Wat me opvalt aan Duitsers..

Die duitsers hebben bredere wegen, en daardoor kan je met je auto ook ruimte maken. Het is in nederland simpelweg niet mogelijk om zoveel ruimte te maken, zonder de berm in te rijden.

Een beetje duiters verheerlijken...…bah. ;)
 
Ondanks alles goede verhalen. twijfel ik er niet aan dat Koos Spee een duitser is .



maar dan wel een van 60 jaar geleden .

Of zou het gewoon een nederlander zijn ! ;(
 
Het valt me ook op dat de meeste duitsers zich hier in NL keurig aan de geldende snelheidslimiet houden. Braaf rechts met 120, inhalen als het moet. Stukken beter dan mr. Opgefokt in z'n Volvo, met nederlands kenteken
 
Het enige dat mij is opgevallen aan Duitsers is dat ze niet aan de kant gaan in de file.. B|

En dat Duitste motorrijders gewoon in de file staan |(
 
Wat mij aan duitse motorrijders opvalt zijn de witte Gympen. Ze komen er aan strak in een lerenpak maar altijd weer die witte gympen.

Wat ze ook doen is stoppen voor een zebrapad, hier in Nederland wordt je gewoon van de sokken gereden ;)
 
Het enige dat mij is opgevallen aan Duitsers is dat ze niet aan de kant gaan in de file.. B|

En dat Duitste motorrijders gewoon in de file staan |(
en Nederlanders doen dat wel?

Heb me tijdens de terugweg van de TT serieus lopen ergeren aan NL'se "motorrijders" die boven de 30Km/h niet meer door de file heendurfden en de mensen die er wél doorheen wilden O-) de weg te blokkeren met hun autorij-gedrag.
 
Nederlanders staan alom bekent als de slechtste automobilisten van Europa. Vooral omdat we zo ongeduldig, agressief en egoïstisch rijden. NL staat in Duitsland dan ook voor Nur Links.

En gezien jullie reacties in dit toppic is dat nog maar eens bevestigd :)
 
Ach ja...

Duits mopje ;)

Wat krijgt een nederlander als hij 7 keer voor zijn rijbewijs is gezakt.....
Een gele kentekenplaat ;)
 
en Nederlanders doen dat wel?

Heb me tijdens de terugweg van de TT serieus lopen ergeren aan NL'se "motorrijders" die boven de 30Km/h niet meer door de file heendurfden en de mensen die er wél doorheen wilden O-) de weg te blokkeren met hun autorij-gedrag.
Tja achtergebleven gebied he..hier in de stad geen last van ;)
 
Ben eens met bovenstaande verhalen, merk zelf (oeps versproken) met het koekblik duisters zijn gewoon ook beter gewend aan rijden met hogere snelheden, ze gaan eigenlijk altijd aan de kant als op de linkerbaan aan komt gassen, of nu met de auto of motor is.

En flisten met je groot licht wordt daar alleen maar gezien, Als pas op ik rijd wat hard en wil er niet achterin knallen, dus als je wilt maak even een beetje ruimte..........

Ik zeg alleen nog maar in Dld rijden .........................(nou ?)
 
de duitse motorrijders groeten meestal alleen niet terug!!

maar verders rijden ze wel netjes
 
Niet alleen in Duitsland valt me dat op, maar ook in Frankrijk. Ik vind overigens dat de gemiddelde NL'er er een puinhoop van maakt op de weg: bumperkleven, inhalen zonder richting aangeven, dode hoek niet checken, ff bellen/scheren/kaartlezen tijdens het rijden, etc. etc.. Als je ziet wat voor idiote toeren sommige mensen uithalen op weg naar hun werk 's morgens moet er haast de doodstraf staan op te laat komen in dit land.

Ik denk dat het door het punten-RBW komt (een Duitser met een paar strafpunten zal wel link uitkijken om de clown uit te hangen), en doordat het in Dld en Frankrijk in het algemeen minder druk is op de weg.

Ik heb een tijdje in Dld gewerkt, en Duitsers zijn vriendelijker en vooral veel beleefder dan NL'ers.

en voeg Engeland maar aan het lijstje van 'meer voorbeeldige' rijders toe - die maken zich ten minste niet direct druk om 't minste en hebben nog 'tijd' in en voor 't verkeer - kan van de Belgen ook niet gezegd worden: wat hierboven beschreven wordt merk ik hier elke dag: agressiviteit volop, door rood rijden, afsnijden en voor 't minste de middelvinger omhoog... B|
 
Duitsers rijden imo echt stukken beter dan Nederlanders. Als ik het met mijn vriendin (een Duitse) over rijden heb, begint ze meteen te kankeren op de Nl. rijstijl ;)
Maar omdat ze zo onbehouwen snel rijden op de autobahn gebruiken ze verdomde goed hun spiegels, iets waar veel Nederlanders volgens mij nog nooit van gehoord hebben....
Ik was afgelopen woensdag in het oosten, dus ff met het koekblik Dld. in; ben ik lekker aan het rijden op de 31 (--> Oberhausen), wat een perfecte weg is als je je top ff wil testen, word ik eerst voorbijgestoken door 2 BMW's, terwijl ik zelf 210 op de teller heb staan, kijk ik ff in mijn spiegels om daar een R1 met pakweg 270-280 aan te zien komen }) Godskolere dat ging hard zeg..... Maar alles wat toen op de linkerbaan zat ging wel heel gedisciplineerd en op tijd naar rechts :}
Reden Nederlanders maar zo........
 
Het enige dat mij is opgevallen aan Duitsers is dat ze niet aan de kant gaan in de file.. B|

En dat Duitste motorrijders gewoon in de file staan |(
Dat komt omdat het in Dld verboden is om tussen de file door te rijden. Motorrijders zijn het dus niet gewoon om te doen en automobilisten verwachten niet dat een motorrijder het doet. Als je het als NL'se motorrijder in Dld wel doet, kun je dan ook een hoop boze blikken verwachten.
 
A13 richting rotterdam, een NL linksrijder die een duitser -punt- niet voorbij
wou laten gaan
(De "ja maar we rijden al 120!!!" idioterie :r )
Reed mee met een gozer die zelf ook houd van doorrijden (en ook fan is van de
duitse "sneller verkeer? Opzij rotten"-mentaliteit")

nadat die duitser dus eindelijk mocht passeren (weliswaar half via de vangrail)
i.p.v. "duitsertje plagen" zijn we dus even "Nederlandertje plagen" gaan doen en zijn we voor die hollander gaan zieken (110-100 voor hem rijden)
...hij vond dat niet leuk })

wat me trouwens opvalt is dat duitsers schijnbaar niet weten dat we 100 en 120
km/u wegen hebben, ze rijden altijd 110
ben op die manier tijdens lessen wel 8 keer dezelfde duitse tegengekomen
 
De wegen in Duitsland zijn ook een stuk ruimer van opzet, waardoor het zowiezo al een stuk overzichtelijker en ontspannender rijdt. En indd, die mentaliteit van somige nederlanders.... Een huisgenote van mij rijdt auto, en die verteld ook strak dat zij niet met meer dan 120 km/u in gaat halen. En dan bij voorkeur nog langzamer, "want dan rijdt de auto zuiniger" (verder is ze overigens wel aardig hoor). En dit soort dingen zie je ook vaak terug (helaas, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het zo'n idioot die hem vlak voor je op de linkerrijstrook gooit, en dan vervolgens met 95 km/u op de snelweg 6 vrachtwagens in gaat halen). Wat me verder ook opvalt is dat afstand tot je voorganger in NL ook zo ongeveer verboden is. Als ik gewoon 2 seconden afstand houd is er altijd wel weer iemand die vind dat zijn auto daar tussen moet. Ach ja, het houd je scherp....
 
Op maar je zou ook kunnen zeggen dat de gem. nederlander gewoon heel beroerd rijdt.


:^

Dat is gewoon en feit, kilometers linksrijden, en maar koste wat kost dat plaatsje in de rij verdedigen, want ritsen is voor mietjes.



Gelijk hebben ze, kut sleurhutten die met 85 km/h links blijven rijden omdat er over 500meter weer een vrachtwagen rijd, en ze te lui zijn om naar rechts te gaan.

Dat komt omdat het in Dld verboden is om tussen de file door te rijden. Motorrijders zijn het dus niet gewoon om te doen en automobilisten verwachten niet dat een motorrijder het doet. Als je het als NL'se motorrijder in Dld wel doet, kun je dan ook een hoop boze blikken verwachten.

En als de Polizei je ziet krijg je er nog een dikek boete voor ook. B|

Maar als ik duitse motoren op de snelweg zie rijden rijden ze helemaal rechts (van de rechterweg helft) dit snap ik dan weer niet is toch behoorlijk onveilig.

Nee, op de autobahn is het juist veiliger.

Stel jij rijd een beetje met 160 te tuffen over de Duitse autobahn en er komt met 220 een dikke 600SL langs op de linkerbaan. Dan kan je maar beter zo rechts mogelijk rijden, neem dat maar van mij aan.

In Nederland zal je dit niet zo snel gebeuren, maar als je op een zomeravond zo rond 22:30 tussen Stuttgart en Munchen rijd dan zorg je na een half uur vanzelf wel dat je zo rechts mogelijk blijft. Want de Porsches, 5-series en SLK's vliegen je om de oren, en met je 1000km autobahn ervaring per jaar hou je dat echt niet bij op je motor.
 
Ik ben gek op Duisters,
vooral gebakken met een uitje8D
Die duitsers hebben bredere wegen, en daardoor kan je met je auto ook ruimte maken. Het is in nederland simpelweg niet mogelijk om zoveel ruimte te maken, zonder de berm in te rijden.

Een beetje duiters verheerlijken...…bah. ;)
 
Dus die duitsers rijden beter dan ons.....hmmmmm

Aantal verkeers doden in 2002

Duitsland 6.842 aantal inw 84 000 000
Nederland 1.066 aantal inw 16 000 000

Zitten wij als 'slechtere' rijders gemiddeld toch iets lager dacht ik.

En nog een weetje

Op dit moment vallen in Portugal veruit de meeste Europese verkeersdoden: per 100 000 inwoners sneuvelen jaarlijks 24 mensen. Naar Europese normen is Nederland met gemiddeld zo'n 3 verkeersdoden per dag een 'veilig' land.
 
Op dit moment vallen in Portugal veruit de meeste Europese verkeersdoden: per 100 000 inwoners sneuvelen jaarlijks 24 mensen. Naar Europese normen is Nederland met gemiddeld zo'n 3 verkeersdoden per dag een 'veilig' land.

[off topic]
Echt niet! We rijden veel te hard, en daar moeten we voor beboet worden!

sorry, kon het niet laten :X
[/off topic]
 
Dus die duitsers rijden beter dan ons.....hmmmmm

Aantal verkeers doden in 2002

Duitsland 6.842 aantal inw 84 000 000
Nederland 1.066 aantal inw 16 000 000

Zitten wij als 'slechtere' rijders gemiddeld toch iets lager dacht ik.

Hey van der Spee 2.....

Jij hebt meteen het bewijs geleverd waarom het beleid van Van der Spee 1 zo fantastisch goed werkt. |(


Doet er trouwens niets aan af dat Hollanders niet rijden kunnen (Belgen heb trouwens ik ook mijn zware twijfels over, maar dat is een ander verhaal)
 
Terug
Bovenaan Onderaan