Wat me opvalt aan Duitsers..

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
...is dat het over 't algemeen zeer oplettende verkeersdeelnemers zijn. Er rijden hier in de buurt van mijn woonplaats altijd veel van rond (aan de kust) en ze zien mij als ik op mijn motor rijd, altijd al ver van tevoren aankomen, wat ze laten zien door keurig aan de rechterkant van de weg te gaan rijden :} Ik wacht overigens wel altijd tot ik geen tegenliggers zie voor ik inhaal, want ook al kan ik er soms best langs, ik vind dat dat niet hoort :X Zojuist heb ik nog ff een lekker ritje gemaakt en tot twee keer toe ging er een Duitse automobilist keurig voor me aan de kant. Uiteraard heb ik de beste man of vrouw even bedankt door mijn hand op te steken. Kijk, zo is het wel lekker rijden. Kunnen veel Nederlanders nog wel een voorbeeld aan nemen. Ze hoeven echt niet allemaal voor me aan de kant, maar ze laten wel zien dat ze er met hun koppie bij zijn. Vorige week ging er een Nederlander in een bestelwagentje voor me aan de kant (ik ging er desondanks niet langs, want er waren allerlei verdrijvingsvlakken op de weg, dus daar mocht het niet O-) ) maar deze meneer was iets té enthousiast, want hij ging met zijn rechterwiel de berm in, waarna hij bijna de macht over 't stuur verloor :X Ik schrok me helemaal de tandjes!
 
Klopt inderdaad, ik woon in de buurt van het drielandenpunt en duitsers gaan echt vaker aan de kant dan nederlanders. Wat me trouwens ook opvalt is dat duitse motorrijders bijna nooit terugzwaaien :? , vraag me niet waarom.
 
Ik ben het wel met je eens! Net naar de Eiffel geweest en ze gaan allemaal netjes voor je aan de kant!
Wat me ook opviel is dat ze bij kruisingen netjes wachten...ookal ben je nog 100 meter verwijderd van het kruispunt!
In nederland rammen ze hem er gewoon tussen. Zelfs nog bij 10 meter!!!!

Duitsers hebben wat dat betreft nog 1 positief kantje! En das hun autorijden. Ze blazen dan wel als gekken, maar als het om verkeersregels gaat zijn het opeens hele nette mensen!!
 
klopt. misschien omdat ze daar in duitsland vaker met (veel) snellere weggebruikers te maken krijgen.

maar je zou ook kunnen zeggen dat de gem. nederlander gewoon heel beroerd rijdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...is dat het over 't algemeen zeer oplettende verkeersdeelnemers zijn. Er rijden hier in de buurt van mijn woonplaats altijd veel van rond (aan de kust) en ze zien mij als ik op mijn motor rijd, altijd al ver van tevoren aankomen, wat ze laten zien door keurig aan de rechterkant van de weg te gaan rijden :} Ik wacht overigens wel altijd tot ik geen tegenliggers zie voor ik inhaal, want ook al kan ik er soms best langs, ik vind dat dat niet hoort :X Zojuist heb ik nog ff een lekker ritje gemaakt en tot twee keer toe ging er een Duitse automobilist keurig voor me aan de kant. Uiteraard heb ik de beste man of vrouw even bedankt door mijn hand op te steken. Kijk, zo is het wel lekker rijden. Kunnen veel Nederlanders nog wel een voorbeeld aan nemen. Ze hoeven echt niet allemaal voor me aan de kant, maar ze laten wel zien dat ze er met hun koppie bij zijn. Vorige week ging er een Nederlander in een bestelwagentje voor me aan de kant (ik ging er desondanks niet langs, want er waren allerlei verdrijvingsvlakken op de weg, dus daar mocht het niet O-) ) maar deze meneer was iets té enthousiast, want hij ging met zijn rechterwiel de berm in, waarna hij bijna de macht over 't stuur verloor :X Ik schrok me helemaal de tandjes!

:^ :^ :^

merk ik ook heel sterk.
alsof elke duitser een motorrijder is :)

kunnen sommige nederlanders nog wat van leren :X
 
Niet alleen in Duitsland valt me dat op, maar ook in Frankrijk. Ik vind overigens dat de gemiddelde NL'er er een puinhoop van maakt op de weg: bumperkleven, inhalen zonder richting aangeven, dode hoek niet checken, ff bellen/scheren/kaartlezen tijdens het rijden, etc. etc.. Als je ziet wat voor idiote toeren sommige mensen uithalen op weg naar hun werk 's morgens moet er haast de doodstraf staan op te laat komen in dit land.

Ik denk dat het door het punten-RBW komt (een Duitser met een paar strafpunten zal wel link uitkijken om de clown uit te hangen), en doordat het in Dld en Frankrijk in het algemeen minder druk is op de weg.

Ik heb een tijdje in Dld gewerkt, en Duitsers zijn vriendelijker en vooral veel beleefder dan NL'ers.
 
hee,

wij zijn net terug uit zwitserland, daar ook hetzelfde verhaal, zelfs vrachtwagens gaan aan de kant.. Daarintegen verwachten ze wel dat je doorrijd, als je een beetje langzaam een berg afrijd, wordt je onthaalt op een licht en geluidsshow ;)

Regelneukers hier in NL, je mag niet harder dan 100, dus dan laten ze je er ook niet langs.. Vond het een erg positieve rijervaring, en vanwege de rijsituatie ter plaatse, heb ik niet echt hard gereden..
 
Niet alleen in Duitsland valt me dat op, maar ook in Frankrijk. ..

Dat komt omdat je in Frankrijk je buitenspiegel kwijt bent als je niet opzij gaat voor een motorrijder.
Duitsland is een verademing om te rijden vergeleken met Nederland. Ze stoppen zelfs als je met pech langs de kant van de weg staat.
 
Ik ben het wel met je eens! Net naar de Eiffel geweest en ze gaan allemaal netjes voor je aan de kant!
Wat me ook opviel is dat ze bij kruisingen netjes wachten...ookal ben je nog 100 meter verwijderd van het kruispunt!
In nederland rammen ze hem er gewoon tussen. Zelfs nog bij 10 meter!!!!

Duitsers hebben wat dat betreft nog 1 positief kantje! En das hun autorijden. Ze blazen dan wel als gekken, maar als het om verkeersregels gaat zijn het opeens hele nette mensen!!

Wij waren ook in de Eifel! En inderdaad... fijn volk die duitsers in auto's. Honderd keer beter dan die lompe nederlanders
 
Is dat het net mensen zijn, er zitten goeie en mindere exemplaren tussen, net als onder :] motorrijders :] , blikkers, pliesie etc. :? O-)
 
Klopt inderdaad, ik woon in de buurt van het drielandenpunt en duitsers gaan echt vaker aan de kant dan nederlanders. Wat me trouwens ook opvalt is dat duitse motorrijders bijna nooit terugzwaaien :? , vraag me niet waarom.

YEP dat valt mij dus ook op.
Ik denk dat ze de traditie gewoon niet kennen. Misschien is het wel iets heel Nederlands om te doen, wie weet?
 
Maar als ik duitse motoren op de snelweg zie rijden rijden ze helemaal rechts (van de rechterweg helft) dit snap ik dan weer niet is toch behoorlijk onveilig.
Maar de meeste gaan idd snel opzij voor je. Ook op van die stukken dat je denk Man hier PAS ik er niet eens langs :]
 
YEP dat valt mij dus ook op.
Ik denk dat ze de traditie gewoon niet kennen. Misschien is het wel iets heel Nederlands om te doen, wie weet?

Nee, in Amerika doen ze het ook. Iemand die ik al jaren 'ken' van een Amerikaanse mailinglijst schreef laatst dat het haar opviel dat 'motorrijders een gebaar met hun hand maken naar elkaar' waarna ik antwoordde dat ze dat bij ons ook doen, maar dat we dat hier gewoon zwaaien noemen. Rare jongens, die Amerikanen :+
 
Maar als ik duitse motoren op de snelweg zie rijden rijden ze helemaal rechts (van de rechterweg helft) dit snap ik dan weer niet is toch behoorlijk onveilig.
:^
Dit zag ik dus laatst ook, en ik vroeg me af of ze dat daar zo leren, was best een vreemd gezicht, op 10 cm. afstand van de vluchtstrook.
 
Ik ben het met je eens, ik heb zelf ook veel betere ervaringen met Duitsers. Ik woon aan de grens en vaak rij ik in Duitsland, ik heb nog nooit een lastig voorval gehad, ook op de Autobahn is het DIK in orde, ookal is de snelheid 2x zo hoog als in Nederland.
Nederlandse koekblikrijders zijn gewoon veeel te gefrustreerd en met zichzelf bezig.
 
YEP dat valt mij dus ook op.
Ik denk dat ze de traditie gewoon niet kennen. Misschien is het wel iets heel Nederlands om te doen, wie weet?

Raar vind ik dat...
Ik kom er erg veel daar in de eifel en die ervaring heb ik nooit gehad.
Echt, er wordt denk ik nog meer gegroet dan in nederland, natuurlijk zitten er altijd tussen die het niet doen maar die heb je overal.
Vergeet ook niet dat het bijvoorbeeld op een Zondag bij mooi weer niet meer te doen is om te gaan groeten, er zijn dan zo ongelofelijk veel motorrijders op de been, dat als je naar iedereen moet gaan zwaaien je aan motorrijden niet meer toekomt :9
 
Als ik zin heb om een stukkie te gaan toeren dan wip ik bijna altijd ff de grens over. De gemiddelde Duitser rijdt niet alleen veel beter maar het is in Duitsland gewoonweg veel lekkerder ( ja, ook harder }) )om te rijden.
En als ik terugkom van een vakantie in bijvoorbeeld Frankrijk dan begin ik helemaal te flippen van het verkeer hier. Veel te druk, te onopletzaam en te langzaam!

Zojuist ben ik terug van een paar dagen Rome. Daar is het pas een chaos. Het tegenovergestelde van Nederland. Van een driebaansweg maken ze daar gerust een vijfbaansweg. En ik heb regelmatig gezien dat een scootertje tegen een auto kwam. Da's heel normaal blijkbaar. :? Nee, dan heb ik toch liever die Duitsers...
 
Zelfde ervaring hier. Duitsers zijn klasse op de weg. Ze snappen dat sommige mensen harder willen (wij dus *D ) dan andere (zij zelf, soms ;) ). Ik rijd zondermeer liever in DUI op de snelweg dan in NL.
 
Ook ik ben het ermee eens, maar ik denk dat er inderdaad nog iets meespeeld en dat is dat de gemiddelde nederlander zelden gebruik maakt van zijn achteruitkijkspiegel. Onder het motto: ik hoef niet te kijken want alles moet 2 seconden afstand houden. In duitsland bijv. heb je door veel snellere weggebruikers op straat veel meer je achteruitkijkspiegel nodig om op tijd ruimte te maken. In nederland is het anders. Ook al kom je met 400 Km/u aan, dan nog blijven mensen links rijden, want je mag niet zo hard }]

Tot zover uitleg en wat frustratie weggeschreven. :9
 
Ik zelf heb nog nooit in duitsland ofzo gereden. Maar merk wel dat de duitsers die hier rijden veel oplettender zijn. Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan als een auto net op een rotonde ofzo nog ff voorkruipt. Hou gewoon afstand man zo langzaam rij ik nou ook weer niet.

Viel me trouwens ook op dat vrachtwagens ook goed doorhebben of er een motor aankomt. Had laatst een stuk file moeten rijden (eerste keer, dus was wel een beetje spannend) en bijna alle vrachtwagens gingen meteen aan de kant, zelfs nog ver voordat ik ze voorbij 'moest' dat was wel een hele prettige gewaarwording!

Schijnt trouwens dat ze in engeland ook heel beleefd rijden...

Naja Nederlanders zijn over het algemeen gewoon veel te gehaast... Als ik soms in mijn auto rij met passagier, krijg ik altijd te horen dat ik heel beheerst rij, een auto die langzamer rijdt dan dat ik zou doen, laat ik maar gaan en neem afstand, dan krijg je toch vaak te horen, dat diegene die dan langs mij zit de huid van die koekblikker voor me al vol had gescholden, was gaan slingeren in de trend van "ik heb haast laat me voorbij" en bumberkleven. Net of je daar wat mee opschiet..... Als ze dat bij mij doen ga ik juist precies 50 rijden })

Laat gewoon iedereen wat meer in zijn/har waarde op de weg, en of je nu 60 of 80 rijdt zo heel erg veel maakt het wat reistijd toch niet uit! Je staat vaak toch weer stil voor hetzelfde stoplicht als degen die je net in volle haast hebt ingehaald.
 
Heee, een topic op mijn hand. :}

Ik woon in Duitsland en ja, vind ze toleranter in het verkeer. :]
Inderdaad, als ik eens in de file rij in Nederland en er zit een Duitser voor me in de file, dan maakt ie plaats voor mij, als motorrijdster. Nee, niet ondat mijn pak verraad dat ik een vrouw ben........... :9

Maar ze anticiperen beter en rijden vlotter (over het algemeen)

Wat me ook opvalt is dat de Duitse motorrijders elkaar en ook de andere zelden begroeten, tenzij je hetzelfde merk rijdt, dan willen ze nog wel eens groeten.

Groet, DD
 
Dat ze ons zo zaten aftezeiken tijdens de EK...dat geoh over die wohnwagen...


Ze lagen er toch mooi eerst zelf uit..Konden ze met hangende neus in een kaas naar huis..
 
Terug
Bovenaan Onderaan