Wat meer vermogen uit een zxr400.Hoe doe je dat?

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Ik weet dat je uit een 400 cc niet heel veel kan halen.Maar is er niet een manier om het een beetje te verbeteren?Voor een eerste motor is het zeker wel een goeie , want ik ben in bochten toch echt de belemmering en niet mijn zxr-etje.
Maar ik zou graag iets meer eruit halen.
Ik had wel eens iets gehoord over een ander luchtfilter :?
PS:er zit alleen een Laser k1 uitlaat op , verder is tie standaard.
 
nee nee , standaard perst ie er al 60 pk/44 kw uit , maar ik heb wel eens gehoord dat er iets te verbeteren valt door een ander luchtfilter.Maar voor ik zoiets erop zet , wil ik natuurlijk eerst weten of het een beetje gaat werken en of iemand er ervaring mee heeft bij zijn/haar motor.
Ik hoorde ook dat zoiets niet heel goedkoop is.(zeker als het niet werkt ;) )
 
Je zou er inderdaad een ander luchtfilter op kunnen zetten zodat de motor wat meer lucht krijgt.
Maar hier zit 1 grote \'maar\' aan:
Je moet ook absoluut meer brandstof toevoeren (mengel verrijken, makkelijk met carburateurs) anders heb je zelfs minder vermogen en een goede kans dat je je motor kapotdraait door oververhitting \ '( .

Je kan ook alleen het mengsel verrijken, hier heb je direct iets meer vermogen door en is niet schadelijk voor het blok (alleen voor je brandstofverbruik, \'so what?\').
 
:^

dus resulteert in een K&N luchtfilter en dynojet kitje

heb ik ook op m\'n cbr 600 en werkt goed
gaat alleen wel meer verbruiken maar ja :] hobby he

dynojet = grotere sproeiers en andere naalden samen met een k&n luchtfilter wordt\'tie toch wel een stukkie feller :)

:} :} DYNOJET :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net weer een zxretje (vorige is gejat!) en die is en beetje gekieteld, wat ik ervan begreep is dat er een dynoyetkitje en een uitlaatje van laser erop zit.
bij het paatsen van die dynoyetkit hebben ze de vlotternaalden opgeboord. hoeveel porrie eruit KWAM weet ik niet de vorige eigenaar zei 88 PK maar dat geloof ik niet.. Nu heeft ie maar 35 Pktjes.... ;( nog 11 maanden....
oja 80 PK is wel mogelijk!

groetjezz Haga jr..
 
35pk? hoeveel hoort zoiets standaard te hebben?

Op mijn gs550 was door de vorige eigenaar een laser uitlaat gezet terwijl hij de carburateurs helemaal standaard heeft gehouden |( . Resultaat was een veeeeel te arm draaiende motor met veel te weinig vermogen. Na een beetje doe-het-zelf werk met sproeiers is het stukken beter geworden :) .

Weet je heel zeker dat dat dynojet kitje er nog in zit? Te weinig vermogen op zo\'n schaal is bijna altijd iets met brandstof.
 
K&N luchtfilter steken, alle onnodige kantjes uit airbox halen, Dynojet kit monteren, BSM volledig uitlaatsysteem, eventueel cilinderkop bewerken, bij Rico een lichte kuip en éénzit halen en alle overbodige troep van je fiets slopen. Resultaat: lekker licht, wat meer kWtjes en scheuren maar :]
 
Komt hij weer aan maar eh... Mobu Motors in Enkhuizen kan je vast helpen. www.mobu.nl

Eigenaar Frank Mos racede in de supersport 400, heeft het halve 400 veld in zijn werkplaats gehad. Er moet met wat standaard tunen makkelijk wat te doen zijn ik weet dat er kawaatjes waren met meer dan 75 pk aan het achterwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan