Wat missen we nog?

Ik zou toch zeggen. En duidelijke brandstofmeter hoeveel er nog precies in de tank zit. Niet een lampje of een blokje die gaat branden wanneer je tank bijna leeg is. Waar je de ene keer makkelijk 50 km nog kan rijden en de andere keer krap 30 km met de zelfde rijstijl. En die dan ook echt klopt. En dan vervolgens via navigatie je automatisch naar het dichtst bijzijnde tankstation stuurt
op mn fz6 en hiervoor de fzs600 was het best goed qua brandstofmeter. Al geeft deze al wel erg snel aan dat ik moet tanken. Heb 1x nog 80km gereden toen ie dat zei.
 
Ik zou toch zeggen. En duidelijke brandstofmeter hoeveel er nog precies in de tank zit. Niet een lampje of een blokje die gaat branden wanneer je tank bijna leeg is. Waar je de ene keer makkelijk 50 km nog kan rijden en de andere keer krap 30 km met de zelfde rijstijl. En die dan ook echt klopt. En dan vervolgens via navigatie je automatisch naar het dichtst bijzijnde tankstation stuurt

De gs van mijn kennis heeft dat er in zitten, tenminste zover ik mij kan herinneren
 
Ik zou toch zeggen. En duidelijke brandstofmeter hoeveel er nog precies in de tank zit. Niet een lampje of een blokje die gaat branden wanneer je tank bijna leeg is. Waar je de ene keer makkelijk 50 km nog kan rijden en de andere keer krap 30 km met de zelfde rijstijl. En die dan ook echt klopt. En dan vervolgens via navigatie je automatisch naar het dichtst bijzijnde tankstation stuurt


Kawasaki ER-5 heeft een tankmeter, en er zijn er vast meer.
 
Diversion 900 heeft een heel goed werkend systeem .
Als ik het knopje indruk en er zit benzine in de tank zegt'ie broem.
Als er geen benzine inzit doet 'ie niets .
Dat wijzergeval in het dashbord moet je vergeten dat slaat nergens op .
 
Een niet beslaand vizier... en dan echt niet. Dus niet dat lafjes steeds slechter werkende pinlock.

Een feature die je motor weer recht zet als je het hebt laten vallen?

Ik zou meer zitten met het probleem van de oorzaak. :+
 
Laatst bewerkt:
Een al dan niet op gps/radar werkend systeem of zgn. smart roads dat in auto's waarschuwt voor motoren (en andere weggebruikers) om smidsy's tegen te gaan.

betere instelbaarheid van de zitpositie. Zadel en stuur. Het is er wel mondjesmaat maar een one size fits all motor is er niet echt.

Als iemand nog rijk wil worden:
Vervanging van de ottomotor met gelijkwaardige prestaties en gebruiksgemak (inclusief range). Dus geen stroom of waterstof.
 
Een al dan niet op gps/radar werkend systeem of zgn. smart roads dat in auto's waarschuwt voor motoren (en andere weggebruikers) om smidsy's tegen te gaan.
Dat werkt averechts: dan letten de automobilisten helemaal niet meer op en rijden ze fietsers en voetgangers dood.
 
Misschien niet een optie voor op de motor. Maar ik mis de APK voor de motor nog.

*zei nooit iemand die motor rijdt ooit*
 
Als je motor twee keer is gestolen, dan verzekeren ze'm niet meer tegen diefstal.
Bedoel je dan 2x dezelfde motor? Daar kan ik namelijk wel inkomen. Lijkt me daarentegen wel vervelend als je jou niet meer willen verzekeren omdat er 2x eerder een motor van je gestolen is...
 
betere instelbaarheid van de zitpositie. Zadel en stuur. Het is er wel mondjesmaat maar een one size fits all motor is er niet echt.
Die gaat er ook niet komen. Het gat tussen de langste en kortste pootjes is daar veel te groot voor. Ik zit compleet opgevouwen op motoren waar veel vrouwen (en wat mannen) net bij op de grond kunnen, en diezelfde vrouwen (en wat mannen) durven mijn motor niet eens van de zijstandaard te halen.

Het kleinste formaat motor dat ik zou willen kopen is nog altijd een maat waar die mensen zich niet lekker bij voelen. En dan ben ik nog echt niet extréém lang (1.90 met 36" broeklengte). Het dichtste dat je bij een one-size-fits-all motor komt is een willekeurig apparaat uit het gamma van Honda. Zithouding is voor iedereen acceptabel, motor, stuur en remgedrag is allemaal voor iedereen te doen. Gevolg is een emotieloos ding dat gewoon z'n werk doet. Dan maar een eigenheimer hoor :W
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dan 2x dezelfde motor? Daar kan ik namelijk wel inkomen. Lijkt me daarentegen wel vervelend als je jou niet meer willen verzekeren omdat er 2x eerder een motor van je gestolen is...

ik snap het verschil niet zo tussen het voor de 2e keer gestolen worden van je motor die weer terug is gevonden, of het gestolen worden van je volgende motor?
 
Als mensen het duidelijk op die ene fiets voorzien hebben snap ik wel dat de verzekeraar twee keer nadenkt voor ze die specifieke fiets willen verzekeren. Willen toch ook nog wat op brood hebben :P

Als jij gewoon dikke pech hebt of in een gevoelig deel van het land woont (betaal je daar sowieso extra voor en) vind ik dat je je fiets gewoon moet kunnen verzekeren.
 
Het dichtste dat je bij een one-size-fits-all motor komt is een willekeurig apparaat uit het gamma van Honda. Zithouding is voor iedereen acceptabel, motor, stuur en remgedrag is allemaal voor iedereen te doen. Gevolg is een emotieloos ding dat gewoon z'n werk doet. Dan maar een eigenheimer hoor :W
Ik bedoelde overigens niet dat er maar 1 motor ontworpen wordt, ik bedoel dat ik niet goed begrijp dat fabrikanten hun motoren niet instelbaarder maken, zodat ze qua zithouding passen bij een groter publiek. Dat hoeft niet ten kosten te gaan van identiteit of emotie.
 
Ik bedoelde overigens niet dat er maar 1 motor ontworpen wordt, ik bedoel dat ik niet goed begrijp dat fabrikanten hun motoren niet instelbaarder maken, zodat ze qua zithouding passen bij een groter publiek. Dat hoeft niet ten kosten te gaan van identiteit of emotie.
Dat noemen ze nou marktwerking voor aftermarket spulletjes ;)

Je weet wel, verlaagde of verhoogde zadels
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan