wat moet dit kosten... GPZ600R '90

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo mensen,

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe brommer.

Nu heb ik een GPZ600r gevonden uit 1990, altijd binnen gestaan (is ook te zien, geen spoortje roest, stekkers etc allemaal ZGAN.)

drie min puntjes
1: 1 zijkapje mist een pikkie (om door dat rubbertje te duwen)
2: originele uitlaat, ivm doorrotten balanspijp (nog niet door, maar je weet hoe dat gaat)
3: olie lekje schakel as.

Banden zijn redelijk, niet extreem goed.

Huidige eigenaar heeft de motor lang in bezit en heeft de laatste tijd weinig gereden. (km-teller staat op 30.000 (ongeveer))

Uiterlijke staat is uitstekend, loopt ook als een zonnetje en rijdt uitstekend (geen vreemde afwijkingen kunnen vinden)

Wat zou men voor zo'n motor moeten afrekenen?
 
Tja ; lekkage schakelasje zou een uitgedroogde rubber kunnen wezen.Is dat makkelijk te vervangen ? pikkie die het kapje mist is ok , zolang deze er niet afdondert.Zijn nog zat te krijgen elmo`s place bv.
30.000 km is niet veel idd zou zeggen 1000 - 1250 euro .

Zit net op marktplaats te kijken maarre daar heb je ze uit 1996 voor 1400 euro ook met weinig km geen lekkage schakelasje dus zou er zelf op z`n hoogst 1000 euro voor geven.
 
Laatst bewerkt:
ohja toevoeging, kleurstelling is de (volgens mij) zeldzame goud-zwart.

en eigenlijk wil ik alleen die kleurstelling... (ja weet het ... dat beperkt de keuze tot zo'n 4 fietsen op heel internet (nederland)
 
ohja toevoeging, kleurstelling is de (volgens mij) zeldzame goud-zwart.

en eigenlijk wil ik alleen die kleurstelling... (ja weet het ... dat beperkt de keuze tot zo'n 4 fietsen op heel internet (nederland)

Heb ook een kawasaki gpz600r in de kleur zwart goud staan, nieuwe uitlaat, lak technisch zeer OK. WIl hem wel verkopen ivm aanschaf rf900r

mail: frank@roffel.com
 
Daar was ik weer,

Ik heb de eerder genoemde GPZ geinspecteerd en uitgesloten waar de olie vandaan komt. het is het kettingtandwielasgat.
Methode: alles grondig schoon geveegd, ritje maken, olie waarnemen.

De as zelf draait nog zo soepel als wat, maar de keerring lekt wel.

Is het echt een blok-uit-fiets-actie omdat op te lossen of zijn er ook andere mogelijkheden?
 
Die keerring zit in een losse deksel volgens mij, kost je dan hooguit een pakking, 2 keerringen en de vulbus om de as. (mits er geen speling op de uitgaande as zit natuurlijk)
 
Zoals in het plaatje van yamahafrans2 goed te zien is, klopt jou (JB37) opmerking niet helemaal met het plaatje.
overigens vind ik het plaatje ook niet helemaal overeenkomen met mijn geheugen van de werkelijke situatie...
 
92046 is een naaldlager die in een versnellingstandwiel zit
92045 is het lager achter het voorkettingwiel.
Een keerring kan ik niet vinden op de tekening
 
Keerring zit er toch wel degelijk in... :(
Vreemd dat die niet op de tekeningen staat (ik zie overigens ook de schakel-as keerring niet :( )
 
Ik ben afgelopen jaar naar hetzelfde type motor wezen kijken. En net zoals een van de vorige bezoekers al zei, zou ik er niet meer voor geven dan 1000 euro. Voor de prijs (met goed zoeken) kun je ze zelfs vinden zonder mankementen. Maar ja, als je perse die kleur wil (kan er overigens wel inkomen ;) ) dan wordt het wel lastig. Is de zwart met rood misschien niet wat dan? Die worden nog wel geregeld aangeboden.
 
ik heb er een gevonden die nu op 1050 staat (maar die heeft weer een lekke voorvork keerring...) altijd wat met die dingen....
Dat is zo gedaan :Y , Dat heb ik bij de GPX van mijn vriendin ook moeten doen ivm het lange stilstaan toen wij hem kochten.
Het meeste werk gaat in het demonteren zitten :Y
Wel opletten of de vork niet krom/beschadigd is :Y
 
hee Rat&Mouse, die van jullie zit er opzich ook verleidelijk uit, alleen de kleurstelling is niet geheel mijn smaak... (vind dat zwart met porno goud wel mooi :) :) )

misschien kan je me wel wat vertellen over het anti-duik systeem... is dat makkelijk te controleren? en hoe zou je dat doen?
 
hee Rat&Mouse, die van jullie zit er opzich ook verleidelijk uit, alleen de kleurstelling is niet geheel mijn smaak... (vind dat zwart met porno goud wel mooi :) :) )

misschien kan je me wel wat vertellen over het anti-duik systeem... is dat makkelijk te controleren? en hoe zou je dat doen?
Ik kan je er weinig tot niets over vertellen :Y :P :9

Misschien even op het http://www.gpx-gpz.net/ koeleloeren.
 
Tja ; lekkage schakelasje zou een uitgedroogde rubber kunnen wezen.Is dat makkelijk te vervangen ? pikkie die het kapje mist is ok , zolang deze er niet afdondert.Zijn nog zat te krijgen elmo`s place bv.
30.000 km is niet veel idd zou zeggen 1000 - 1250 euro .

Zit net op marktplaats te kijken maarre daar heb je ze uit 1996 voor 1400 euro ook met weinig km geen lekkage schakelasje dus zou er zelf op z`n hoogst 1000 euro voor geven.
In deze staat en uitvoering zou ik er gerust wel iets meer voor over hebben. En dat terwijl ik gierig ben :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan