wat moet ik allemaal weten van de yamaha FZR600

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Hi,

Ik heb een FZR600 uit 1990 op het oog voor mijn vriendin. de motor heeft schuifschade maar daar is de prijs ook na. het motorblok is vervangen na een (warm)vastloper voor een motor uit 1994. opzich vinden we de schade geen probleem, maar dat er een ander blok in zit zet me wel aan het denken. maar een ander blok hoeft natuurlijk net slecht te zijn.

Nu is mijn vraag:
wat zijn de zwakke punten van deze motor waarop ik moet letten.


thanks
 
Ik heb er een... ik zou als ik jou was letten op de dikte van de schijven... kijken of de motor lekt bij de uitgaande as (dat is bij het voorste tandwiel). Daarnaast een stukje rijden met de motor dat hij goed warm is en dan eff in zen vrij toerental in de begrenzer gooien... kijken of je veel rook ziet... zo ja 400 euro van je bod afhalen.
 
Ik heb er een... ik zou als ik jou was letten op de dikte van de schijven... kijken of de motor lekt bij de uitgaande as (dat is bij het voorste tandwiel). Daarnaast een stukje rijden met de motor dat hij goed warm is en dan eff in zen vrij toerental in de begrenzer gooien... kijken of je veel rook ziet... zo ja 400 euro van je bod afhalen.

bedankt maar 400 euro minder zal hij wel niet doen de prijs is 950 euro *D *D *D
dan mag hij wel een klein beetje roken toch *D *D *D
 
versnellingsbakken zijn niet bepaald geweldig te noemen dus opletten met schakelen
of er geen rumoerige geluiden te horen zijn.Spanningsregelaar is een zwak punt
en anders kijk ff op fzrclub.nl
 
versnellingsbakken zijn niet bepaald geweldig te noemen dus opletten met schakelen
of er geen rumoerige geluiden te horen zijn.Spanningsregelaar is een zwak punt
en anders kijk ff op fzrclub.nl

Ach die versnellingsbak valt bij de 600 best mee, en spanningsregelaar als die kapot is rijd hij niet dus daar is niks aan te controleren.
 
Correctie Griffen, als je spanningsregelaar kapot is rijd hij wel degelijk. Je kan alleen een aantal dingen naar de filistijnen helpen.

Zoals eerder gezegd: neem ook eens een kijkje op www.fzrclub.nl daar staat ook veel informatie over de verschillende uitvoeringen en waar je op moet letten.

Nou, jah denk dat je het toch heel snel merkt... ik neem namelijk aan dat je de lampen even probeert, en een kapotte spaningsregelaar helpt meestal je accu over de zeik. Dat geeft dan weer een enorme eiermeur lucht... denk dat je wel duidelijk word dat er dan iets mis is. Daarnaast een spanningsregelaar zijn de kosten niet..
 
Ehmmm...als je wat langer zonder spanningsregelaar (of een kapotte) rondrijdt,kost je dit uiteindelijk ook je dynamo.....en dat zijn de kosten wèl!
FZR-retjes hebben,zoals Fury al aanhaalt,net als andere Yamma's wel eens versnellingsbak-problemen.
Dat wil niet zeggen dat ze het allemaal hebben,maar het is een bekend feit.
Let op of de versnellingen goed aangrijpen en of er geen rare joelgeluiden uit de bak komen.
Yamma's staan ook bekend om hun oliedorst,die wil wel eens aan de hogere kant zijn.
Dit is niet iets om je zorgen te maken,dát hebben ze namelijk wel allemaal en is gewoon.
 
helaas.......ik ben wezen kijken naar deze motor maar hij zag er niet netjes uit "en dan blijf ik heel bescheiden" :( :(


**************************
Te koop: Mijn fzr 600 (amerikaanse uitvoering)
Hij is blauw/wit/rood en uit ik 1990! Er is vorig jaar een blok uit 94 in gekomen! Verder heb ik er nieuwe koppelingsplaten a 300 euro in laten zetten!! Ketting en band zijn nog goed!! De kuipdelen zijn behoorlijk beschadigd! Zit een ingekorte raceuitlaat onder maar de orginele uitlaat krijg je erbij!!

Ik heb er 3 jaar met plezier op gereden!! Op de kuipen na is het een prima motor!! Mooi voor een nake bike of gewoon zo!!

Hij gaat weg omdat ik een nieuwere motor wil kopen!!

Let op hij is goedkoop maar het is ook een VASTE PRIJS!!
Foto volgt nog!! klikker de klik >http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=motoren&u=yamaha&ID=47755&ret=%2Fmarkt%2Fmotoren%2Fyamaha%2F47755.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fmotoren%252Fyamaha.htm%253Fzoek%253Dfzr%2526rv%253D30%2526submit%253DZoek%2526order%253Dprijs%2526js%253D1


Mijn vriendin wou haar eigen GPZ 500 hiervoor niet inruilen

GPZ/EX 500 tekoop 750 euro

Gezocht Sportieve toer/race motor van rond de 1000 euro
 
Mensen kunnen altijd zo lekker overdrijven in advertenties: "koppelingsplaten a 300 euro erin laten zetten", waren die platen met bladgoud bekleed in plaats van frictiemateriaal ofzo? :?

Koppelingsplaten voor een FZR600 kosten 70 a 80 euro en zitten er in 10 minuten in.

Goedbedoeld advies: meldt je zoals al eerder geschreven aan als lid bij de www.fzrclub.nl en je komt meer te weten over FZRren dan je lief is :) .

Succes met de zoektocht.
 
Ik heb op de fzrclub gekeken maar kon hlaas geen fiets vinden van rond de 1000 euro :( :(

het is nog winter dus ergens zal ik (hopelijk) een motor tegenkomen voor een spotprijs die aan de eisen zal voldoen :) :)
 
ik heb nog een RGV-250 uit 1990 die je voor 1000 euro mag komen ophalen!

mail me maar :)

tim_looye (@) hotmail.com


Hi Timbo,

bedankt voor je aanbod maar de motor voldoet helaas niet aan het aantal vermogen
ze heeft zelf een gpz/ex 500 met 60 pk en deze vindt ze zelf te tam maar die mag jij wel kopen voor 750 euro *D *D *D

in ieder geval bedankt
 
Mensen kunnen altijd zo lekker overdrijven in advertenties: "koppelingsplaten a 300 euro erin laten zetten", waren die platen met bladgoud bekleed in plaats van frictiemateriaal ofzo? :?

Koppelingsplaten voor een FZR600 kosten 70 a 80 euro en zitten er in 10 minuten in.

Goedbedoeld advies: meldt je zoals al eerder geschreven aan als lid bij de www.fzrclub.nl en je komt meer te weten over FZRren dan je lief is :) .

Succes met de zoektocht.

moet er wel eerst een fzr komen *D *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan