Wat moet ik doen? (herstelling na schuivert)

Anthro

Die hard MF'er
12 jul 2004
337
0
Kapellen (Antwerpen) .BE
OP 1 october ben ik gaan liggen zoals jullie mss al gelezen hebben, maar nu moet ik echt wel binnenkort weer gaan rijden want ik hou het niet uit zonder motor :)

Dus wat zeker hetsteld moet worden is mijn zijkuip. Die is namelijk gebarsten aan het ophangingspunt en verder stevig gekrast.

Een nieuwe zijkuip zonder stickers kost 520 euro ongeveer :(

Aangezien ik een niet rijke student ben ben ik op zoek naar een goedkopere oplossing.

1 daarvan is een racekuip set kopen (bestaat uit 2 delen, vervangt de volledige huidige voorkant die uit 3 delen bestaat.)

Kstprijs viavia en 2e hands zonder schade is 300 euro. Het nadeel, is vlug gespoten met een spuitbus verf en het ziet er niet uit. Verder is er geen uitsparing voorzien voor de koplamp, dus moet ik nog een gat maken.
Voordeel is; goedkoper of net even duur als een vervangpaneel kopen van 520 euro, heb ik volledige nieuwe kappen vooraan, kan ik mss nog later evt toch 520 euro uitgeven om hem weer helemaal model '04 te maken.
en zo'n racekuip is wat aerodynamischer en weegt minder. :+


Of ik kan de huidige kuip die goed gebarsten is proberen herstellen met epoxy of polyestermatten etc.

Als jullie nog goede ideeen hebben, laat maar horen :}

foto's:
full

huidige staat kuip

rs.jpg
foto van de rs waar de racekuip nu opstaat
 
ik ga voor de oplossing de kuip te repareren. Hoe het moet weet ik niet. Me broertje heeft het wel is heel simpel gedaan door gewoon met een soldeerbout de snee dicht te smelten. maar er is ongetwijfeld een betere manier.
Verder zijn de krassen heel makkelijk en goedkoop weg te werken met plamuur en spuit plamuur.
Wat dan nog de kosten zijn is de stickerset en het spuiten, maar gezien jouw budget en de omvangrijke hoeveelheid stickers die op jouw kuip zitten is dit misschien zelf te doen met gewoon een simpele spuitbus. Ik denk dat als je het juiste kleurnummer hebt je het best mooi moet kunnen maken.
 
bedankt, maar dat kunststof lassen lijkt me ook niet goedkoop:

Kunstoflassen kost ongeveer 30 euro per scheur. Voorbewerken en grondlakspuiten kost ook ongeveer 40 euro per onderdeel. Wij kunnen vrijblijvende offerte's geven. Ook voor uw eigen onderdelen. In sommige gevallen is het mogelijk onderdelen in te ruilen ( restwaarde ongeveer 15 euro per onderdeel)

En aan het ophangingspunt is alles gewoon weg :X
 
oh zie ik nou pas dat het om een rs125 gaat :X
In dat geval ff afreizen naar naaldwijk waar die 125cc boer zit. Ik was er vorige maand geloof ik, en toen liet ie allemaal 2dehands kappen zien die zo rond de 75 euro kosten.
Hij heeft er zeker een stuk of 30 hangen voor af1'en en rs'en.
Ik heb die kappen gezien, en goed er zitten op allemaal wel wat gebruikerskrasjes, maar ze zijn iig niet gescheurd en hebben geen diepe valkrassen. En het is zeker beter dan 520 euro voor een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ook een kap "gesoldeerd" werkt echt goed!
Het is wel afhankelijk van het materiaal ---> Alleen ABS kunstof volgens mij.
Je huidige kap is toch al naar z'n grootje dus wie niet waagt die niet wint zullen we maar zeggen... suc6
 
ik zou of in naaldwijk langsgaan want 75 euro is goedkoop en zelf kleine oneffenheden plamuren, primeren en zelf spuiten. ben je voor 125 euro klaar schat ik zo. Maar met welke snelheid ben je dan gevallen? gescheurde kap bij ophangingspunt vink wel erg vreemd.
 
ergh weet niet :+

wat ik nog wel weet is dat ik net naar 3e geschakeld was en dan al begon te remmen en 2sec later lag ik er dus dat moet echt aller max 80km/u geweest zijn...

heb 26m geschoven :X ik vermoed 65km/u ofzo want door de putjes in de baan is er niet altijd contact geweest met baan en moto(kappen) en is daardoor een paar keer lekker hard geramd door de grond waardoor volgens mij het boeltje beginnen scheuren is '(

Merci voor de tip van naaldwijk! ff op kaart zien waar het is ;)
 
Kijk ook eens op http://www.motoronderdelenlijn.nl (www.motoronderdelenlijn.nl)
Zijn een aantal sloperijen op aangesloten, binnen 24 uur krijg je antwoord en/of een bod.
 
ik was ook op mn bek geggaan khad een hoop krassen en mn kuip was ook bij het ophangpunt gebroken en wat barstjes in mn voorspatbord repareren is makkelijk
waar het kan plak je wat achter de barst epoxy troep zoals je zelf al zij maar dat kan ook gewoon een stukje kunstof zijn dat je dr achterplakt en dan gewoon met de soldeerbout de barst dichtsmelten (aan de buitenkant) even alles goed schuren plamuren schuren en spuiten polishen en KLAAR!!!
je bent er ff meebezig maar het is te doen
 
Ik denk dat je beter ff kan bellen want die gast is niet
echt handig met mailtjes.. Althans dat was bij mij het geval.
 
ja mss beter bellen want heb nog geen mail terug

Ze spreken daar toch niet een of ander NL dialect ofzo want ik ben van Belgie *D


en heb net gemerkt dat mn linker clipon ook krom staat '(
 
idd mailen schiet echt niet op. Ik had na 1 week (niet overdreven) een mailtje terug van je kan beter even bellen :X dat was het enige wat erin stond.
Maar hij spreekt gewoon nederlands hoor, alleen een kleeeeinnn beeeeetttjjeeee sllllllloooooommmm. Dus je moet geen haast hebben, maar verder niks bijzonders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan