Wat moet ik doen?? (motorkeuze )

Emanuel

Rookie
7 dec 2006
1
0
Landgraaf
Ik heb in 2005 mijn motorrijbewijs gehaald.
Heb daarna weinig tot niets gereden op een motor.
Ik zoek een sportieve motorfiets tot een bedrag van 3500,- euro.

Het probleem is dat ik 1.94 meter ben.
Ik heb zelf al op een cbr F3 uit 1996 gezeten en mij werd door de winkel verteld dat deze groot genoeg is.

Hoe kom ik er nu achter of dit werkelijk zo is en zijn er misschien andere merken/modellen waar ik rekening mee kan houden?

MVG Emanuel
 
Als ik jou was zou ik naar een dealer gaan en gewoon verschillende motoren uitproberen. Gewoon kijken welke het fijnste zit.
 
zoveel mogelijk proefritjes maken. :Y
Dat is de beste manier om erachter te komen ofdat je eigenlijk toch net iets te groot bent voor een bepaald model.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dé uitgelezen kans om uitgebreid en ongegeneerd te gaan proefrijden :Y
En aangezien de meeste mensen je op borsthoogte bekijken, zal niemand moeite hebben met je uitleg. Effe kijken of ie past *D
 
Kawasaki ZXR 750 is ook een vrij grote machine, net als de GSX-R van begin jaren 90... en die zitten ook nog 's in je budget....

En zo zijn er vast nog wel meer modellen die als "wat groter" bekend staan.

En natuurlijk ben ik het eens met alle opmerkingen over proefzitten/rijden :Y Let vooral op de knieen, waar die zitten tov van de inkepingen in de tank en goed bij jezelf voelen hoe het zit in je lies, daar moet het allemaal niet bekneld voelen natuurlijk....
 
Laatst bewerkt:
Het is moeilijk om zo te zeggen. Ieder lichaam is natuurlijk anders. Jij kan 192cm zijn met lange benen bijvoorbeeld terwijl een ander een groot bovenlijf heeft.

Die Kawa Zr7s zit inderdaad top, heb er zelf tot voor kort ook een gehad. Een fijne fiets waarmee je goed kan toeren maar ook zeker genoeg power om af en toe even gas te geven.
 
Ik ben 1.97 en rij op een R1.

Gaat ook prima, ook bij hoge snelheden.

(Vraag maar aan de agent die 2 weken geleden mijn rijbewijs in beslag nam... :X )
 
Hoi ik ben zelf 1.99 met hele lange benen broek lengte 38 en ik heb de volgende motoren gehad waar het prima op past:
Gpz 600r /85
zxr750 /89
cbr 600f /87
r6 /2000
rsvmille /1999
rsvmille /2000
r1 /2000
NU FZ1 /2006

Ik hoop dat je er wat aan heb
groeten Ad
 
Terug
Bovenaan Onderaan