Wat moet ik doen, nu kopen of wachten?

Mast3rmind

MF'er
31 mrt 2012
148
0
Beste MF leden,

Ik heb net mijn rijbewijs gehaalt en wil een motor kopen maar de probleem nu is dat het einde zomer nadert en we de herfst ingaan ben ik een beetje onzeker voor het aanschaffen van een motor.

Ik heb de volgende opties


1) Nu een motor kopen en als het winter wordt in me garage laten staan .

2) Wachten tot volgend jaar in tussen tijd sparen voor een motor en 0% ervaring opbouwen.
 
Nu een motor kopen en daar lekker de hele winter op rijden.

Dat dus, vorig jaar heb ik tot januari gewoon kunnen lessen dus motorrijden kan dan ook zeker wel!! Gewoon een motor kopen en lekker ervaring op doen. Er is niets mis met nat worden in de regen of een beetje kou. Je kunt je op beide kleden en de zomer is nog niet voorbij!!
 
Ik heb zelf vorig jaar ook in september mijn rijbewijs gehaald, en ben meteen lekker gaan rijden, en heel de winter door gereden. Maar pas in januari werd het pas echt glad met sneeuw e.d
 
Nee man, lekker de winter door sparen. En dan rond maart eens kijken voor wat leuks.
In de winter rijden is veeeeels te koud!
 
Oto kopen, laat die gasten met die motoren maar lullen.
 
Even wachten tot het iets minder weer wordt, dan als de prijsjes iets dalen van motoren ivm de winter een bike kopen en bij de eerste zonnestraaltjes gaan rijden.
 
Sparen tot volgend jaar en dit jaar voor een paar dagen een motor huren om ietsjewat ervaring op te bouwen.
 
Kan idd 2 dingen doen... Mijn optie zou zijn, lekker doorsparen de gehele winter en dan na de winter eens is gaan kijken. Dan kan je in iedergeval van je gespaarde centen een vette bike kopen, en eventueel een iets duurdere kopen... Ervaring opbouwen kan na de winter ook! :)
 
Wat voor motor wil je kopen? Een brikkie of een supersport? Brikkie kan nu al, supersport zou je misschien beter na de winter kunnen doen!

Kou hoeft je niet echt bang voor te zijn, lessen ging prima met thermokleding onder een leren pak!
 
Je hebt net je rijbewijs en je wilt een half jaar+ gaan wachten met rijden? Die is goed gek!

Koop gewoon je eerste motor (eentje die om mag vallen) en rij daar lekker op rond. Voordat het hier zo koud wordt dat het niks meer aan is ben je al heel wat kilometers verder. En dan is er nog iets met 'Er is geen slecht weer, alleen slechten kleren' of iets dergelijks, wat bij motorrijden tot op zekere hoogte ook waar is. Met -5 is prima te rijden, met een laagje (of 2) extra onder je pak.
 
Ik had vorig jaar precies hetzelfde.
Mn motorrijbewijs in eind augustus gehaald.
Een klein 2 weken daarna direct een motor gekocht.
Ik heb toen van september tot halverwege november kunnen rijden.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik zou er niet aan moeten denken als ik wél mn rijbewijs had maar niet een motor. Gaat aan je knagen!

Als de mogelijkheid zich aanbied om nu een motor aan te schaffen zou ik dat zeker doen.
Voor het zelfde geld hebben we een hele milde herfst en kun je nog een tijdje doorrijden op de motor. Zo nu en dan in de regen rijden heeft ook wel wat hoor. ;) Trouwens de winter ook.. alleen het moet niet sneeuwen of ijzelen voor mij.

Succes!
 
Je hebt net je rijbewijs en je wilt een half jaar+ gaan wachten met rijden? Die is goed gek!

Koop gewoon je eerste motor (eentje die om mag vallen) en rij daar lekker op rond. Voordat het hier zo koud wordt dat het niks meer aan is ben je al heel wat kilometers verder. En dan is er nog iets met 'Er is geen slecht weer, alleen slechten kleren' of iets dergelijks, wat bij motorrijden tot op zekere hoogte ook waar is. Met -5 is prima te rijden, met een laagje (of 2) extra onder je pak.


+1

Ik heb in januari (jaren geleden) mijn A gehaald en in januari had ik mijn eerste motor. Ik kon echt niet wachten tot het voorjaar. Gore tex kleding was er nog niet. verwarmde handschoenen en vesten ook niet. Maar ik wilde gewoon rijden. Punt!
 
Je hebt net je rijbewijs en je wilt een half jaar+ gaan wachten met rijden? Die is goed gek!

:^


Daarbij heb je in de "winter" soms juist de mooiste dagen van het jaar, om motor te rijden.
Bij helder weer en weinig wind is het in de winter juist lekker rijden, omdat je dan niet zoveel rotzooi door de lucht hebt zweven, als in de zomer


P.S. je "moet" helemaal niks, volgens mij heb je nog steeds recht op een eigen mening ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste MF leden,

Ik heb net mijn rijbewijs gehaalt en wil een motor kopen maar de probleem nu is dat het einde zomer nadert en we de herfst ingaan ben ik een beetje onzeker voor het aanschaffen van een motor.

Ik heb de volgende opties


1) Nu een motor kopen en als het winter wordt in me garage laten staan .

2) Wachten tot volgend jaar in tussen tijd sparen voor een motor en 0% ervaring opbouwen.

Ik zou de volgende zaken doen.

- Je nick wijzigen want niemand gelooft dat je een mastermind bent na het lezen van je bericht en de daar bijhorende schrijffouten.
- Een motor kopen en ervaring op doen. Anders moet je in de lente alles weer opnieuw aanleren.
- De winter doorrijden.
 
Nu een goedkoop ervaringsbrik kopen, lekker rijden totdat je niet meer durft / het weer te slecht wordt en dat ding volgend voorjaar inruilen op wat leukers....

De mooiweerrijders hebben aan 1 septemberbuitje genoeg om het seizoen voor gesloten te verklaren, waarna de motoren de stal in gaan voor een maandje of 4 - 5 - 6.
Met andere woorden; het wordt lekker rustig in de Eifel etc.
Ik rij eigenlijk het hele jaar door (alleen recreatief, woon-werk is 5 min met de trapfiets), behalve bij vorst, ijzel en sneeuw...
Je gelooft niet, hoe heerlijk leeg de mooie toerroutes zijn van pak hem beet half oktober tot maart...... :]
 
Laatst bewerkt:
Je gelooft niet, hoe heerlijk leeg de mooie toerroutes zijn van pak hem beet half oktober tot maart...... :]


Helemaal mee eens. Al die dijken die in de zomermaanden vollopen met fietsers zijn dan helemaal leeg. Heerlijk toeren. :]
 
Motor kopen in de huiskamer zetten en er elke dag een uurtje opzitten, kan je vast
aan de zithouding wennen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan