Wat moet ik doen, nu kopen of wachten?

Ik heb mijn rijbewijs in maart gehaald, maandag middag opgehaald, maandag avond proefrit en zaterdags opgehaald. Gelijk gaan rijden is inderdaad wel echt beter dan een half jaar stil zitten. Enne, er zijn nog zeker 2 hele mooie maanden te gaan qua rijden.
 
Dat vraagt iedereen zich af, omdat je op élk terrasje wel een keer bent aangetroffen..... Misschien ben jij wel zo'n vuile poser die met een boortolletje z'n teller vóóruit draait, hm? :(
_O-

Zei ik kilometers???


Kan natuurlijk niet....een V-Max heeft een mijlenteller......20.000 mijlen dus.......32000 km....

Maar wat je zegt, ik heb jou echt wel gezien op de terrassen, lonkend naar mijn prachtige kwaliteitsmotorfiets.... })
 
Afgelopen week nog verschillende keren gereden met mijn zomer fiets en nog de nodige kilometers gemaakt. Als jij nog geen keuze hebt kunnen maken heb je dat in ieder geval gemist.
 
Ik heb ook in het na-jaar m'n Atje gehaald, gelijk een fiets gekocht en de hele winter door gereden.
Ik ben wel een keer onderuit gegaan maar daarvoor geef ik de schuld aan de macadam die voorop lag.
Toch weer een hele ervaring rijker.
Afgelopen winter niet gereden en deze winter toch maar weer een pekelbrikkie erbij halen.
Het heeft toch z'n charme.
 
Maar wat je zegt, ik heb jou echt wel gezien op de terrassen, lonkend naar mijn prachtige kwaliteitsmotorfiets.... })

Oh?

Mamaar...... rijd je dan nog iets ánders behalve die V-Max, dat je het over een kwaliteitsmotorfiets hebt? O-)
 
Oh?

Mamaar...... rijd je dan nog iets ánders behalve die V-Max, dat je het over een kwaliteitsmotorfiets hebt? O-)


Och, in heb tot nu toe alleen Yamaha's gehad (1 DT'je, 1 Virago 535, 1 Div 600, 2 XJ700X'en en 2 V-Maxen) en er was er niet 1 die me zodanig in de steek liet dat ik er niet op verder kon rijden....

Het enige wat ik tot nu toe gehad heb, is een kapotte accu (van 9 jaar oud) en 1x haarscheurtjes in de bobines (uit 1985) waardoor bij zeer nat weer een paar cylinders er mee ophielden.....allemaal redelijk easy en goedkoop te fixen...

Mijn motormaatje daarentegen heeft heel andere ervaringen:

  • Aprilia Pegaso 650 met een ontplofte achterschokbreker
  • BMW R1150GS met een kapotgedraaide cardanaskering door een lagerfout aan het achterwiel; de olie zeek er gewoon uit (km stand 45000)
  • Diezelfde BMW R1150GS waar door een misfire de hele injectieunit van de cylinder plofte

De enige motor waar hij helemaal niks aan heeft gehad, was zijn (jawel hoor) YAMAHA FJR 1300 met 89.000km op de klok....


Als je het dan over kwalitatief hoogwaardig hebt, meen ik te kunnen beweren dat op basis van deze gegevens statistisch gezien bewezen is dat Yamaha hieraan voldoet.... ;) })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan