Wat moet ik doen / regelen?

C0bra

MF veteraan
18 jul 2004
1.435
0
Enschede
Aloha allen,

Ben een nieuwe gebruiker, ook qua motor. Heb dus ook erg veel vragen want ik ga zaterdag mijn motor ophalen en op naam zetten. Heb hem met de verzekering gewoon op mijn naam kunnen krijgen (WA + Diefstal). Men heeft het over een speciaal slot wat je moet aanschaffen vraag 1 is dus welk slot is goed?

Motor: Honda CBR 600 F2 bouwjaar Oct-93.

Verder kan ik er dus nog niet op rijden dus zal ik tot ik me rijbewijs heb gehaald hem moeten onderhouden in de garage. Wat is verstandig te doen? ik heb al van menige mensen de tip gekregen om een akkulader te regelen. Vraag 2 dus, iemand enig idee welke merk goed is?.

Verder zit er op me motor een draaiknopje aan de linker kant. Eigenaar zegt dat het voor de toeren is. IS dit standaard of is dit omdat ik een F2 heb? amerikaans dus?

En euh wat zijn de standaard onderhouds regels voor een Honda? ketting invetten 1 keer per jaar? of vaker? etc

Wil iemand me weg helpen?

Thx!

Tim
 
Aloha allen,

Ben een nieuwe gebruiker, ook qua motor. Heb dus ook erg veel vragen want ik ga zaterdag mijn motor ophalen en op naam zetten. Heb hem met de verzekering gewoon op mijn naam kunnen krijgen (WA + Diefstal). Men heeft het over een speciaal slot wat je moet aanschaffen vraag 1 is dus welk slot is goed?

Motor: Honda CBR 600 F2 bouwjaar Oct-93.

Verder kan ik er dus nog niet op rijden dus zal ik tot ik me rijbewijs heb gehaald hem moeten onderhouden in de garage. Wat is verstandig te doen? ik heb al van menige mensen de tip gekregen om een akkulader te regelen. Vraag 2 dus, iemand enig idee welke merk goed is?.

Verder zit er op me motor een draaiknopje aan de linker kant. Eigenaar zegt dat het voor de toeren is. IS dit standaard of is dit omdat ik een F2 heb? amerikaans dus?

En euh wat zijn de standaard onderhouds regels voor een Honda? ketting invetten 1 keer per jaar? of vaker? etc

Wil iemand me weg helpen?

Thx!

Tim
hoop vragen ;)
Voor het slot kun je het beste je verzekering ff bellen en dit vragen, zij kunnen je het precies vertellen.

Over het merk acculader kan IK je niks vertellen, maar bijv. een motordealer wel

Draaiknopje is dat niet gewoon je choke of is dat je toeren regelaar .Had ik op mijn RF, kun je een beetje met je standaard toerental spelen.
In de winter bijv. ies hoger zetten.

Voor de rest onderhoud. ketting om de 500 km's ee nkeertje invetten en af en toe ff schonmaken tijdens het poetsen van je motor.
Verder eens in de 2/3 jaar remvloeistof vervangen ed. olie 1 keer in het jaar verversen. Krijg jij geen boekje bij de aankoop van je motor waar dit soort dingen in staat?
 
druppellader is wel verstandig als je hem lang niet gebruikt.
ketting ongeveer elke 1000km invetten (of vaker als je ook in de regen rijdt)

Slot, gewoon een art goedgekeurd slot. (zijn er in verschillende type's dus het is net wat voor slot jij wilt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan