Ik heb een kawasaki klx 650 C uit ‘94
In Mei dit jaar stopte hij plots op de snelweg. Lang verhaal kort : De nokkenas ingevreten op de cilinderkop, cilinder kapot ,nokkenas , kleppen doorgeslagen..een hoop schade.
Na een tijd dubben en zoeken naar een 2e handskop toch maar besloten om hem te laten maken. De kosten zijn niet mis…ongeveer € 1700.
(tja, ik ben erg gehecht aan m’n brommert)
Krijg ik gisteren telefoon dat een nieuwe kop niet meer leverbaar is.
Nou, mijn dag kan niet meer stuk!
Een hoop dealers , sloperijen , garages etc aan de telefoon gehad en nergens te vinden natuurlijk.
Het probleem is ook dat het een zwak euvel van de KLX is , dus veel 2e hands cilinderkoppen zijn al flink ingesleten..
Is een nieuwe of zgan kop nu echt nergens te vinden , zit ik eraan te denken om dan maar een cilinderkop te laten reviseren.
Bij die van mij is dat niet meer mogelijk , die is te ver ingevreten.
Een van de dealers zei : “Zul je dat wel doen, is het niet dweilen met de kraan open bij zo’n oude motor”
Is dat zo..Ik begin er ook aan te twijfelen. Als hij dus gemaakt is met een gereviseerde(of nieuwe) kop , nieuwe cilinder , nieuwe kleppen etc dan kan hij er toch wel weer een hele poos tegen? Of zie ik dat verkeerd, blijft het sukkelen met deze motor?
Laten maken zodat ik toch weer even kan rijden en doorsparen voor een nieuwere , en de kawa vervolgens verkopen zodat ik er toch wat voor terug heb?
Of moet ik hem toch maar naar de motorbegraafplaats brengen en een andere kopen….met veel pijn in mijn hart.
En lange tijd zonder motor.
Ik weet niet goed wat ik moet doen, er ligt net een nieuwe achterband op, kettingset en tandwielen zijn vorig jaar vervangen en zo nog wat meer dingen.
Ik heb er al veel kosten in gestoken en hij stond helemaal tip-top, tot ik dit tegenkwam natuurlijk..
Ik heb mijn oog al eens laten vallen op de yamaha xt660x , maar daar moet ik dan ook weer meer voor neerleggen. Wat ik op het moment weer niet heb.
Argh…frustrerend !!!
Wat zouden jullie doen?
In Mei dit jaar stopte hij plots op de snelweg. Lang verhaal kort : De nokkenas ingevreten op de cilinderkop, cilinder kapot ,nokkenas , kleppen doorgeslagen..een hoop schade.
Na een tijd dubben en zoeken naar een 2e handskop toch maar besloten om hem te laten maken. De kosten zijn niet mis…ongeveer € 1700.
(tja, ik ben erg gehecht aan m’n brommert)
Krijg ik gisteren telefoon dat een nieuwe kop niet meer leverbaar is.
Nou, mijn dag kan niet meer stuk!
Een hoop dealers , sloperijen , garages etc aan de telefoon gehad en nergens te vinden natuurlijk.
Het probleem is ook dat het een zwak euvel van de KLX is , dus veel 2e hands cilinderkoppen zijn al flink ingesleten..
Is een nieuwe of zgan kop nu echt nergens te vinden , zit ik eraan te denken om dan maar een cilinderkop te laten reviseren.
Bij die van mij is dat niet meer mogelijk , die is te ver ingevreten.
Een van de dealers zei : “Zul je dat wel doen, is het niet dweilen met de kraan open bij zo’n oude motor”
Is dat zo..Ik begin er ook aan te twijfelen. Als hij dus gemaakt is met een gereviseerde(of nieuwe) kop , nieuwe cilinder , nieuwe kleppen etc dan kan hij er toch wel weer een hele poos tegen? Of zie ik dat verkeerd, blijft het sukkelen met deze motor?
Laten maken zodat ik toch weer even kan rijden en doorsparen voor een nieuwere , en de kawa vervolgens verkopen zodat ik er toch wat voor terug heb?
Of moet ik hem toch maar naar de motorbegraafplaats brengen en een andere kopen….met veel pijn in mijn hart.
En lange tijd zonder motor.
Ik weet niet goed wat ik moet doen, er ligt net een nieuwe achterband op, kettingset en tandwielen zijn vorig jaar vervangen en zo nog wat meer dingen.
Ik heb er al veel kosten in gestoken en hij stond helemaal tip-top, tot ik dit tegenkwam natuurlijk..
Ik heb mijn oog al eens laten vallen op de yamaha xt660x , maar daar moet ik dan ook weer meer voor neerleggen. Wat ik op het moment weer niet heb.
Argh…frustrerend !!!
Wat zouden jullie doen?