Wat moet ik doen.... reviseren of andere motor?

Ik snap dat je gehecht bent aan je motor, maar 1700,- reparatie is nogal wat voor een motor uit 94. De keuze is wat mij betreft heel snel gemaakt. Alles verkopen in onderdelen en een andere bike kopen.
 
Rij je trouwens vanaf mei al niet meer? Bummer!


Ja, ik heb net voor mijn vakantie een suzuki freewind gekocht om toch maar op vakantie te kunnen.
Die heb ik inmiddels weer verkocht, ik kreeg er een goede prijs voor en het was sowieso geen blijver.

Dus uitgezonderd de vakantie van 2 weken....rijd ik al vanaf mei niet meer.
En ik mag bij iedereen achterop, maar das toch niet zo leuk hoor :N


Ik moet me behelpen met weemoedig naar andere motorrijders te zwaaien. -O-
 
Zoals meeste al aangegeven, het blijft water naar de zee dragen.

Tuurlijk is het klote, maar om nu 1700 euro uit te geven en over 4 maanden nog eens euhh 500 ofzo (voor een ander wazig probleem) wordt natuurlijk veel. Zeker als je je motor verkoopt en deze kosten niet maakt, dan komt een andere al snel in zicht.

Tot die tijd gewoon een R6 van vriendlief regelen/leasen/jatten/gebruiker/misbruiken ;)
 
ook gewoon een andere kopen ...........helaas
maar laat ik nog een zxr 750 te koop hebben voor slechts 1750 en deze is wel goed en nooit geen shade gehad
mail me maar
 
Zoals meeste al aangegeven, het blijft water naar de zee dragen.

Tuurlijk is het klote, maar om nu 1700 euro uit te geven en over 4 maanden nog eens euhh 500 ofzo (voor een ander wazig probleem) wordt natuurlijk veel. Zeker als je je motor verkoopt en deze kosten niet maakt, dan komt een andere al snel in zicht.

Tot die tijd gewoon een R6 van vriendlief regelen/leasen/jatten/gebruiker/misbruiken ;)


Ja, er zal niks anders op zitten en maar sparen voor een yammie.

Anderzijds past die yamaha xtx wel mooi bij die R6, dezelfde kleurstelling.

Ik noem ons en nog een vriend altijd 'de rijdende kermis'

Repsol fireblade, blauw/witte R6 en de Groen/paarse Kawa Klx inclusief powerranger pakkies.
Je wilt het niet zien _O-
 
Laatst bewerkt:
Als je er zo gehecht aan bent zou ik hem gewoon laten maken, alleen niet voor 1700 euro. Kijk eens op ebay of marktplaats of er wat te vinden is, op ebay bijv. betaal je wel wat verzendkosten maar zijn de onderdelen vaak stukken goedkoper dan wanneer de dealer ze voor jou besteld.

Niet te snel opgeven dus, als je een beetje creatief bent kun je echt wel weer rijden voor een leuke prijs.

En ja wat is het volgende dat dan weer kapot gaat, dat kun je altijd wel blijven zeggen. Met deze motor weet je wat je hebt, bij een nieuwe tweedehandse is het ook altijd maar weer afwachten wat voor verborgen gebreken erin zitten.
 
Als je er zo gehecht aan bent zou ik hem gewoon laten maken, alleen niet voor 1700 euro. Kijk eens op ebay of marktplaats of er wat te vinden is, op ebay bijv. betaal je wel wat verzendkosten maar zijn de onderdelen vaak stukken goedkoper dan wanneer de dealer ze voor jou besteld.

Niet te snel opgeven dus, als je een beetje creatief bent kun je echt wel weer rijden voor een leuke prijs.

En ja wat is het volgende dat dan weer kapot gaat, dat kun je altijd wel blijven zeggen. Met deze motor weet je wat je hebt, bij een nieuwe tweedehandse is het ook altijd maar weer afwachten wat voor verborgen gebreken erin zitten.

Even geleden de monteur aan de lijn gehad en die zei hetzelfde.
Kijk even in het buitenland voor onderdelen de werkuren vallen op zich nog wel mee, de onderdelen zijn gewoon schreeuwend duur.
De motor is voor de rest in orde , garanties voor de toekomst heb je nooit natuurlijk.


Ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen en nog wat zoeken.

Onderdelen voor een KLX R type passen trouwens niet op een C type, dus het adres wat ik had gaat helaas niet.
 
Voel met je mee.

Ik heb nu 500km met mijn KTM gereden en hij heeft al 3x bij de dealer gestaan.. vannochtend begon die zelfs te ratelen en staat nu bij de dealer voor blokrevisie. Volgende week kunnen ze me vertellen wat het probleem is en wat de kosten zullen worden. Hou mijn hart vast..

Net nu ik veel geld heb uitgegeven begin deze week om hem om te bouwen naar SM..

Het is gewoon enorm balen :(
 
Laatst bewerkt:
Is dit een nieuwe kop? (680 euro)


Yup, ik ga straks naar het bedrijf bellen of zij die op voorraad hebben liggen, maar ik heb het vermoeden dat dat hetzelfde bedrijf is waar mijn dealer ook al naar gebeld heeft.

Maar niet geschoten is altijd mis !

En er komt nog btw en verzendkosten bij , dus iets meer als 680€

Bedankt martell
 
Voel met je mee.

Ik heb nu 500km met mijn KTM gereden en hij heeft al 3x bij de dealer gestaan.. vannochtend begon die zelfs te ratelen en staat nu bij de dealer voor blokrevisie. Volgende week kunnen ze me vertellen wat het probleem is en wat de kosten zullen worden. Hou mijn hart vast..

Net nu ik veel geld heb uitgegeven begin deze week om hem om te bouwen naar SM..

Het is gewoon enorm balen :(


Jouw KTM is eigenlijk nog nieuw? Dat is helemaal balen zeg!

Ai ai...ombouwen naar SM is niet goedkoop....dat bedoel ik, je steekt er kosten in en dan kom je zoiets tegen.
Dat is echt klote.
Ik hoop voor je dat de kosten meevallen!
 
Geen geld meer in stoppen. Motor in onderdelen verkopen.

Als je weinig rijdt af en toe een huren of een andere 2e hands kopen die in betere staat is.

Daarbij een oude tweede hand rijden is meestal per saldo duurder dan een nieuwe tweedehands rijden. Ik ben er eigenlijk op tegen maar wellicht is het lenen van geld en daarmee een nieuwere 2e hands rijden wellicht goedkoper dan een oudere blijven rijden en keer op keer kosten hebben.

Leen wel geld bij een bank of zo en niet bij de dealer.
 
voor iets meer dan 500 pond heb je een andere.

http://cgi.ebay.co.uk/1993-KAWASAKI...cles?hash=item41485aa995&_trksid=p3286.c0.m14

of in Dld


http://cgi.ebay.de/Kawasaki-KLX-650...äder?hash=item20acf9fe8b&_trksid=p3286.c0.m14

of deze

http://cgi.ebay.de/Kawasaki-KLX-650...äder?hash=item2a009d63bb&_trksid=p3286.c0.m14

succes, en de rest van de onderdelen weer verkopen om de aanschafprijs en overige kosten terg te verdienen.

voordeel van eeen compleeet exemplaar is dat je kan luisteren of hij het doet, bij een losse motor is het maar afwachten ( tenzij je een losse kop vindt, dan is een inspectie wel weer mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, heb je die vent van je wel goed onder de plak? Als hij nou (geheel uit eigen initiatief, ja echt!) z'n R6 verkoopt dan kunnen jullie beide een leuke brommert kopen en met z'n beiden gaan rijden!

:+
 
Yup, ik ga straks naar het bedrijf bellen of zij die op voorraad hebben liggen, maar ik heb het vermoeden dat dat hetzelfde bedrijf is waar mijn dealer ook al naar gebeld heeft.

Maar niet geschoten is altijd mis !

En er komt nog btw en verzendkosten bij , dus iets meer als 680€

Bedankt martell

CMsnl heeft veel, en is doorgaans redelijk aan de prijs. Een beetje doorzoeken levert meestal nog wel ergens iets goedkopers op.

Probeer ook de Engelse, Duitse en Amerikaanse Ebay.
 
is die kop niet meer te repareren? mijn honda xr heeft een soort gelijk probleem
www.jspp.nl. die kunnen ook als een van de weinige in nl xr koppen repareren. kost iets van 150/175 dacht ik.
misschien een keer bellen wat de mogelijkheden zijn
??
 
Muts Motoren in Soest al geprobeerd is gespecialiseerd in motoren van
voor 1995, die heeft vast ook nog wel wat liggen

En ja 1-cil. zijn duurder in onderhoud...

Ik heb laatst een kop gekocht voor 25.- € !! na lang zoeken,dat wel

en check de tips van screaming Chief !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan