Wat moet ik doen??

padde66

MF'er
14 jun 2012
49
0
Arnhem
Hallo Allemaal.

Herkennen jullie het volgende.
Motor:

Suzuki GSX-R750
Bouwjaar 1989
BSM Uitlaat
Verder Origineel.

Gisteren en vandaag gereden.

Gisteren reed de motor om sommige momenten heerlijk, heb zelfs de 180 aangetikt op de snelweg.
Andere momenten was hij vreselijk aan het bokken. En wilde niet.

Einde van de middag vandaag nog een stuk gereden. In het begin ging het redelijk. Onder de 4000 toeren bokken. En tussen de 5000 en 6000 toeren ook.

Op een gegeven moment was het 2 of 3 cilinders, en viel de motor bij ingehouden koppeling uit.
Motor heeft nieuwe brandsstof en accu.
Gister luchtschroef nog iets meer gegeven. standaard 2.5 nu 1/8e meer gegeven ( 7 minuten)

Carburateur is schoon.
Accu is nieuw.
Bougie's zijn nagenoeg nieuw.

Waar ik zelf aan zat te denken zijn misschien de gasnaalden. Dat de motor verzuipt.

Of... Dat hij geen benzine meer krijgt. Maar dat lijkt me sterk.

hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
 
Carburateur is schoon.

Vertel, hoe kom je daarbij ?

Om je 4 carburateurs goed schoon te krijgen moeten ze compleet uit elkaar om alle zooi er uit te krijgen.
Ook al komt er schone benzine uit je vlotterkamers, dan houd dat nog niet in dat er geen troep ergens in je carburateurs hebt.

sproeiers e.d veranderen lijkt me niet nuttig als de motor het in de huidige configuratie altijd gedaan heeft.

Het kan dat er een electrisch onderdeel er niet blij mee is dat die warm word, dan doet de motor het als het goed is prima als die koud is.
als de temperatuur van het blok er niets toe doet zou ik het toch richting carburateurs zoeken.

de vorige keer heeft het ook geholpen he : Niet alle cilinders gebruikt ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag motor onderhande genomen,
Carb 1 en 2 leeg.

Tank er af gehaald.
Benzine filter er af voor 1 en 2

Alles weer gemonteerd, benzine in carb,

Starten op 4 cilinders, stukje rijden em toen weer 3
Zal morgen effe kijken of alle carbs nu gevuld zijn

Zoja haal ik De carb er onder uit. En zal fotos maken van de gasnaalden.

Wvv
 
:^


Tank BEluchting ;)

Kan beetje vacuuum trekken.

Als je t merkt, ff stoppen, tankdop epen, weer dicht en rijden. Dan weet je wat meer


B| De opmerking waarvan je wist dat die ging komen :+ ;)

Als de gasnaalden dusdanig versleten zijn dat deze problemen geven zal dit niet pas na een ''tijdje'' zijn lijkt mij, zelfde voor de bougies. Opwarming kan natuurlijk invloed hebben maar toch denk ik niet echt dat dit het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan