Wat moet ik hier nou mee!?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik heb vorige week mn CB400F naar Motoport in Leek gebracht voor reparatie/afstellen. Ik wist zelf niet zeker de problemen van een slechte afstelling kwamen (liep warm) of door valse lucht ed. Het bleek een afstelprobleem te zijn, carbs stonden te arm. Problemen zijn nu voorbij hoor, maar de manier waarom dit gefixt is ben ik absoluut niet tevreden mee. Naar mijn id hebben ze totaal geen moeite in het oude beestje gestoken om hem goed rijdend te maken. Ipv de carburateurs beter af te stellen hebben ze gewoon de luchtinlaat met de helft verkleind met stukken tape.... |( |( |( Had ik verdomme zelf ook kunnen doen!! Ik had hem nou juist weg gebracht omdat ie dat tenminste goed afgesteld zou worden...en dat is dus niet gebeurd...het blokje word nog steeds erg warm, en bougies niet mooi bruin maar licht grijs. Omdat ik toch wilde rijden afgelopen weekend en geen schade aan mn blokkie wilde rijden, zelf maar alle luchtschroeven verder ingedraait. Echt fantastisch loopt ie nu ook niet maargoed...
Wat moet ik hier nu mee?? Ik kan natuurlijk motoport wel opbellen met de meededeling dat ik niet tevreden ben, maar k wil natuurlijk wel dat er iets aan gedaan word. En liever niet op mijn kosten, ben al blut...
 
klagen en vertellen dat dit dus gewoon hobbyisten werk is, zelf heb je het al beter gedaan

ik zou het zelf zoeken in :
goede bougies ?
valse lucht
verstopte filters
carburateur reinigen
afstellen

deze volgorde langslopen
 
jammer dat je al aan de fiets hebt lopen schroefen.

nu kan je niet meer hard maken dat zijn slecht werk hebben afgelevert.
 
klagen en vertellen dat dit dus gewoon hobbyisten werk is, zelf heb je het al beter gedaan

ik zou het zelf zoeken in :
goede bougies ?
valse lucht
verstopte filters
carburateur reinigen
afstellen

deze volgorde langslopen

Ik heb al deze puntjes zelf al 100 keer nagelopen, het is echt afstelling. Ik heb zon vermoeden dat er wel eens carbs op kunnen zitten die niet bij dit type horen, en dus een beetje te arm staan.

Op maandag 20 mei 2002 13:06 schreef lexe het volgende:
jammer dat je al aan de fiets hebt lopen schroefen.

nu kan je niet meer hard maken dat zijn slecht werk hebben afgelevert.

Nee, ik weet nog precies hoe de schroefjes stonden! Dat had ik namelijk even bekeken voor en na dat ie in Leek is geweest.
 
Ik zou terug gaan met de factuur.
En vertellen wat je nu verteld.

Het nu goed laten maken en niks meer betalen of
je geld terug vragen en naar een andere dealer gaan.
 
Ik was €45 kwijt...aan het plakken van een stuk tape op de luchtfilter.... :( :(
MOTOPORT SCHIJT BAGGER! :? nouja, is wel duidelijk dus.
 
Zet hem op een dynojet bank, okee, kost iets van € 35, maar dan weet je wel precies wat er aan mankeert, en dat kunen ze meteen afstellen/aanpassen, en dat wil niet zeggen dat je meteen verplicht bent om een dynojetkit te kopen hoor.

Is misschien veel geld voor je, maar je rijdt wel tevreden, dan maar 1 (of 2) keer niet tanken,kom je al aardig in de buurt.
 
In ieder geval Motoport opbellen en dit uitleggen. Ben je dat ei in ieder geval kwijt. Verder nooit meer daarheen gaan. Laat ze hun plakband maar in hun reet steken. :j :j

Zoek gewoon een goeie kleine dealer die er nog aardigheid in heeft dit soort motoren te onderhouden (Brons motoren oid, waa je het over had, klinkt al veel beter i.i.g.). Je meot hier wel liefhebbers voor hebben. Of alles zelf gaan doen, maar dan moet je wel een backup hebben voor als je er zelf even niet meer uitkomt.
 
Wat ik in zo'n geval doe: Niet bellen maar erheen gaan, op zaterdag als het goed druk is en steeds harder gaan praten. Stribbelen ze tegen gebruik dan zinnen met: "dus jullie willen me niet helpen?" "dit is toch geen manier om met je klanten om te gaan!" etc.

Je kan natuurlijk ook Maximum een keer meenemen. 8-)
 
Brons motoren heeft een super goede service! Ook al kennen ze je niet eens of valt er geen geld te verdienen besteden ze toch aandacht aan je. Dat is iets wat volgens mij de kleinere zaken wel hebbem tov de grotere ketens denk ik (Safe bv).
Ik ga bij MP eerst flink zeiken over de telefoon, en als dat geen resultaat heeft dan krijgen ze een bezoekje. Ik weet van me zelf dat ik erg vervelend kan zijn als ik niet krijg wat ik wil (in dit soort gevallen).
Als ik dan echt niets kan regelen, probeer ik eerst nog een beunhaas. Daarna is de die dynobank nog wel een optie.
(Een ding scheelt; ik hoef me geen zorgen meer te maken over de manier waarop mn studiefinanciering op gaat deze maand ;) )
 
Dus: naar Brons. En meekijken. En dan vragen stellen. En dan vragen: als ik zelf ga knutselen en ik snap het niet, mag ik het dan hier komen vragen. Vervolgens gebak meenemen als je weer terug komt, omdat ze je zo goed helpen met hun advies. En je onderdelen daar kopen, zodat ze er ook nog wat aan verdienen. Zo heb ik ook drie adressen en mijn motor loopt als een speer, ik kan er koffie drinken als ik wil en ik heb een hoop geleerd in het afgelopen jaar...
 
Wat ik in zo'n geval doe: Niet bellen maar erheen gaan, op zaterdag als het goed druk is en steeds harder gaan praten. Stribbelen ze tegen gebruik dan zinnen met: "dus jullie willen me niet helpen?" "dit is toch geen manier om met je klanten om te gaan!" etc.

Je kan natuurlijk ook Maximum een keer meenemen. 8-)

Zou het niet beter kunnen zeggen.
Ook mijn advies.
 
Wat een ontevreden telefoontje al kan helpen...
Ik heb het net even met MP (chef monteur ofzo) over gehad. Na een kleine discussie zijn we het eens geworden over het volgende:
Ik kan hem weer heen brengen, en dan word ie op de goede manier gefixt (iets grotere sproeiers) en betaal dan wél de loonkosten, maar de kosten van de eerste reparatie word daarin verrekend :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan