Wat moet ik kopen?!

tijngilze

Rookie
20 mrt 2012
1
0
gilze
Goedemorgen,

Ik had een vraagje aan wat motorkenners. Ben het zelf namelijk helemaal niet! Heb gisteren mijn rijbewijs gehaald. Gelukkig in 1 keer!
Wil graag een mooie eerste motor kopen.
Het liefst een sport of supersport. Weet niet wat verstandig is.....
Snap dat ik niet gelijk TE moet beginnen. Ben immers pas 20 jaar.
Heb maandelijks voldoende te besteden, en ik wil voor de motor een bedrag uit geven van tussen de €2500 en €3500. Is best een aardig bedrag denk ik...
Hoop dat iemand van jullie mij iets verder kan helpen.

Alvast bedankt!!

Groeten tijn
 
Het belangrijkste om te weten is:

je MOET niks.

En hieronder zal het volk wel gaan strooien met merken/types/wijsheden/etc.

En dat je moet proefrijden.

Dit dan?
Honda XL 500 SZ 1979 wit

voor 750 euro dikke schik, geen wegenbelasting en supermakkelijk zelf aan te sleutelen.

full
 
Laatst bewerkt:
Je kan bijvoorbeeld een R6 halen uit 99-02
Is goed te rijden op 25kw en supersport

of een zx6r..
 
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je rijbewijs, Tijn. :)

Wil je een geknepen zware motor of wil je beginnen met een motor die standaard al 25kW is? Of is dat de keuze die je moeilijk vindt om te maken?

Ik hoor bij het volk, dus ik zal maar eens wat roepen: Kawasaki 250 Ninja. Voor dat geld kun je een motor kopen uit 2008 of nieuwer.
Mooie sportieve fietsen waar je het goed op kan leren.

Als je een geknepen fiets zoekt, dan zou ik mijn licht eens opsteken in de 600cc klasse (CBR of R6). De keuze is reuze. ;)
 
gefeliciteerd!

je moet een 600 cc racer of tour racer halen, of een hele vette 600 cc 1 pitter })

of iets van minder wat je ook van a naar b brengt :P

ik heb zelf na 8 maanden op een ktm lc4 gereden te hebben op een cbr 600 f4 gaan rijden.., en als het 25 kw moet, is 600 cc echt niet zo veel, laat je niet bang maken maar ga wat testritjes maken!

het rijdt goddelijk, en hij trekt op 25 kw ook nog leuk op!

en waarom zou je vallen :P daar heb je tijdens je lesssen genoeg tijd voor gehad :P
dus ga als je 2500 a 3000 euro niet een motor kopen van een paar hondertr euro kopen mar gewoon iets wat je te leuk vind :D
 
Het belangrijkste om te weten is:

je MOET niks.

En hieronder zal het volk wel gaan strooien met merken/types/wijsheden/etc.

En dat je moet proefrijden.

Dit dan?
Honda XL 500 SZ 1979 wit

voor 750 euro dikke schik, geen wegenbelasting en supermakkelijk zelf aan te sleutelen.

[afbeelding]

Hoezo zou je een motor kopen zodat die geen wegenbelasting heeft? :? je betaald iets van 8 euro per maand belasting haha
 
geen wegenbelasting/goedkopie verzekering. :)

Ik betaal 0 wegenbelasting per jaar en 30 euro aan verzekering per jaar.
 
Laatst bewerkt:
aprillia rs 125 of 250 is ook wel leuk om mee te beginnen.
of een suzuki sv 650, is niet zo sportief qua uiterlijk maar je hebt wel een dikke twin.
 
een hobby mag geld kosten *D

Het liefst een sport of supersport. Weet niet wat verstandig is.....

grappig, t gaat hem niet om het geld las ik :P dan zou de vraag zijn, wat is goedkoper?

hij vraagt of het verstandig is, ik denk het wel. maar dat kun je alleen zelf beslissen. racers zijn misschien wat saaier in de stad dan een 600 cc 1 cylinder, maar t rijdt geweldig :)

100 % comfort heb je niet door je houding, maarja :P als je dat wil moet je een auto kopen?
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik zou idd voor een r6, CBR600f of iets in die range gaan zoeken maar let wel op waar je hem voor gaat gebruiken. op sport motoren zit je relatief ver naar voren waardoor er veel gewicht op je polsen rust en dat kan met woon werkverkeer (als je ver moet) irritant worden. Maar ga gewoon eens een proefrit maken bij verschillende dealers en kijk wat je het beste past. Kijk wel een beetje uit met 2e hands motoren van een particulier die je niet kent, als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kawasaki zx-6r 1999 gekocht ;). De motor rijdt prima en heeft niet veel km op de teller.

De motor is 600cc (kan niet begrenst worden op kenteken), 4 cilinders

Ik vind het een prima motor en ik vind dit 1 van de mooiere modellen van een motor voor 2000. Ik heb nooit problemen gehad met de motor (Ik smeer elke 500 km mijn ketting en elke 700 km reinig ik mijn remmen) Enige problemen die ik heb gehad met de motor lag niet aan de motor zelf.

1de x was die omgewaaid (1500 euro schade) kreeg alles vergoed
2de x was het spiegelglas uit 1van de mijn spiegel gevallen mja dat zat er gewoon niet goed in gemonteerd maarja. verder geen problemen.

DUS MET ANDERE WOORDEN KOOP EEN KAWASAKI ZX - 6R

gr
 
Een wat oudere SV650S of SV650N kopen (zoals jdav87 al zei).
Dikke v-twin, ook met 25kW heb je genoeg koppel onder in toerental. Een top van 150-160km/u.. en het ding rijd gewoon lekker met het verkeer mee. Bij een viercilinder komt het koppel er pas veel later in, dus met 25kW vind ik een twin fijner rijden.
 
Ik ga komende week voor een cbr600rr 2003 model.
Mijn voorkeur gaat uit naar een naked of een sport.
Bij de honda cbr zit je itt te andere sportmodellen rechtop.
Daarom heb ik daar voor gekozen.
We zullen zien.

Het hangt ook eigenlijk van je situatie af.
Wil je een motor kopen en dan minimaal 5 jaar rijden. Zou ik voor een geknepen motor kiezen, want anders gaat een standaard 25 kw motor je vervelen.
Als je zegt van ik ga over 2 jaar een andere motor halen. Dan kan je ook op een standaard 25kw motor rijden.

Gr.
 
Ik ga komende week voor een cbr600rr 2003 model.
Mijn voorkeur gaat uit naar een naked of een sport.
Bij de honda cbr zit je itt te andere sportmodellen rechtop.
Daarom heb ik daar voor gekozen.
We zullen zien.

Het hangt ook eigenlijk van je situatie af.
Wil je een motor kopen en dan minimaal 5 jaar rijden. Zou ik voor een geknepen motor kiezen, want anders gaat een standaard 25 kw motor je vervelen.
Als je zegt van ik ga over 2 jaar een andere motor halen. Dan kan je ook op een standaard 25kw motor rijden.

Gr.

Hoe groot ben jij als je vind dat je op een CBR 600 RR rechtop zit ?
Of bedoel je een 600 F ?
 
als ik mijn mening moet geven:

neem een supermoto of crossmodel als eerste motor. waarom?

-vaak weinig vermogen (begginend+25kw)
-weinig schade als je een schuiver maakt (kan iedereen gebeuren, en zeker de wat sportieve rijders, je moet jezelf even een inschatting geven hiervan)
-ik persoonlijk vindt het veel makkelijker rijden dan een racer, cruiser, ect.

succes verder en gefeiciteerd met je rijbewijs!
 
kijk eens voor een cbr600f'je uit 95-99 ofzo.
de blokken zijn hufterproof, en het is best een mooi ogende motor voor de ouderdom ervan (vergeleken met andere motoren uit die tijd). ze rijden best prima geloof ik, de onderhoudskosten zijn niet al te hoog doordat het een 4 cilinder is.
 
kijk eens voor een cbr600f'je uit 95-99 ofzo.
de blokken zijn hufterproof, en het is best een mooi ogende motor voor de ouderdom ervan (vergeleken met andere motoren uit die tijd). ze rijden best prima geloof ik, de onderhoudskosten zijn niet al te hoog doordat het een 4 cilinder is.

vanaf '99 is het een heel nieuw model. 95-98 is de F3 die eigenlijk meer een facelift van de F2 is.

Het zijn wel bewezen betrouwbare motoren en met een beetje ervaring erg scherp te rijden .
 
wie gaat hem dan PMmen om hem daar op te wijzen?

(nee ik dus niet)

je eerste motor, kies wat je mooi vind en kom er over een tijd achter wat je nu echt zoekt in een motor.
ik heb sport-->toer-->supersport-->allroad-->naked gedaan en ik had veel eerder naar naked moeten gaan. echter kom je daar na een lange tijd pas achter.
dus haal iets veiligs als je dat liever hebt, oftewel een motor die vaak als beginnersmotor word gebruikt, of anders het mooiste wat je kan vinden.
 
naked is porno op wielen, rijdt lekker, lekker in de wind, hoog snelheids gevoel en ziet er stoer uit *D Dus :^ !
 
Terug
Bovenaan Onderaan