wat moet ik nou kiezen !!!

skeurn

MF'er
13 okt 2004
41
0
groningen
Ik wil dolgraag weer een ééncilinder gaan rijden. Ik heb ooit een yamaha xt600e gehad. Na wat uitstapjes op motorgebied (4 cylinders) ga ik toch weer terug naar de basis, de ééncilinder. Nu wil ik hem voor woon-werk verkeer gebruiken, maar wil er ook wel eens een keer per jaar op naar Zuid Duitsland. Comfort interesseerd me niet. Waar het mij om gaat is het volgende; je hoort zo nu en dan dat bepaalde ééncilinders absoluut niet geschikt zijn om langere afstanden mee te rijden. Neem bijvoorbeeld een KTM. Volgens de dealer moet je niet op zo'n fiets lange afstanden gaan rijden omdat de kans is dat je krukas naar buiten komt lopen aanzienlijk is. Tevens zou zo'n KTM blok te weinig olie bevatten waardoor het blok na lange afstand te heet zou worden met alle gevolge ... Wie kan mij een goed advies geven. Ik wil geen xt600 meer rijden. Wil toch ietsje meer vermogen en een wat ruiger uiterlijk. Wie kan me wat vertellen over de techniek. Trouwens, ik lees nergens iets over de yamaha tt600. Is dit geen goede fiets. Help please !

Jeroen
 
langere afstanden zou ik voor een 1 pitter gaan voor vloeistof gekoelde...
denk dan aan:

BMW F650
Kawa KLR 650
Yamaha XT660R / XTZ660
Honda XR650L
 
Ik zie het probleem met een KTM niet.
Ikzelf rijdt met een Duke 2 en heb op twee jaar tijd 20000km gedaan.Het enige wat op lange afstand tegen steekt zijn de trillingen.
Wat noem jij lange afstand?
Ben je van plan om 5 of 6OOkm autosnelweg te doen???
Ik spreek hier natuurlijk wel over een Lc4 en niet over een Exc of erger nog een Sx.
Een moto die nog maar weinig aandacht krijgt maar zeker dikke fun om te berijden is,is een 640 adventure,die heeft ook een goede windbescherming tegenover de andere sm's en dergelijke.
Mijn Duke heeft 2,1 l olie in het blok en die moet maar vervangen worden om de 5000km,dus ik zie geen problemen met een te kleine olievoorraad.
 
- Aprilia 6.5 Moto
- Aprilia Pegaso 650
- BMW F650
- Cagiva River 600
- Cagiva Canyon 600
- Honda NX Dominator NX 650
- Honda SLR 650
- Kwaak KLR 650
- Suzuki DR 650 E
- Suzuki Freewind
- Suzuki DR 800 S
- Yamaha XTZ 660 Teneré

Wellicht zit hierboven iets tussen?
 
Vergeet de SZR niet, is een sportieve motor met een cylinder. lekker veel vermogen uit te halen ook.
 
plus dat 650L lelijk is.
tja, over smaak valt niet te twisten,
maar dat ben ik wel met je eens

daarbij is het eigenlijk niet meer dan een domi-blok in een xr600 frame met wat plasticwerk en wegbanden

maarre om dit topic niet onnodig te vervuilen:
wat zoek je eigenllijk?
een 1 cil wegmotor of een 1 cil off-road of ga je voor SM?
enne heb je nog voorkeur in merk?
wat zijn je woon-werk kms?

(enne de TT600 is een hele coole bike, by the way)
 
Laatst bewerkt:
SZR 660 natuurlijk. Heerlijk geluidje, en het stuurt echt super. Ik heb met laten vertellen dat je de grootste racers er uit stuurt...
Overigens, veel vrienden van mij hebben KTM, en met name de oudere modellen hebben nog wel een opstart problemen; overigens gaan ze ook gemiddeld vaker stuk heb ik me wel eens laten vertellen...
Succes!
:]
 
KTM LC4!

Neem er 1 met olie in het frame. Dan heb je 2.1 ltr olie ipv 1 ltr en blijft het echt heel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan