Wat moet je ervan denken ?

Aan je korte broek en T-shirt naar het strand rijden mag dan zeker ook al niet meer?

Doe ik zomers nog wel eens maar dat is gewoon omdat ik geen zin heb om met die spullen op het strand rond te sjouwen en omdat het gewoon lastig is voor een ritje van nog geen 5 minuten. Verder eigenlijk altijd vol leer aan.
Op die rit van 5min kun je ook onderuit gaan of (erger nog) door een AUto worden aangereden.

Ik vindt het dus erg dom |( , en voor diegene die vindt dat het een ieders eigen keus is:
Als jij een ongeluk krijgt, en dientengevolge
naar beverwijk moet voor nieuw behang, wie moet dat betalen???wie-oh-wie :? :?
juist, de belastingbetaler.
Dus eigen keus? zolang je zelf de rekening van het ziekenhuis betaald, ja, anders vindt ik dat ik daar weldegelijk commentaar op mag hebben.
 
Op die rit van 5min kun je ook onderuit gaan of (erger nog) door een AUto worden aangereden.

Ik vindt het dus erg dom |( , en voor diegene die vindt dat het een ieders eigen keus is:
Als jij een ongeluk krijgt, en dientengevolge
naar beverwijk moet voor nieuw behang, wie moet dat betalen???wie-oh-wie :? :?
juist, de belastingbetaler.
Dus eigen keus? zolang je zelf de rekening van het ziekenhuis betaald, ja, anders vindt ik dat ik daar weldegelijk commentaar op mag hebben.

Dan moeten motorrijders eigenlijk altijd zelf de rekening betalen want motorrijden is gevaarlijker dan auto rijden :?
En iedereen die meer als 100 pk heeft is ook dom :? :?
 
Op die rit van 5min kun je ook onderuit gaan of (erger nog) door een AUto worden aangereden.

Ik vindt het dus erg dom |( , en voor diegene die vindt dat het een ieders eigen keus is:
Als jij een ongeluk krijgt, en dientengevolge
naar beverwijk moet voor nieuw behang, wie moet dat betalen???wie-oh-wie :? :?
juist, de belastingbetaler.
Dus eigen keus? zolang je zelf de rekening van het ziekenhuis betaald, ja, anders vindt ik dat ik daar weldegelijk commentaar op mag hebben.


Op maandag 21 januari 2002 15:24 schreef zut het volgende:Dan moeten motorrijders eigenlijk altijd zelf de rekening betalen want motorrijden is gevaarlijker dan auto rijden :?


ja zit allebei wat in natuurlijk

hoewel je met motorrijden met beschermende kleding er in ieder geval alles aan probeert te doen om heel te blijven en zo min mogenlijk letsel probeert op te lopen.

maar ja dan hebben we natuurlijk ook nog de rijstijl he.
dan moeten sommige automobilisten ook de rekening zelf betalen.
denk niet dat je op deze manier een onder verdeling kan maken hoor!

en iedereen doet toch maar waar\'ie zin in heeft


komt die nog een keer

:j :j GEDOOGBELEID :j :j
 
Laatst bewerkt:
Oei oei, wat lees ik hier.......
Zonder beschermende kleding rijden getuigt niet van overmatige slimheid, maar dat moet ieder voor zich weten, doch om daarbij ook nog op het terras alcoholische versnaperingen naar binnen te werken dat gaat me toch echt te ver.
Je zou immers een ongeluk kunnen veroorzaken en hierbij onschuldige mensen kunnen verwonden of van het leven kunnen beroven.....
Dat kan ik toch ECHT NIET goedkeuren.

1) van 1 biertje of zelfs 2 of 3 ga je heus niet gevaarlijker rijden.
2) ik drink geen bier en de situatie was dan ook puur hypotetisch.
 
Ik rij altijd in spijkerbroek. Ik heb geen zin om leren pakken aan en uit te trekken. En als ik op mijn plaat ga dan heb ik misschien wat meer pijn dan iemand anders, maar pijn doet het toch wel.

Dat is dus precies het probleem: het hoeft geen pijn te doen met goede kleding aan!!!!!!!! In ieder geval doet het VEEEEEEEEEL minder en VEEEEEEEL minder lang pijn met goede kleding aan.
Motorrijden is nou eenmaal meer moeite dan in de auto stappen. (maar goed, wat jij -en iedere ander die in slechte kleding wil rijden- wilt. Ik lach wel hard al zo iemand pijn heeft.)

Bij mij gaat er zelfs niemand achterop zonder leren kleding. Alhoewel ik moet zeggen, toen ik voor het eerst achterop zat, had ik ook niet genoeg beschermends aan. Gelukkig weet ik nu beter. Het blijft toch moeilijk, want zoek maar eens een goed passende helm voor iemand achterop bijvoorbeeld.
 
Ik moet toegeven dat ik ook niet altijd volledig beschermd rij, ik woon op exact 1.5 km van het werk. Hiervoor doe ik dus enkel maar mijn beschermende vest aan met mijn jeans.
Voor alle andere ritjes heb ik me net een nieuw leren pak met helm aangeschaft. 8-)
misc.php

misc.php

Het te risky om langere afstanden af te leggen zonder de nodige bescherming !
 
a.
het is niet echt slim om met gewone jeans op de motor testappen, maar ik heb o.a. motorjeans thuis met een lerenjack voor de mooie zomer dagen.
voor de rest z\'n 4 seizoenen broek+jack.
dus zie je iemand rijden met jeans aan dan kan dit ook motorjeans zijn dus gewoon groeten.

btw ipv je middel vinger op testeken mag je ook met je wijs vinger op je midden-voorhoofd tikken????

b.
somige mensen hebben niet de luxe van een goeide stalling. en als je elke dag weer die hoes erop en eraf moet halen dan heb je op een gegeven moment daar schoon genoeg van. elke keer zoveel moeite doen voor wat????
 
Iedereen moet het zelf weten. Het ziet er alleen niet uit. Ik neem iemand met witte sportschoentjes en spijkerbroek toch niet zo serieus, zondagrijders....
Heb zelf een zwarte vale leren broek, valt bijna niet op, op dat hypothetische terras. Kon er zelfs veilig mee door de Warmoesstraat lopen.
(daar komen wat andere leer liefhebbers, met snor)
 
Iedereen moet het zelf weten, zijhet dat ik never zonder beschermende kleding rij. Beginnelingen en achteropzitters wil ik nog wel eens wat vraagjes stellen:

- Ben je eens met een gewone fiets gevallen en wat had je?
- Ben je eens hard fietsend onderuit gegaan en wat had je?
- Stel je voor dat dat in de bebouwde kom (50 km/h) gebeurd?
- Ben je eens met de brommer gevallen of ken je iemand die dat is gebeurd en wat had je/hij?
- Kun je je voorstellen wat er gebeurd als dat met 80 km/h gebeurd? En op de snelweg?

Over het algemeen zien ze de gevaren dan wel in. Wat smakelijke verhalen over zichtbare botten en schaaf/brandwonden van 10 bij 30 cm zijn ook feestvreugde verhogeng.

Niet dat ze meteen naar de winkel rennen om goede kleding te kopen (het gaat toch altijd goed |( ), maar ze zijn tenminste weer eens even aan het denken gezet...

- Ben je eens met een gewone fiets gevallen en wat had je?
* Heel vaak ergste een shaafwontje en blauweplek.

- Ben je eens hard fietsend onderuit gegaan en wat had je?
* ja dat shaafwontje en blauweplek

- Stel je voor dat dat in de bebouwde kom (50 km/h) gebeurd?
* Was veel erger voor mijn motor dan voor mij.

- Ben je eens met de brommer gevallen of ken je iemand die dat is gebeurd en wat had je/hij?
* Ja een keer of 4 geen probleem. (1 x highsider en lande onder auto maar ik had niets)

- Kun je je voorstellen wat er gebeurd als dat met 80 km/h gebeurd? En op de snelweg?
* Ja daarom draag ik nu (bijna) altijd een leren pak.
 
Ik ben ook onderuit gegaan, met minibiken effe terug zie je de schaafwonden nog steeds.
Met me fiets tegen 50 /uur zie je krassen op me enkelbescherming van me Dainese motorlaars en krassen op me rechter schouderbescherming van me dainese leder.

Ik was al bij al toch blij dat\'k leder aanhad. Al was ik gvd toch verrekte stijf achteraf. (hoe komt dat eignelijk?)
 
Op maandag 21 januari 2002 22:54 schreef poohbeer het volgende:
.....verrekte stijf achteraf. (hoe komt dat eignelijk?)

Ik weet niet hoe vaak je zo opgevouwen zit, maar ik denk dat je spieren niet vaak zulke standen krijgen te verduren. ;)
 
Op die rit van 5min kun je ook onderuit gaan of (erger nog) door een AUto worden aangereden.

Ik vindt het dus erg dom |( , en voor diegene die vindt dat het een ieders eigen keus is:
Als jij een ongeluk krijgt, en dientengevolge
naar beverwijk moet voor nieuw behang, wie moet dat betalen???wie-oh-wie :? :?
juist, de belastingbetaler.
Dus eigen keus? zolang je zelf de rekening van het ziekenhuis betaald, ja, anders vindt ik dat ik daar weldegelijk commentaar op mag hebben.

Wie zijn schuld is het nou??
Niet die motorrijder in zijn korte broek, maar toch echt die automobilist, of niet, dus laat die dan maar betalen.

En ik hoop dat je niet rookt, drinkt, minstens 3 vro cursussen heb gevolgd, minstens 5 uur per week traint, nooit bij de Mac gaat eten, nooit harder rijdt dan is toegestaan, anders mag je ook je eigen ziekenhuis rekening betalen. |(
 
- Kun je je voorstellen wat er gebeurd als dat met 80 km/h gebeurd? En op de snelweg?
* Ja daarom draag ik nu (bijna) altijd een leren pak.
:^

EN daarom draag ik nu (bijna) altijd een leren pak.(min bijna)

ook een keer een fiets met 30km total loss gereden door een boer die niet uit z\'n doppen keek

resultaat 2 schaafwondjes en een zwaar gekneusde kuitspier omdat m\'n fiets erbovenop belandde (auw)

er bleef van m\'n textiel beschermende kleding NIX over dan lapjes textiel.

dus nu leren pak van MJK gaat altijd aan (tenzij errugh koud dan nieuwe (toch) textiel pak)
zelfs al vallen de mussen dood van\'t dak!
 
Laatst bewerkt:
Aan je korte broek en T-shirt naar het strand rijden mag dan zeker ook al niet meer?

Doe ik zomers nog wel eens maar dat is gewoon omdat ik geen zin heb om met die spullen op het strand rond te sjouwen en omdat het gewoon lastig is voor een ritje van nog geen 5 minuten. Verder eigenlijk altijd vol leer aan.
Als het maar 5 minuten op de motor is, pak je toch de fiets! :)
 
Ik rij altijd in spijkerbroek. Ik heb geen zin om leren pakken aan en uit te trekken. En als ik op mijn plaat ga dan heb ik misschien wat meer pijn dan iemand anders, maar pijn doet het toch wel.

Maar nu lees ik toch dat er mensen zijn die me dan niet groeten omdat ik een spijkerbroek aan heb. Ja daar baal ik echt van. Zal nu snel zo\'n extra veilige ANWB-goedgekeurde broek gaan kopen hoor. Maar dan moet wel iedereen naar me zwaaien.

En vooral langer pijn, schaafwonden zijn niet een twee drie genezen!!
Maarja, verstand komt bij de jaren werd al gezegd...bij de ene duurt het echter wat langer dan bij de ander...
 
Vroeger op mijn brommer ook wel en paar keer over een motorkap gevlogen. Dan rijd iedereen in een korte broek en een T-shirt en als er iets gebeurd dan doet dat even pijn. Je moet wel heel beroerd vallen wil je er echt iets ernstigs aan over houden. Als mensen dus een klein stukje rijden zonder beschermende kleding moeten ze dat maar lekker zelf weten. Wie doet hier altijd zijn autogordel om?
 
Op die rit van 5min kun je ook onderuit gaan of (erger nog) door een AUto worden aangereden.

Ik vindt het dus erg dom |( , en voor diegene die vindt dat het een ieders eigen keus is:
Als jij een ongeluk krijgt, en dientengevolge
naar beverwijk moet voor nieuw behang, wie moet dat betalen???wie-oh-wie :? :?
juist, de belastingbetaler.
Dus eigen keus? zolang je zelf de rekening van het ziekenhuis betaald, ja, anders vindt ik dat ik daar weldegelijk commentaar op mag hebben.
Daar betaal ik mn godvergete premie voor, mn partikuliere verzekering, dus daar heb jij geen ene flikker mee te maken met je belastingcenten...die worden verspild aan te veel sociale voorzieningen...en het is ieder zn eigen keus waar hij in rijdt...ik heb 3 jaar lang in een spijkerbroek gereden, zelfs toen ik mn R1 had, heb nou wel leer, maar dan nog had jij er toen ook al geen tyfus mee te maken...dus kom maar jongens...geef die :j maar, kan ik je van je brommer afschoppen...als ik in mn auto zit wil ik ook niet van een of andere betweterige homo te horen krijgen dat ik te hard rijd of ik mn gordel om moet doen...en de meeste die mij gaan lopen etteren eindigen klemgereden in de vangrail...mogen ze hun stoere verhaal nog es ophangen als ze durven...maar wel in mn gezicht...moet de eerste nog tegenkomen...
 
Daar betaal ik mn godvergete premie voor, mn partikuliere verzekering, dus daar heb jij geen ene flikker mee te maken met je belastingcenten...die worden verspild aan te veel sociale voorzieningen...en het is ieder zn eigen keus waar hij in rijdt...ik heb 3 jaar lang in een spijkerbroek gereden, zelfs toen ik mn R1 had, heb nou wel leer, maar dan nog had jij er toen ook al geen tyfus mee te maken...dus kom maar jongens...geef die :j maar, kan ik je van je brommer afschoppen...als ik in mn auto zit wil ik ook niet van een of andere betweterige homo te horen krijgen dat ik te hard rijd of ik mn gordel om moet doen...en de meeste die mij gaan lopen etteren eindigen klemgereden in de vangrail...mogen ze hun stoere verhaal nog es ophangen als ze durven...maar wel in mn gezicht...moet de eerste nog tegenkomen...

Punt 1: Ondanks je particuliere verzekering mag je nog wel solidariteitsbelasting (premie) betalen voor de ziekenfondskneuzen, en die belasting is hoger dan hun premie (staat waarschijnlijk wel ergens op je loonstrook en anders op het premieoverzicht van je verzekeraar).

Punt2: Minder gordels! Heeft de brandweer ook weer eens wat te doen. Altijd een mooie klus om mensen uit te knippen (althans, als ze nog leven).
 
Op woensdag 23 januari 2002 12:23 schreef Fastcruiser het volgende:Punt 1: Ondanks je particuliere verzekering mag je nog wel solidariteitsbelasting (premie) betalen voor de ziekenfondskneuzen, en die belasting is hoger dan hun premie (staat waarschijnlijk wel ergens op je loonstrook en anders op het premieoverzicht van je verzekeraar).

Ik betaal ook ziekenfondspremie maar dat wil niet zeggen dat JIJ ME VOOR kneus uit kunt/mag maken! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan