Wat moet je ervan denken ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
a) Vorige week zondag profiteerde ik rond de middag van het mooie weer om m\'n auto te wassen en alle pekel eraf te krijgen. Nadat alles gedaan is, komen er een Hayabusa en een Honda X11 door onze straat gereden en stoppen 20 m verder om een maat te komen oppikken (die heeft een gele GSX-R, maar cilinderinhoud kan ik niet).

Eerst keek ik vooral naar de motoren, maar toen ze opnieuw langskwamen om weg te rijden, viel het me plots op dat de Hayabusa-man gewoon een jeansbroek aan had. |(

Dat hij geen speciale kledij aan had is eigenlijk zijn zaak, maar als je jezelf een Hayabusa kunt permitteren (nieuw of zelfs tweedehands), zou ik denken dat een degelijke broek ook binnen je financiële mogelijkheden moet liggen.

b) Wat verderop heeft er iemand een Kawasaki VN 1500 (denk ik). Cruisers of choppers e.d. interesseren me in de regel niet, ook dit model niet. Maar die bewuste motorfiets staat voortdurend buiten, in weer en wind, zonder de minste bescherming. Het is triest om te zien in welke staat die ondertussen verkeert: overal komt roest op het chroom. En dat zijn dan nog enkel de uiterlijke tekenen. :r
 
Mja, mijne stond ook in weer en wind buiten hoor. Er was (voor\'k hem crashte) wel een hoes op komst via J.W

En achjah, jeans rijdt gewoon lekkerder. Zeker als je effe vriend gaat oppikken om dan op de markt pintje te drinken ofzo. Dan zou\'k ook geen lederhosen meer aan doen.
 
a

Als je gaat rijden zonder beschermende kleding vindt ik je gewoon een EIKEL ook al is het je eigen zaak.
dan is het niet zwaaien maar een :j

b

sommige mensen zien het (motor) puur en alleen als vervoermiddel net als ik de auto (en daar doe ik ook niks aan) en voor sommige mensen is de motor echt een hobby en die zien er meestal op en top uit *D

en ja soms is het te treurig om aan te zien dat een motor buiten staat weg te rotten maar ja de keus is aan jezelf niet !?
 
a) Ik heb ook jaren zonder leren broek gereden, nu (30 geweest, verstand komt met de jaren) toch maar 1 aangeschaft....

b) Volgens mij is dit het begin van een mooie Ratbike.
 
A) Het lijkt me nu veel te koud voor in een spijkerbroek. Er zijn trouwens ook motorbroeken die er uit zien als een spijkerbroek, maar toch protectie hebben. Maar goed als ik even een stukje moet rijden naar een verjaardag toe of zo, en het gaat niet snel (dus niet de bebouwde kom uit), dan doe ik dat ook wel eens in mijn spijkerbroek. Immers als ik iemand mee neem achterop, heeft deze ook niet meer aan dan een spijkerbroek met regenbroek of zo (voor het broek gedeelte dan).

B) Motor buiten laten staan. Ja, zonde. Ik zou in ieder geval snel een hoes kopen. Of een schuurtje timmeren of weet ik wat. Maar goed, als hij / zij het leuk vind...
 
Tja, zag gister iemand rijden op een Ducati 996 met spijkerbroek aan. Die had vast ook wel een leren broek kunnen betalen. :P
 
a

Als je gaat rijden zonder beschermende kleding vindt ik je gewoon een EIKEL ook al is het je eigen zaak.
dan is het niet zwaaien maar een :j

Meen je dat nou echt, ben jij nou echt een van die kortzichtige knuppels.

Wat jij doet moet jij weten, wat een ander doet moet hij weten, zolang als jij er geen last van heb is het jammer voor je, en houdt je maar lekker je gedrag voor je.

Wil je niet zwaaien, okee, dat is jouw goed recht, maar je middenvinger naar hem opsteken, :(
Je moet lekker bij de politie gaan werken joh.

Ik rij zelf (bijna)altijd in beschermende kleding, en als ik een keer beslis het anders te doen, hoef ik geen middenvinger van een of andere betweter. En ik zou het zeker niet doen als je naast mij staat. ;(
 
Ik zou zeggen : bemoei je niet met andersmans zaken. Daar krijg je alleen maar onnodig grijze haren van ;)

Als die vent in z\'n spijkerbroek wil rijden, laat \'m lekker. Zie je \'m onderuit gaan, dan mag jij \'m uitlachen als je ziet dat z\'n knieeen kapot zijn geslagen tegen het asfalt en er geen centimeter (opper)huid meer op z\'n benen zit.

Zolang jij de pijn niet voelt zou ik me er niet druk om maken.

Wat betreft die motor buiten : Moet ie ook zelf weten. Mijn broertje laat z\'n scooter ook dag en nacht buiten staan als er wat mis mee is (rijd ie goed, dan zet ie \'m in de schuur.. snap jij het :? ). Vind ik ook zonde, maar moet ie zelf weten. Het is niet mijn scooter en het is niet mijn geld als er iets wegrot.
 
Mijn broertje laat z\'n scooter ook dag en nacht buiten staan als er wat mis mee is (rijd ie goed, dan zet ie \'m in de schuur.. snap jij het :? ).

Ja, gewoon straf geven als die niet goed wilt rijden, leert dat kloteding het wel af. ;)
 
Mja, mijne stond ook in weer en wind buiten hoor. Er was (voor\'k hem crashte) wel een hoes op komst via J.W

En achjah, jeans rijdt gewoon lekkerder. Zeker als je effe vriend gaat oppikken om dan op de markt pintje te drinken ofzo. Dan zou\'k ook geen lederhosen meer aan doen.
Oei oei, wat lees ik hier.......
Zonder beschermende kleding rijden getuigt niet van overmatige slimheid, maar dat moet ieder voor zich weten, doch om daarbij ook nog op het terras alcoholische versnaperingen naar binnen te werken dat gaat me toch echt te ver.
Je zou immers een ongeluk kunnen veroorzaken en hierbij onschuldige mensen kunnen verwonden of van het leven kunnen beroven.....
Dat kan ik toch ECHT NIET goedkeuren.
 
Ik ga ermee akkoord dat de personen in kwestie zelf maar moeten weten wat ze doen, maar zelf vind ik het voor a) kortzichtig en voor b) zonde.

Maar ver van mij om die mensen de les te gaan spellen.

Bij die Hayabusa dacht ik eerst: \"Wauw, een Hayabusa :} \", maar toen ik de spijkerbroek zag, sloeg m\'n stemming toch om. Maakt overigens wel een indrukwekkend geluid zo\'n Busa :9~ .
 
Laatst bewerkt:
Aan je korte broek en T-shirt naar het strand rijden mag dan zeker ook al niet meer?

Doe ik zomers nog wel eens maar dat is gewoon omdat ik geen zin heb om met die spullen op het strand rond te sjouwen en omdat het gewoon lastig is voor een ritje van nog geen 5 minuten. Verder eigenlijk altijd vol leer aan.
 
Ik rij altijd in spijkerbroek. Ik heb geen zin om leren pakken aan en uit te trekken. En als ik op mijn plaat ga dan heb ik misschien wat meer pijn dan iemand anders, maar pijn doet het toch wel.

Maar nu lees ik toch dat er mensen zijn die me dan niet groeten omdat ik een spijkerbroek aan heb. Ja daar baal ik echt van. Zal nu snel zo\'n extra veilige ANWB-goedgekeurde broek gaan kopen hoor. Maar dan moet wel iedereen naar me zwaaien.
 
Iedereen moet het maar voor zichzelf weten wat ze aantrekken. Deze discussie of je mensen daarop moet aanspreken zal wel altijd blijven bestaan.

Ik heb wel een duidelijke mening over alcohol en rijden, aangezien je daar andere mensen ook mee in gevaar brengt.
 
Meen je dat nou echt, ben jij nou echt een van die kortzichtige knuppels.

Wat jij doet moet jij weten, wat een ander doet moet hij weten, zolang als jij er geen last van heb is het jammer voor je, en houdt je maar lekker je gedrag voor je.

Wil je niet zwaaien, okee, dat is jouw goed recht, maar je middenvinger naar hem opsteken, :(
Je moet lekker bij de politie gaan werken joh.

Ik rij zelf (bijna)altijd in beschermende kleding, en als ik een keer beslis het anders te doen, hoef ik geen middenvinger van een of andere betweter. En ik zou het zeker niet doen als je naast mij staat. ;(

ja hebbie wel gelijk in (de keus is aan jezelf)en geef ik ook geen vingertje hoor maar af en toe loopt het toch de spuigaten uit
met t-shirt en slippers op een 1000 sportmotor ofzo...
dat is toch geen verantwoordelijkheid meer ? zegnou zelf...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen : bemoei je niet met andersmans zaken. Daar krijg je alleen maar onnodig grijze haren van ;)

Als die vent in z\'n spijkerbroek wil rijden, laat \'m lekker. Zie je \'m onderuit gaan, dan mag jij \'m uitlachen als je ziet dat z\'n knieeen kapot zijn geslagen tegen het asfalt en er geen centimeter (opper)huid meer op z\'n benen zit.

Zolang jij de pijn niet voelt zou ik me er niet druk om maken.

ja weer een WW\'er erbij
 
Laatst bewerkt:
Iedereen moet gewoon zelf weten of hij of zij beschermende kleding aan heeft. Ik zwaai ook vrolijk naar iedereen en heb echt geen tijd om te controleren of die persoon een broek aan heeft.

Ik vind het zelf te koud en te gevaarlijk om met spijkerbroek te rijden.
 
Iedereen moet het zelf weten, zijhet dat ik never zonder beschermende kleding rij. Beginnelingen en achteropzitters wil ik nog wel eens wat vraagjes stellen:

- Ben je eens met een gewone fiets gevallen en wat had je?
- Ben je eens hard fietsend onderuit gegaan en wat had je?
- Stel je voor dat dat in de bebouwde kom (50 km/h) gebeurd?
- Ben je eens met de brommer gevallen of ken je iemand die dat is gebeurd en wat had je/hij?
- Kun je je voorstellen wat er gebeurd als dat met 80 km/h gebeurd? En op de snelweg?

Over het algemeen zien ze de gevaren dan wel in. Wat smakelijke verhalen over zichtbare botten en schaaf/brandwonden van 10 bij 30 cm zijn ook feestvreugde verhogeng.

Niet dat ze meteen naar de winkel rennen om goede kleding te kopen (het gaat toch altijd goed |( ), maar ze zijn tenminste weer eens even aan het denken gezet...
 
ach ja idd wat interesseert mij het ook
zoek het zelf allemaal maar uit (qua kleding enzo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan