Wat moet nieuwe Honda (3 maanden jong) opleveren?

GJC

MF'er
6 jun 2007
151
0
Ik heb in juni van dit jaar (2007) een nieuwe Honda CBF 1000 met ABS gekocht (incl. zijkoffers). Kleur: Zwart.

Wegens omstandigheden, ga ik wellicht de motor verkopen. De motor kost nieuw (zonder zijkoffers) ca. Euro 10.200, --. Er staat ca. 2.000 km op de teller / schadevrij.

Wat moet deze motor nog opleveren?
 
Vind ik wel een erg hoge daling. Ik zou inzetten op even boven de 9000 Eurie, met 9K als richtprijs.
 
Da's dan duur rijden... :( Eurootje per kilometer.

Het probleem is natuurlijk dat een potentiele koper zal zeggen: "voor xxxx euro meer heb ik een nieuwe..." .

Succes met de verkoop !
 
Da's dan duur rijden... :( Eurootje per kilometer.

Het probleem is natuurlijk dat een potentiele koper zal zeggen: "voor xxxx euro meer heb ik een nieuwe..." .

Succes met de verkoop !

GJC, deze reacties zijn bijna gelijk aan wat ik je al gezegd had ... -O-
 
Honducteur, ik gun de TS een allerbeste prijs voor z'n motor...ik probeer alleen maar aan te geven hoe er mogelijkerwijs vanuit het standpunt van een koper gereageerd kan of zal worden :?

Persoonlijk zou ik geen motor kopen van 3 maanden oud en met 2000km als die te dicht tegen de nieuwprijs aan zit....dan liever een hele nieuwe.

Zo'n standpunt is natuurlijk niet leuk voor de verkoper maar wel begrijpelijk als je het ziet vanuit de koper's standpunt.
 
Hmja, maar TS zit niet te wachten op één afwijkende mening, hij zit te wachten op wat wij denken dat de gemiddelde koper mogelijk over heeft voor z'n CBF.


"Ik zou 'm zelf niet kopen omdat ik al een motor heb, de kleur niet mooi vind, nooit meer betaal dan 3000 Euro" of wat dan ook..... maar wat heeft TS aan zo'n mening?
 
Zat ook aan te denken ~ 1500 euro minder..... als je mazzel hebt....

Idd. ik denk ook wel aan zo'n 1500 Euro onder de nieuwprijs. Je bent zeker 1000 Euro armer als je de showroom uitrijdt. En 8% korting moet je al kunnen krijgen bij de aanschaf van een nieuwe motor. Daarbij komt dat ze nu de overjarige modelletjes kwijt moeten.

Ik kan me voorstellen dat het voor de TS tegenvallende bedragen zijn, maar nieuwkopen is erg duur als je er maar kort mee rijdt.

Sterkte, ik hoop dat je gewoon lekker door kunt rijden op je CBF
 
Ik vrees dat lambal wel gelijk heeft. Op nieuwe motoren krijg je makkelijk een beetje korting waardoor het verschil kleiner wordt. Een scherpe prijs neerzetten, anders wordt het moeilijk. JanB, wat wat jij eer eersteklas zeur. Lambal geeft zijn mening en daar wordt om gevraagd, iedere mening telt, zelfs die van jou.
 
Ik heb in juni van dit jaar (2007) een nieuwe Honda CBF 1000 met ABS gekocht (incl. zijkoffers). Kleur: Zwart.

Wegens omstandigheden, ga ik wellicht de motor verkopen. De motor kost nieuw (zonder zijkoffers) ca. Euro 10.200, --. Er staat ca. 2.000 km op de teller / schadevrij.

Wat moet deze motor nog opleveren?

Op zich is 9000 wel een mooie prijs. Maar wat al gezegt is, is dat met een beetje pingen je ook al voor ca 9750 een hele nieuwe hebt.

De eerste 1,5 jaar schrijft de motor het meeste af.. Dat is hetzelfde als bij auto's. simpelweg vanwege bovenstaande redenen.

Daarom denk ik dat je best kan proberen om 9700 euro ervoor te vragen met als einddoel 9000 te vangen. (als ze nog gaan afpingen)

En je kan altijd nog in prijs zakken als je het te lang duurt..

Welke omstandigheden je ook hebt, altijd balen als je je motor moet verkopen na 2 maand..
Suc6 met de verkoop
 
Laatst bewerkt:
het eerste jaar schrijft je motor ongeveer de 20% af, dus ik denk dat degene die 8500 zei helemaal zo verkeerd nog niet zat..

Klinkt cru, maar het is nu eenmaal zo. Succes met de verkoop.
 
het eerste jaar schrijft je motor ongeveer de 20% af, dus ik denk dat degene die 8500 zei helemaal zo verkeerd nog niet zat..

Klinkt cru, maar het is nu eenmaal zo. Succes met de verkoop.

Ik begrijp dat je geen motor weer koopt?

Ik heb die van mij na 4 maanden en 3600 km's ingeruild en hoefde NIETS te laten vallen!

Maar als je particulier verkoopt heb je natuurlijk het argument van: "met garantie". Ik denk dat je rond de € 9000,00 uit gaat komen!
 
Persoonlijk denk ik dat het ten eerste niet makkelijk zal zijn om zo een motor (eventueel particulier) te verkopen.
Wil je de motor particulier verkopen zijn er al niet veel mensen die zomaar even pakumbeet € 10.000 hebben liggen, dus wil je particulier verkopen zul je het extra aantrekkelijk moeten maken daar mensen die dat geld wel hebben liggen toch over te halen door je verkoopprijs aantrekkelijk te maken, anders gaan ze wel naar de motorzaak.
Motorzaak is makkelijk.....garantie, leninkje of dat flexgebeuren enz enz.
Als je ongeveer € 8000.- vangt mag je denk ik niet klagen.
Ook ik weet dat dat hele dure km's zijn maar de realiteit is gewoon niet anders.
Uiteraard kun je altijd proberen hoog in te zetten.................
 
Laatst bewerkt:
10.200?? Inruil krijg je er denk ik 7500 max 8000 voor. Wat moet een dealer met zon brommer in zijn zaak terwijl er naast dezelfde nieuw staat voor 750 euro meer. Een hoop risico voor die paar centen.
Particulier zul je er ook niet veel meer voor krijgen dan 8500,- Hoger gaan mensen ook weer sneller voor een nieuwe.
 
10.200?? Inruil krijg je er denk ik 7500 max 8000 voor. Wat moet een dealer met zon brommer in zijn zaak terwijl er naast dezelfde nieuw staat voor 750 euro meer. Een hoop risico voor die paar centen. Dealer geeft 7500, moet m klantklaar maken, zelf 1000 euro aan verdienen en onder de prijs van 10200 gaan zitten dus zet m voor
Particulier zul je er ook niet veel meer voor krijgen dan 8500,- Hoger gaan mensen ook weer sneller voor een nieuwe.
 
Om nog ff een globale prijs/waarde indicatie te geven... Ik liep daarstraks bij m'n dealer binnen en zag daar een goed ogende blauwe CBF1000A uit 2006 staan met 19.000 km op de teller. Er hing een prijskaartje aan van € 8.450,00

We mogen aannemen dat de handelaar er op moet verdienen, dus trek er iets van wat zal het zijn? € 500,00 tot € 750,00 vanaf. De jouwe is van DIT jaar met slechts 2000 km op de teller, daarom lijkt € 9.000,= een normale vraagprijs ;)

Ondanks dat die fiets het écht wel waard is vrees ik dat je het er niet voor gaat krijgen. Zodra het om een dergelijke bedragen gaat kopen de meeste liefhebbers dikwijls liever zélf een nieuwe fiets... (dit werd al door diverse lezers aangegeven)

Tóch hoop ik voor je dat het gaat lukken want het zijn werkelijk prima fietsen :Y
 
Laatst bewerkt:
zelf een 1000RR na 1,5 jaar particulier verkkocht en schreef toch mooi 7000 euro af.
wordt je gewoon echt niet blij van.
Helemaal niet als je nog maar 3 maanden geleden het geld hebt uitgegeven.
Positief bekeken: Als je er zelf nog 2 jaar op blijft rijden krijg je er misschien 1000 euro minder voor dan nu dus rij je de komende twee jaar wel heel goedkoop _O- :]
 
Bij Huybers staat een nieuwe 2007 voor 9490,- en zonder inruil gaat er nog wat af!
Dus als er een motorzaak de jouwe inkoopt:

Vragen: 9250,-
Wegdoen voor: 8500,- (als er iemand komt zonder inruil b.v.)
Inkoopprijs: 7750,- (olie/filtertje, uurke poetsen, blijft erover voor hun € 500,- (als ze het daar al voor doen)

Is supervervelend, maar echt de realiteit hoor! -O-
 
JanB, wat wat jij eer eersteklas zeur. Lambal geeft zijn mening en daar wordt om gevraagd, iedere mening telt, zelfs die van jou.

Ach, liever een eersteklas zeur dan een sales manager met een attitudeprobleem, dan dan weer wel...... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan