Wat moeten we nou met motorrijden in NL?

Dan ga je toch lekker verhuizen :W

Dan zal je zien dat alle andere landen ook wel wat hebben en niet alleen positief is ;)....


Dat ben ik ook met je eens. Elk land heeft zij nadelen en in Nederland zijn zeker vele voordelen te vinden. Maar het gevoel wat je hebt de eerste week dat je terug bent en op je motor zit na zo'n vakantie ;)
 
Dat ben ik ook met je eens. Elk land heeft zij nadelen en in Nederland zijn zeker vele voordelen te vinden. Maar het gevoel wat je hebt de eerste week dat je terug bent en op je motor zit na zo'n vakantie ;)

Niet alleen de eerste week hoor *D Gewoon al dat ik in de 7-8000km die ik gereden heb in Duitsland nog nooit een verkeersdrempel ben tegengekomen en in totaal misschien 10 flitspalen.

Bij mij was het de eerste dag na mijn eerste lange weekend Eifel (2500km) echt erg. Eerste bocht die ik wil nemen met de fiets (richting werk) wil ik knipperlicht aandoen, verzitten en de bocht aansnijden _O- En je afvragen of je in de goede versnelling zit :+
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we niet met heel MF een mooi landhuisje in de bergen kopen dat je daar gewoon lekker kan tukken en mooie ritjes kan maken :P Als 1000 mensen 100 euro inleggen moet dat er toch wel inzitten :P (vervolgens niet allemaal tegelijk naar het huisje natuurlijk.)

:+
 
Ik zie dat ook altijd in de omgeving waar ik op vakantie ga in Italie.
De adriatische kust,motorijders en scooters halen gewoon in op een landelijke weg en als ze (eigenlijk altijd) op of over de middenstreep gaan ,gaat iedereen een stuk opzij,ook het tegemoetkomend verkeer.

Behalve de nederlander met zijn gezin uiteraard.die snapt 't niet....
De blijven 50 rijden zoals koos ons gehersenspoeld heeft,als heel italie 100 rijdt op een 60 km weg...
 
Kunnen we niet met heel MF een mooi landhuisje in de bergen kopen dat je daar gewoon lekker kan tukken en mooie ritjes kan maken :P Als 1000 mensen 100 euro inleggen moet dat er toch wel inzitten :P (vervolgens niet allemaal tegelijk naar het huisje natuurlijk.)

:+

Top begin jij al vast over te maken naar mijn rekening 419419419 t.n.v Bedonderd en dan zal ik het verder regelen.
 
Alle zeiksnollen verhuizen, KKksstttt weg ermee :)
:^

Er blijven dan ongeveer 3.500.000 mensen over in Nederland. We hebben dan voldoende lege bossen voor de offroaders, de 60km zones kunnen we afschaffen, we kunnen wat extra circuits bouwen (voor de waaghalzen wat mooie stratencircuits in de lege steden), we kunnen onze motoren gewoon kwijt op de parkeerplaats zonder dat een automobilist boos wordt, de maximum snelheid op de snelwegen kan omhoog naar 150 want er rijdt toch bijna niemand...... En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.

Kortom, voordelen voor iedereen. Ik zeg:doen!
 
:^

Er blijven dan ongeveer 3.500.000 mensen over in Nederland. We hebben dan voldoende lege bossen voor de offroaders, de 60km zones kunnen we afschaffen, we kunnen wat extra circuits bouwen (voor de waaghalzen wat mooie stratencircuits in de lege steden), we kunnen onze motoren gewoon kwijt op de parkeerplaats zonder dat een automobilist boos wordt, de maximum snelheid op de snelwegen kan omhoog naar 150 want er rijdt toch bijna niemand...... En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.

Kortom, voordelen voor iedereen. Ik zeg:doen!
:o zoveel nog?
 
TS heeft wel een punt, eenmaal een paar keer in het buitenland geweest en je bent voorgoed verpest. Kan je wel een SM gaan kopen voor rondjes om de kerk, maar dan moet je het weer alleen met rondjes om de kerk doen :z
Gewoon vaker er op uit trekken, weekendjes of langer weg naar mooiere oorden waar het wel echt genieten is van het sturen. Hier in NL trekken we de motor ook gemiddeld 1x per week uit de schuur om in de avonduren even lekker te sporten met de regionale club, lekker rustig op de weg een beetje competatief rijden en altijd beregezellig, daar moeten we het dan maar mee doen in NL.
 
Laatst bewerkt:
TS heeft wel een punt, eenmaal een paar keer in het buitenland geweest en je bent voorgoed verpest...

Je kan andersom ook blij zijn dat je zo een reden hebt om overal naartoe te kunnen op reis (behalve naar BrusselNoord & Charleroi mischien).

Hoe vervelend zou het niet zijn om kzegmaarwat aan het Como meer te wonen en altijd maar dezelfde paar weggetjes moet rijden omdat het overal lelijker en minder interessant blijkt te zijn?
 
Ik zie dat ook altijd in de omgeving waar ik op vakantie ga in Italie.
De adriatische kust,motorijders en scooters halen gewoon in op een landelijke weg en als ze (eigenlijk altijd) op of over de middenstreep gaan ,gaat iedereen een stuk opzij,ook het tegemoetkomend verkeer.

Behalve de nederlander met zijn gezin uiteraard.die snapt 't niet....
De blijven 50 rijden zoals koos ons gehersenspoeld heeft,als heel italie 100 rijdt op een 60 km weg...

Dat lijkt natuurlijk geweldig, maar ik denk dat als je de 2-wieler ongeluk-statistieken van Italie ziet, je van de menselijke onderdelen een pizza-carbonara kunt maken zo groot als Vlieland :P

Ik woon gelukkig ook 10 kms van het Duitse. Heerlijk rijden in het Munster-en-Osnabrucker-land. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Je kan andersom ook blij zijn dat je zo een reden hebt om overal naartoe te kunnen op reis (behalve naar BrusselNoord & Charleroi mischien).

Hoe vervelend zou het niet zijn om kzegmaarwat aan het Como meer te wonen en altijd maar dezelfde paar weggetjes moet rijden omdat het overal lelijker en minder interessant blijkt te zijn?

Tja zo kan je het ook zien :')
Je zou maar altijd ferrari moeten rijden omdat alle andere auto's lelijker en minder interessant zijn, zo vervelend.

Dat lijkt natuurlijk geweldig, maar ik denk dat als je de 2-wieler ongeluk-statistieken van Italie ziet, je van de menselijke onderdelen een pizza-carbonara kunt maken zo groot als Vlieland :P

Ik woon gelukkig ook 10 kms van het Duitse. Heerlijk rijden in het Munster-en-Osnabrucker-land. 8-)
Mooi he, ik woon er middenin en dan is het eigenlijk nog niks speciaals hier :] .
Maar meer mensen zijn het er mee eens, is echt niet normaal hoeveel Nederlanders ik hier in het dorp en omgeving tegenkom :P.
 
Tja zo kan je het ook zien :')
Je zou maar altijd ferrari moeten rijden omdat alle andere auto's lelijker en minder interessant zijn, zo vervelend.Mooi he, ik woon er middenin en dan is het eigenlijk nog niks speciaals hier :] .
Maar meer mensen zijn het er mee eens, is echt niet normaal hoeveel Nederlanders ik hier in het dorp en omgeving tegenkom :P.


Aha, in Laer zag ik, dichtbij Leer en daar zit een Moto Guzzi dealer. Mooie omgeving daar, rij ik geregeld! :Y
 
Ik ben vorige maand lekker aan het rondrijden geweest in Italie en heb ongeveer elke pas in de Dolomieten en in de omgeving van de Stelvio wel gezien. Lekkere bochten, hier en daar asfalt waar een circuit bij verbleekt zo mooi. Sommige wegen waar geen 100 meter recht is. Sommige wegen waar je 100 mag, maar je met 60 kmpu al bijna kneedowns maakt. Auto's, busjes en vrachtwagens die je er voor laten gaan, zodat ze jouw plezier op een mooie bergweg niet verpesten met hun traagheid. Dorpjes waar ze stoplichten en verkeersdrempels niet kennen, laat staan een flitspaal. Waar je gewoon met je goede verstand doorheen rijd met een nette snelheid, zonder dat je geirriteerd stoplichtspringtjes aan het maken bent van stoplicht naar stoplicht omdat ze toch wel op rood staan.

Na een tijdje kom je terug in Nederland en dan valt het motorrijden bar tegen. Geen boeiende bochten, overal van die stomme drempels, flitspalen, de ellende zal jullie bekend zijn. Er zijn wel wat leuke weggetjes, maar daar lopen de bewoners grind in de bochten te strooien of gieters te gooien. Circuits dan? Er zijn er drie, waarvan er een er een echt fullsize motorcircuit is. En helaas aan de andere kant van het land ligt, voor mij dan. Oftewel, voor straatmotoren is het eigenlijk helemaal niet boeiend hier in NL.

Offroad rijden dan, ik ga soms met wat collega's met een paar crossers naar afgelegen gebieden om lekker in de modder te raggen. Lekker in een bos, of in de kuil bij beverwijk. Een paar keer onderuit gaan, je motor oppakken, en weer verder rijden. Maar na 5x heb je de kuil wel gezien (en het is er druk in de weekenden), en dat gezeik met de politie als je weer in het bos aan het rijden bent ben je ook wel zat. Waar kan je nou goed offroad rijden hier, waar zijn de leuke trails die je kan rijden zonder dat er weer zon groenlinks figuur begint te janken omdat er een geelgebekte trompetbekkwekkereend in dat bos woont die wel eens weg zou kunnen vliegen. Dus offroad rijden, nou ook niet echt in NL. Kijk je naar Noorwegen, Zweden, Finland, bossen genoeg waar nooit iemand komt en je je compleet uit kan leven met een crosser. Maar niet hier.

Toermotoren ben ik nog te jong voor, choppers en dat soort dingen is niet mijn ding, klassiekers al helemaal niet, je houd in dit land eigenlijk alleen de motorscooter over. Om goedkoop tussen de file door te kunnen rijden naar je werk :') Wat is motorrijden hier toch doodsaai.


Weet jij wel hoe zeldzaam de trompetbekkwekkereend is???

Foei toch!!!

:? :? :?
 
Vandaag vanaf Kalsbeek motoren in Zwolle met de zumo en de onroute motorkaart terug naar Hilversum gereden en ik heb het prima naar m'n zin gehad :Y

Ze hebben daar beduidend minder drempels ook. Pas in 't Gooi en Eemland begon het drempelverhaal weer.

OnRoute motorkaart 2010 Misschien een idee?
 
Toen ik in Nijmegen woonde was het nog leuk rijden ja, lekker over de dijk bij Lent of ff het gas erop en de grens over naar Duitsland.
Sinds ik in Den Haag woon is het motor rijden eigenlijk geen zak meer aan en rijd ik alleen nog maar woon-werk.
 
ik zat vandaag op de motor en dacht eigenlijk precies hetzelfde...

maand geleden 3 dagen in de eifel gereden en nu hier is het 3x niks meer...

binnenkort toch maar weer eens daarheen gaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan