Wat moeten we nou met motorrijden in NL?

:Y

Maar klopt inderdaard wat TS zegt, heb et vooral als ik terug kom van weekendje buitenland. Heb dan 2-3 weken geen zin om te rijden. "waarheen dan?!", heb de leuke rondjes bij mij in de buurt wel gezien eigenlijk. Alleen dijkjes zijn dan nog leuk (mits je geluk hebt met verkeer).

Gewoon vaker naar et buitenland en tussendoor met vrienden/MF meeten in NL ;)
 
Ik vind het gewoon fijn om te rijden, het hoeft niet altijd snel, ook een beetje rondtoeren is mooi.
Gelukkig hebben we hier in het hoge noorden nogal wat landweggetjes e.d. waar bijna nooit wordt gecontroleerd op snelheid en kun je lekker bochten rijden, echter de tijd van oppassen breekt weer aan want de boeren rijden straks weer.
Altijd lekker die combinatie van water en klei :N
 
om die reden rij ik regelmatig teutoburgerwald in. gewoon een dagtripje. vanuit Zwolle anderhalf uur en de pret kan beginnen.
gister nog 6 uurtjes getoerd /500 km.
het is weliswaar niet de dolomieten, maar je kan er toch al heel behoorlijk sturen.

verder ben ik het roerend met TS eens. je kan nergens echt meer lekker doorrijden . Het is allemaal 60 km/h , drempels en struikrovers hier als het een beetje leuk wordt.
Of er rijdt een zwerm aan fietsers in de weg. En als er dan een beetje een initiatief komt om goedkoop een circuitje in het midden van't land te leggen dan staat de milieumaffia op om alles tegen te houden.
emigreren lijkt eigenlijk de beste optie, maar ik ga wel gewoon dichterbij de grens wonen.
 
Dit is precies de reden waarom ik haast niet meer rij eigenlijk.

In de Eifel etc heerlijke wegen, mooi groen, geen gekl**t met drempels, en dan kom je terug in NL.

De lol lijkt er van af -O-

Ik ga volgende week een nieuwe accu in m'n motor proppen, dan eens rijden en kijken hoe ik me dan voel ;)
 
Hier in Tasmanie heb ik daar allemaal geen last van gelukkig...
Ik woon alleen in een uithoek waar amper mensen wonen en dus erg weinig wegen zijn, moet eerst een aantal km rijden voor het interresant wordt.
 
om die reden rij ik regelmatig teutoburgerwald in. gewoon een dagtripje. vanuit Zwolle anderhalf uur en de pret kan beginnen.
gister nog 6 uurtjes getoerd /500 km.
het is weliswaar niet de dolomieten, maar je kan er toch al heel behoorlijk sturen.

Ik heb begin deze maand nog een dagtrip door het teutoburgerwald zo rond Bielefeld gemaakt. Het is inderdaad wel leuk sturen daar, maar ik had er meer van verwacht. Niks laaggebergte, gewoon heuvels.
Het mooiste stuk dat ik er heb gereden bleek alleen toegankelijk voor de bosbouw. Maarja, dat zie ik natuurlijk pas bij het verlaten van het gebied :+
De Externsteine en Hermannsdenkmal waren wel über :')

Hier in nederland begin ik de lol langzaam aan ook een beetje te verliezen. Het 'nieuwe' is er in mijn omgeving wel vanaf... Wordt voor mij misschien ook wel tijd voor een sm :9
 
Dan ga je toch lekker verhuizen naar een land waar je wél respect vopor heb. Hou alsjeblieft op met je depressieve onzin
 
Relativeren.....

Als je motor rijden ziet als een vorm van vervoer (je hebt dus ook een doel.....) weet je dat het de minst suffe en saaie manier is om er te komen.

Als je dan eens een paar leuke bochtjes tegenkomt kun je daar echt van genieten.

Resultaat: Relatief weinig frustratie en geen gedoe meer met doelloze rondjes "voor de fun" die toch slechts tegenvallen wegens alle genoemde redenen......
 
Relativeren.....

Als je motor rijden ziet als een vorm van vervoer (je hebt dus ook een doel.....) weet je dat het de minst suffe en saaie manier is om er te komen.

Als je dan eens een paar leuke bochtjes tegenkomt kun je daar echt van genieten.

Resultaat: Relatief weinig frustratie en geen gedoe meer met doelloze rondjes "voor de fun" die toch slechts tegenvallen wegens alle genoemde redenen......
Waar ik bang voor ben als ik met de motor woon-werk ga doen, is dat ik over een paar jaar motorrijden helemaal saai vind. Financieel zou het nog wel goedkoper kunnen zijn ook, om mn Fiesta eruit te doen en een R1200GS ofzo voor woon-werk te kopen.

Autorijden vind ik echt geen drol aan, omdat ik in 4 jaar al zoveel snelweg heb gezien dat het gewoon iets is wat ik met mn onderbewust zijn doe. Motorrijden is dat nog niet, maar ik vraag me af of het dat wel word als ik elke dag met de motor naar mn werk zou gaan.
 
Waar ik bang voor ben als ik met de motor woon-werk ga doen, is dat ik over een paar jaar motorrijden helemaal saai vind. Financieel zou het nog wel goedkoper kunnen zijn ook, om mn Fiesta eruit te doen en een R1200GS ofzo voor woon-werk te kopen.

Autorijden vind ik echt geen drol aan, omdat ik in 4 jaar al zoveel snelweg heb gezien dat het gewoon iets is wat ik met mn onderbewust zijn doe. Motorrijden is dat nog niet, maar ik vraag me af of het dat wel word als ik elke dag met de motor naar mn werk zou gaan.

:Y Dat gaat gebeuren. Maar dan ineens is er die eerste prachtige voorjaarsdag. En je zit lekker op je motor te tuffen. Lekkere omweg. HEEEERLIJK!

Regelmatig van die prachtige winterdagen :] :} :} :} Mooi hoor! Droog maar wel koud.

Er is altijd wel wat te genieten. Alleen moet je soms even zoeken.
Vanwege jouw genoemde reden rijdt ik juist GEEN GS. Ik doe woonwerk op een supernaked. Onzinniger kan haast niet. Maar wel lekker.

Een kleine lichte auto is trouwens goedkoper. Voor het geld moet je niet gaan forenzen op de motor. Dan zou je juist een (dikke) scooter moeten nemen.
 
rij al meer dan 32 jaar in binnen en buitenland..
en verveel me hier nog steeds niet :N elke dag weer blij als ik op
mijn ezel mag stappen.
ook al is het veel woon werk '( maar avontuur trekt dus regelmatig een lange trip
maken doet veel goeds natuurlijk.. :Y
 
Waar ik bang voor ben als ik met de motor woon-werk ga doen, is dat ik over een paar jaar motorrijden helemaal saai vind. Financieel zou het nog wel goedkoper kunnen zijn ook, om mn Fiesta eruit te doen en een R1200GS ofzo voor woon-werk te kopen.

Na 10 jaar ww op de motor (minus een paar sneeuw&ijs dagen) is het nog steeds niet saai.
ook de toertjes en reisjes worden er niet saai door. Wel heb je niet zo snel meer de neiging om in het weekend nog even de motor "uit te laten".

En een 1200gs goedkoper in gebruik dan een Fiesta. NO WAY !
Een CB250 of een scooter125/250 mischien wel. Maar zeker geen dikke bmw.
 
En dan heb je het nog niet eens over afschrijving, banden, verzekering, enz...
 
tja, onze motoren staan dan ook in de verkoop en ik hou alleen mijn enduro over

we hebben steeds geen zin om de motoren uit de schuur te halen en ons in onze pakken te hijzen voor een rondje drempels/automobilisten/flitspalen ontwijken :N
gevolg is dat we praktisch nooit meer rijden...
 
Nou, het scheelt dat ik in twintig minuten in de eifel of Ardennen zit, dus ik herken geen enkel van de opgenoemde punten. :W

Ohja, Luxemburg is ongeveer 45 minuten rijden en daar is het helemaal top.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik na m'n vakantie afgelopen maand (Nice/Monaco met de motor mee) weer in Nederland ging rijden, dacht ik echt van "hmm, best saai". Maar gelukkig zit ik vrij redelijk gepositioneerd, motor staat in Ede maar ook vaak in Nijmegen. Vanuit Nijmegen kan ik zo richting het reichswald of limburg in, en ook de dijken pakken. Vanuit Ede zit je zo op de posbank of op de dijken richting de ijssel of de lekdijk :) vlot doorrijden kan ook allemaal nog wel rond Ede en omgeving, als je binnendoor rijdt
 
Terug
Bovenaan Onderaan