ouideaux
MF veteraan
Ik ben vorige maand lekker aan het rondrijden geweest in Italie en heb ongeveer elke pas in de Dolomieten en in de omgeving van de Stelvio wel gezien. Lekkere bochten, hier en daar asfalt waar een circuit bij verbleekt zo mooi. Sommige wegen waar geen 100 meter recht is. Sommige wegen waar je 100 mag, maar je met 60 kmpu al bijna kneedowns maakt. Auto's, busjes en vrachtwagens die je er voor laten gaan, zodat ze jouw plezier op een mooie bergweg niet verpesten met hun traagheid. Dorpjes waar ze stoplichten en verkeersdrempels niet kennen, laat staan een flitspaal. Waar je gewoon met je goede verstand doorheen rijd met een nette snelheid, zonder dat je geirriteerd stoplichtspringtjes aan het maken bent van stoplicht naar stoplicht omdat ze toch wel op rood staan.
Na een tijdje kom je terug in Nederland en dan valt het motorrijden bar tegen. Geen boeiende bochten, overal van die stomme drempels, flitspalen, de ellende zal jullie bekend zijn. Er zijn wel wat leuke weggetjes, maar daar lopen de bewoners grind in de bochten te strooien of gieters te gooien. Circuits dan? Er zijn er drie, waarvan er een er een echt fullsize motorcircuit is. En helaas aan de andere kant van het land ligt, voor mij dan. Oftewel, voor straatmotoren is het eigenlijk helemaal niet boeiend hier in NL.
Offroad rijden dan, ik ga soms met wat collega's met een paar crossers naar afgelegen gebieden om lekker in de modder te raggen. Lekker in een bos, of in de kuil bij beverwijk. Een paar keer onderuit gaan, je motor oppakken, en weer verder rijden. Maar na 5x heb je de kuil wel gezien (en het is er druk in de weekenden), en dat gezeik met de politie als je weer in het bos aan het rijden bent ben je ook wel zat. Waar kan je nou goed offroad rijden hier, waar zijn de leuke trails die je kan rijden zonder dat er weer zon groenlinks figuur begint te janken omdat er een geelgebekte trompetbekkwekkereend in dat bos woont die wel eens weg zou kunnen vliegen. Dus offroad rijden, nou ook niet echt in NL. Kijk je naar Noorwegen, Zweden, Finland, bossen genoeg waar nooit iemand komt en je je compleet uit kan leven met een crosser. Maar niet hier.
Toermotoren ben ik nog te jong voor, choppers en dat soort dingen is niet mijn ding, klassiekers al helemaal niet, je houd in dit land eigenlijk alleen de motorscooter over. Om goedkoop tussen de file door te kunnen rijden naar je werk Wat is motorrijden hier toch doodsaai.
Na een tijdje kom je terug in Nederland en dan valt het motorrijden bar tegen. Geen boeiende bochten, overal van die stomme drempels, flitspalen, de ellende zal jullie bekend zijn. Er zijn wel wat leuke weggetjes, maar daar lopen de bewoners grind in de bochten te strooien of gieters te gooien. Circuits dan? Er zijn er drie, waarvan er een er een echt fullsize motorcircuit is. En helaas aan de andere kant van het land ligt, voor mij dan. Oftewel, voor straatmotoren is het eigenlijk helemaal niet boeiend hier in NL.
Offroad rijden dan, ik ga soms met wat collega's met een paar crossers naar afgelegen gebieden om lekker in de modder te raggen. Lekker in een bos, of in de kuil bij beverwijk. Een paar keer onderuit gaan, je motor oppakken, en weer verder rijden. Maar na 5x heb je de kuil wel gezien (en het is er druk in de weekenden), en dat gezeik met de politie als je weer in het bos aan het rijden bent ben je ook wel zat. Waar kan je nou goed offroad rijden hier, waar zijn de leuke trails die je kan rijden zonder dat er weer zon groenlinks figuur begint te janken omdat er een geelgebekte trompetbekkwekkereend in dat bos woont die wel eens weg zou kunnen vliegen. Dus offroad rijden, nou ook niet echt in NL. Kijk je naar Noorwegen, Zweden, Finland, bossen genoeg waar nooit iemand komt en je je compleet uit kan leven met een crosser. Maar niet hier.
Toermotoren ben ik nog te jong voor, choppers en dat soort dingen is niet mijn ding, klassiekers al helemaal niet, je houd in dit land eigenlijk alleen de motorscooter over. Om goedkoop tussen de file door te kunnen rijden naar je werk Wat is motorrijden hier toch doodsaai.