Wat na ZX10R ... ?

Sw@tLorD

MF veteraan
26 apr 2003
2.223
1
Antwerpen / België
... of met andere woorden: help mij kiezen :)

Ik heb dezelfde vraag in de subfora gezet, maar ik hoop hier ook reactie te krijgen.

Situatie: Vriendin zit absoluut niet goed op de zx10r. We zijn net gaan samenwonen en we hebben het niet zo breed om iedere maand een hoop geld af te betalen. Dus we willen ons beperken tot een lening / opleg van maximum 3000 euro.

In eerste instantie viel ik voor de Kawasaki Z1000SX ... genoeg power, de looks en comfort voor beiden. Maar aangezien deze motor nieuw aangekocht zou worden, zal dit plan niet kunnen doorgaan.

Dan komt de KTM SMT ... ik vind hem leuk, ziet er speels uit, maar mss iets te makkelijk in de bochten ( ik werk graag op een moto, maar ik neem het werk niet graag mee naar huis) :D

Nu vind ik kwa looks, prestaties de Yamaha Fazer wel iets. Wat mij tegenzit (pun intended) is de zitpositie van het duo. het zadel zou hard zijn en de knieën vrij geplooid. Is het on/off karakter van deze fiets al opgelost bij het bouwjaar 2007 < ?

Dan is er nog een Suzuki Bandit 1250 GT. Comfort te over, bravere looks. Ik heb schrik dat deze motor niet altijd de kick zal kunnen geven die ik wil, en i kvrees dat de Yamaha dat wel kan.

Zij ner modellen die ik over het hoofd zie? Ja mag ze hier ook vermelden

Dus ik ben op zoek naar een motor die ongeveer 8000 euro tweedehands verkrijgbaar is. Met redelijk wat comfort voor de duo om 600 km per dag te kunnen rijden. Verbruik moet meevallen, maar mag tegen 8l/100km oplopen bi jsportief rijgedrag. Ik zoek dus een sportief motorkarakter met een compromis ter hoogte van het comfort :)



Ps ik hoop op een inruilwaarde van mijn ZX10R op 5500 - 6000 eur (bj 2006 - 30000km)
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je dan toch ook iets meer richting het toer/sport segment moet zoeken

honda vfr wellicht, of een suzuki gsx-f
beide meer dan genoeg power om je rijbewijs kwijt te raken, maar iets meer gericht om ook een duo mee te nemen

en de bandit niet genoeg fun en.of power?
ik denk dat je dan nog even verkeerd zit
de bandit is veel meer gericht op koppel, en rauwe power
niet so smooth en gladjes als een zx10 natuurlijk, maar wellicht bevalt het je zelfs beter

proefrijden is natuurlijk in alle gevallen een grote aanrader
 
CBR 1100 blackbird ? of om bij Kawa te blijven , ZZR 1100/1200 ?
 
Laatst bewerkt:
Deze, lekker kawa blauw, genoeg power, prettige zitpositie, wat wil je meer :P



full
 
Voor 3000 euro kan ze zelf toch ook rijbewijs halen en een mooi motortje kopen? Kan jij lekker door blijven rijden op je zx10r.
 
Laatst bewerkt:
Nog verstandiger is om GEEN lening aan te gaan natuurlijk....

Laten we wel zijn. Als jij je motor particulier verkoopt kun je prima een leuke motor vinden voor zo'n 5k.
 
ik denk nog te duur voor mijn portefeuille :)


7500 euro vraagprijs? 2008 model met ABS. Ik denk dat je er wel eentje moet kunnen vinden voor 8k opzich. Zeker in deze tijd van onderhandelen.

Anders kan je ook kijken voor een K1200S of als je minder kappen wil een R. Grote fietsen, je moet ook wel echt wat doen voor die fiets. Verder meer dan genoeg koppel om gewoon wat lui te rijden en een lekker breed zadel. Volgens mij zitten al die creature comforts als stuurverwarming enzo er ook allemaal op.
Bovendien kun je er jaren op vooruit, want het is een BMW, dus hoe ouder je wordt hoe natuurlijker het lijkt :+
 
BMW schrikt mij af vanwege de kosten die er soms mee gepaard gaan. I kwil een motor waarmee ik toch probleemloos kan rondrijden. Tot hiertoe geen problemen gehad met Gs500E, Fireblade en dan nu de Kawasaki zx10r. Ik rijd gemiddeld 10.000 km per jaar. Maar dat is nu minder aangezien ik nu ook een wagen heb.

Ik denk dat de ZZR 1400 nogal 'log' is in de bochten en ik wil wat speelser hebben. De ZX12R vond ik toen al te veel voor mij :D
 
Nog verstandiger is om GEEN lening aan te gaan natuurlijk....

Laten we wel zijn. Als jij je motor particulier verkoopt kun je prima een leuke motor vinden voor zo'n 5k.

:^

'Lenen, lenen, betalen, betalen'
 
Ik ben het met KDTL eens, voor een motor wil je eigenlijk geen lening afsluiten. De zzr 1200 ligt dan beter binnen je budget en rijd ook perfect. Is de eerste motor waar mijn vrouw achterop in slaap is gevallen:)
 
Met Prof eens natuurlijk. Geen lening afsluiten. Dan kan je je zx10r wellicht inruilen tegen een Vstrom of een Tiger1050, zoals hierboven staat.
 
Zo ben ik altijd opgevoed. :P Als je het geld niet hebt, kan je het ook niet kopen. Lenen doe je alleen voor een huis. :) Plus het feit dat een motor een luxegoed is.
 
Laatst bewerkt:
Voor €3,- heb je een kussentje bij de xenos, voor €2,50 een rolletje ducttape om het kussentje vast te tapen. Dan ben je voor €5,50 klaar :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan