Wat neem je mee?

Om het even aan te dikken.........
Ik ben ook een fervent voorstander van de tanktas.
Heb zo'n magnetische voor op miene Z300 en die gebruik ik toch veelvuldig moet ik bekennen.
Super handig en kan em in delen af en opritsen.
Als ik meer wil meenemen gebruik ik al de drie lagen.
Voor weinig spullen maar 1 laag.
Ideaal zo'n tanktas.
Dus echt ruk zou ik het niet noemen.
Toch echt wel 'ruk'............
Tanktas zo lek als een mandje. Alles aan binnenzijde na regen doorweekt!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een fervent tegenstander :+ , gedoe met tanken,krassen, rommel hup verbieden die dingen, _O-
Gelukkig zoveel ruimte onder de seat daar kan net zoveel als in een tanktas *O*
 
Je kan ook gewoon een roltas pakken, en dat hoeft er echt niet gelijk een van 60 liter te zijn, je hebt ook kleinere. Gewoon met een spanbandje op het duozadel en klaar.
 
Je kan ook gewoon een roltas pakken, en dat hoeft er echt niet gelijk een van 60 liter te zijn, je hebt ook kleinere. Gewoon met een spanbandje op het duozadel en klaar.
Dat is het beste, daar past ook een regenpak nog in.
 
alleen het gereedschap :P

complete 3/8 doppenset, ingekorte grote bahco, kleine bahco, steek ringsleutelset, speciale stukken voor doppenset, waaronder 1/4 aansluiting voor bitjes. zeer uitgebreid bitsetje, met torx enz, speciaal aangepast bitje voor helicoils, helicoil tap 8mm, 6 mm en bougiedraad, helicoils, ducktape, tyraps, 2 componenten exopy, binnenbanden, bandenlichters, waterpomptang, kniptang, fitting schroevendraaier, elektr. draad, stekkers, kroonsteentjes, binnenkabel setje, gebruikte remblokken, 6 tot 24 volt led spanningszoeker, bandenplakkers, luchtpatronen, tandartshaakje, soldeertin en nog wat losse rommel.

Ik ben geen ANWB lid!!!!!!!!
Die prakkers mogen niet aan mijn motor komen.
 
Het aantal onderbroek is afhankelijk van hoe bang je bent, de 1 schijt er onderweg meer vol dan de ander.
Ook lekker schijnheilig allemaal want volgens mij dragen veel mannen hun onderbroek rustig meerdere dagen, ongeveer hetzelfde als het handen wassen na toilletbezoek want dat doen de meesten ook alleen als er anderen aanwezig zijn maar onderweg staan ze wel tegen een boom te pissen en daar is ook geen kraan met een zeepje.
Voor een 4 daags weekend neem ik 2 spijkerbroeken mee voor 's avonds aan de bar, sportschoenen, 3 paar sokken (4 als het regenachtig is... just in case), 3 onderbroeken, tandenborstel, portemonnee met wat cash, een pinpas, creditcard, rijbewijs en het kentekenkaartje wat gereedschap (doorgaans om anderen te helpen) en wat allergaartjes (tywraps e.d).
Voor de rest wat ik op de vertrekdag 's morgens aantrek.
Tot dit jaar altijd een quicklock tanktas en een bagagerol of zadeltassen op een sport(ieve) motor en vanaf dit jaar voor het eerst met (afsluitbare)koffers (2 x30L en 1 keer 45L).
En ja, het aantal onderbroeken is tegenstrijdig met het begin van deze post maar dat is meer zekerheid dan noodzaak, ik kan nogal lomp zijn :$
 
WAT NEEM JE MEE?

Alles wat ik nodige zou achten :)

full


full


downsider mompeld iets in de trant van motorrijders en hun dilemma met bagage _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
:^

Dit lijkt meer het gereedschap wat je bij de hand moet hebben als je met een zwaar opgevoerde Puch Maxi op pad gaat.
of wanneer je op plaatsen rijdt met "wat meer" risico en waar echt geen pechhulp kan komen O-)
 
Ik ben net voor de winter nog een paar daagjes die kant op geweest.

Op een cbf600, daar kan aan alle kanten bagage op en in. Met drie koffers en flinke tanktas en rol op passagiers plek kan ik makkelijk een maand weg op campeervakantie. *O*

Het kleinste zijn de zijkoffertjes. Daar past per kant een opgevouwen motorjas in ofzo.
En dat was dus het enige wat ik eraan hangen. Plek zat voor regenpakje, extra handschoenen en klein tasje met allerlei grut.


Op zo'n R6 zou ik achterop een tasje of rol vastsjorren. En rugtasje erbij geen probleem, maar dan echt licht houden en geen harde dingen die bij een valpartij in je ruggegraat worden geprakt.
 
Laatst bewerkt:
Het kleinste zijn de zijkoffertjes. Daar past per kant een opgevouwen motorjas in ofzo.
En dat was dus het enige wat ik eraan hangen. Plek zat voor regenpakje, extra handschoenen en klein tasje met allerlei grut.
Kom toevallig net paar fotoos tegen.
Dat vlak voor winter verhaal was dus een enkel dagje dijkjes rijden in NL. Vanwege het weer toen de zijkoffertjes met regenpak en handschoenen.

Weekendje was in September. Toen had ik geen bagage bij behalve onder mn zadel en in mn jaszakken. Less == more! :]
 
Ik stop altijd een schone handdoek tussen de tanktas en tank, om krassen te voorkomen.
 
Zelfs bij lange (kampeer)tochten in Afrika nam ik haast niks mee, slechts een paar kilo. Anders kan je niet lekker in het terrein (paden) of op kleine onverharde weggetjes rijden. Waar paden en kleine onverharde weggetjes zijn, zijn namelijk ook mensen in de buurt van wie je alle benodigdheden kan kopen. Slechts een keer heb ik een 20 liter benzinecontainer geleend en deze (gevuld) verborgen in de bosjes, zodat ik voldoende brandstof had op een lang traject.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs bij lange (kampeer)tochten in Afrika nam ik haast niks mee, slechts een paar kilo. Anders kan je niet lekker in het terrein (paden) of op kleine onverharde weggetjes rijden. Waar paden en kleine onverharde weggetjes zijn, zijn namelijk ook mensen in de buurt van wie je alle benodigdheden kan kopen. Slechts een keer heb ik een 20 liter benzinecontainer geleend en deze (gevuld) verborgen in de bosjes, zodat ik voldoende brandstof had op een lang traject.
Jij neemt toch altijd je broer mee? Die heeft meer bagageruimte. ;)
 
Maar inderdaad, bij (wild) motorkamperen in de Ardennen is het altijd handig om iemand mee te nemen die wel koffers heeft en een goede smaak op het gebied van rode wijn.
 
Gezien ik nog nieuw ben tot motorrijden maar wel van avontuur houd heb ik me opgegeven om mee te gaan met een reis van het knmv. 3 dagen, bijna 1000km..

Die reis lijkt me hartstikke leuk, tot ik dacht: hey, maar je moet iedere 800km die ketting smeren..

Oftewel, ik heb geen idee wat ik allemaal moet doen aan de motor, mn kleding en wat ik verder nog allemaal mee moet nemen.

En hier zullen vast mensen zitten die dit al eens eerder gedaan hebben, waar moet ik op letten, wat neem ik mee?!
Niet het gehele topic doorgelezen, dus als ik dingen herhaal die reeds door anderen gezegd zijn, daarvoor mijn excuses:
- om de 800km ketting smeren? Meesten doen het al om de 500km, bij regenweer zelfs regelmatiger. Maar als je die trip doet bij goed weer, er voor zorgt dat de ketting niet te los zit (maar zeker ook niet te strak!), en goed gesmeerd is voor vertrek, kan die wel een keertje voor 1000km mee hoor. Ook op voorwaarde dat deze nog niet aan het eind van de slijtage zit natuurlijk.

- je motor moet gewoon in goede staat verkeren, remblokken niet tegen het einde van de slijtagegrens, banden nog ruim profiel en op de juiste druk. Olie peil in orde. Zelfde wat betreft remvloeistof. Werkt de koppeling naar behoren ... Alles moet gewoon in goede staat zijn.
En het moet niet, maar het is wel fijn om met een propere motor te vertrekken.
Wat betreft kleding ... tja, wat zijn je wensen? Ondergoed en kousen voor de drie dagen, neemt niet veel plaats in. Ga je bepaalde zaken doen waar bepaalde kleding wenselijk is, of is de kleding die je onder je motorpak draagt voldoende? Kan je daar de drie dagen mee doen? Of heb je misschien zelfs de mogelijk onderweg je kledij een keertje te wassen?
Heb je koffers op de motor? Kan heel wat in hoor. Anders een goede rugzak, moet niet op je rug, kan je op de duozit binden.

O ja, als je van avontuur houd, gewoon er aan beginnen :]
Je hoeft zelfs niet te veel te plannen, maakt het avontuur des te spannender! 8-)
 
Niet het gehele topic doorgelezen, dus als ik dingen herhaal die reeds door anderen gezegd zijn, daarvoor mijn excuses:
- om de 800km ketting smeren? Meesten doen het al om de 500km, bij regenweer zelfs regelmatiger. Maar als je die trip doet bij goed weer, er voor zorgt dat de ketting niet te los zit (maar zeker ook niet te strak!), en goed gesmeerd is voor vertrek, kan die wel een keertje voor 1000km mee hoor. Ook op voorwaarde dat deze nog niet aan het eind van de slijtage zit natuurlijk.

- je motor moet gewoon in goede staat verkeren, remblokken niet tegen het einde van de slijtagegrens, banden nog ruim profiel en op de juiste druk. Olie peil in orde. Zelfde wat betreft remvloeistof. Werkt de koppeling naar behoren ... Alles moet gewoon in goede staat zijn.
En het moet niet, maar het is wel fijn om met een propere motor te vertrekken.
Wat betreft kleding ... tja, wat zijn je wensen? Ondergoed en kousen voor de drie dagen, neemt niet veel plaats in. Ga je bepaalde zaken doen waar bepaalde kleding wenselijk is, of is de kleding die je onder je motorpak draagt voldoende? Kan je daar de drie dagen mee doen? Of heb je misschien zelfs de mogelijk onderweg je kledij een keertje te wassen?
Heb je koffers op de motor? Kan heel wat in hoor. Anders een goede rugzak, moet niet op je rug, kan je op de duozit binden.

O ja, als je van avontuur houd, gewoon er aan beginnen :]
Je hoeft zelfs niet te veel te plannen, maakt het avontuur des te spannender! 8-)

100% mee eens, ik zeg zelf graag dat mijn plan is, dat ik geen plan heb.
 
Voor wat betreft die ketting zou ik me geen zorgen maken,
800 km is ideaal, maar 1000 vergeeft hij je ook wel hoor....
Dat hangt af van het week en de staat van de kettingset.
Al zal er niemand door overlijden. Mag ik hopen. ;) :t
Ik ben een fervent tegenstander :+ , gedoe met tanken,krassen, rommel hup verbieden die dingen, _O-
Gelukkig zoveel ruimte onder de seat daar kan net zoveel als in een tanktas *O*
Doorzichtig plakplastic geplakt en later geen kras gevonden. *O*



Het bolde aardig op, want wat een regen kregen we over ons heen. _O- _O-



(Ja, het is geen tanktas, maar zo kan ik even een foto posten van heen en in 1 dag terug vanaf de Stelvio pas :+ )

Zonder kettingspray trouwens.
Als je niet kijkt, is er ook geen probleem. :+

Ik weet niet of ik het nu nog zo zou doen acht jaar later.
Wat een bult zeg. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan