wat neem je mee?

Sowieso altijd mijn regisseurstoel en mijn Petzl hoofdlamp. En natuurlijk de standaard zaken maar die 2 dingen zijn luxeartikelen die ik altijd meeneem
 
Een boek, een mok en een flesopener! Ohja en een lekker stoeltje...
Leugens.. })

Je slaat normaal heb enkele gelegenheid over om op te scheppen over je koffiezetter.. ;)

Ik zelf:
Elke keer eigenlijk te veel.
Omdat ik bijvoorbeeld genoeg had van natte voeten en handen, gaan er dus extra handschoenen en rubberen laarzen mee.

Nu ben ik ook nog een ontzettende koukleum dus aankomende trip gaat er zeker een extra thermovest mee.

Aankomende trip eens goed door de zooi grasduinen en flink wat zooi skippen.
 
Extra handschoenen is wat voor te zeggen opzich (al doe ik dat zelf nooit), maar een extra set laarzen? Niet beter om een keer te investeren in een setje (imitatie) Goretex laarzen?

Ik rij zelf met Sidi Adventure laarzen (Goretex) en een sythetisch Revit Sand 3 pak (imitatie Goretex). De broek gaat over de laarzen. Het pak wordt na hevige regenval en doorrijden wel eens een beetje nat van binnen, de laarzen houden het altijd wel droog, enkele ''oeps opzij stappen'' in diepe plassen na.

Op kampeer tochten gebruik ik de koffers altijd als stoel/tafel. Niet zo comfortabel als een klapstoel, zeker zo comfortabel als een 3 poot krukje, makkelijk de lichtste en compactste optie.

Om wat langer frisse kleren te houden gebruik ik kleding die gemaakt is om lang aan te hebben. Crosshirts, outdoorkleding enz, niet het meest modieuse, wel het fijnste imo. Een goede outdoorbroek is ook maar 1/3e van het pakformaat en gewicht van een spijkerbroek, een fleesefest een keer zo warm en een stuk kleiner dan een trui van een modieus merk, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Het zijn vooral kleine besparingen, maar het scheelt je gewoon een 3e koffer of een roltas. Vooral helemaal achterop en bovenop scheelt dat gewoon enorm in de rijeigenschappen.
Ik zit nu op het punt dat ik eigenlijk kleiner wil dan de 2x 36L. 2X 25 zou de truc wel moeten doen lijkt me.
 
Die laarzen heb ik vorig jaar onderweg gekocht omdat ik genoeg had van mijn natte voeten.
Dat was ook wel echt een enorme regen trip.
Afgelopen trip dacht ik ik neem ze gewoon mee, ik heb de ruimte in mijn tassen.
Wat ik uiteindelijk mee nam waren mijn leren werklaarzen, met goretex en bont voering.. heerlijk warme, droge voeten gehad en eigenlijk bijna de hele trip aangehad.

Dus ja, een keertje investeren in fatsoenlijke motorlaarzen, die warm en waterdicht zijn is de volgende.
 
Sowieso altijd mijn regisseurstoel en mijn Petzl hoofdlamp. En natuurlijk de standaard zaken maar die 2 dingen zijn luxeartikelen die ik altijd meeneem
Yes, zonder regisseurstoel ga ik ook niet meer op pad! Luxe.....? Niks luxe, maar noodzaak!
Waarom zit er zo'n opening in de rechtse leuning? JUIST! Om blikken in te stoppen natuurlijk. Dus bier is ook altijd aan boord.
Als ik op de camping arriveer is het eerste de stoel uitklappen, effe zitten en KLIK!!

Nee, een Petzl heb ik niet. Wel een pet met in de rand 3 ledjes.
Dus goed voor zonneschijn, maar ook voor klussen in het donker. (dan wel knopje indrukken)
 
Die laarzen heb ik vorig jaar onderweg gekocht omdat ik genoeg had van mijn natte voeten.
Dat was ook wel echt een enorme regen trip.
Afgelopen trip dacht ik ik neem ze gewoon mee, ik heb de ruimte in mijn tassen.
Wat ik uiteindelijk mee nam waren mijn leren werklaarzen, met goretex en bont voering.. heerlijk warme, droge voeten gehad en eigenlijk bijna de hele trip aangehad.

Dus ja, een keertje investeren in fatsoenlijke motorlaarzen, die warm en waterdicht zijn is de volgende.

Bergschoenen kopen :Y
 
Die laarzen heb ik vorig jaar onderweg gekocht omdat ik genoeg had van mijn natte voeten.
Dat was ook wel echt een enorme regen trip.
Afgelopen trip dacht ik ik neem ze gewoon mee, ik heb de ruimte in mijn tassen.
Wat ik uiteindelijk mee nam waren mijn leren werklaarzen, met goretex en bont voering.. heerlijk warme, droge voeten gehad en eigenlijk bijna de hele trip aangehad.

Dus ja, een keertje investeren in fatsoenlijke motorlaarzen, die warm en waterdicht zijn is de volgende.
Ik was het ook zat. Afgelopen jaren geinvesteerd jn goretex handschoenen, jas, broek en laarzen. Volle dag regen in Engeland gehad, geen druppel er doorheen. Heerlijk :}
 
Ik neem ook altijd extra set handschoenen mee zodat je, op de dag na een regendag, droge handschoenen hebt. Tevens een alu-matje voor onder mijn thermarest luchtbed tegen kou van onderaf (Alpen kampeerder).

Ook een stalen bocht om de Honda benzinepomp te bypassen indien die stuk gaat (xrv). En wat motorolie, tyreraps etc etc.
Verder zo weinig mogelijk, ik ga dan ook maar 1 week met de tent. Geen kookspul mee. Hier de zooi van afgelopen nazomer, toen met de CB500 omdat het voortandwiel afgebroken is van de uitgaande as van mijn Africatwin..... (blok wissel a.s. kerst gepland).
Overigens een heel leuke scheurfiets die CB500! Binnen 1 seconde geparkeerd en af- of opstappen: als een bromfiets.

Foto Autoroute dus Soleil: veilig, snel, gaaf wegontwerp en s-avonds al in de Alpen. Bevalt mij prima. Terugweg wel binnendoor tot Nancy. (Het groene blikje rechts is 7-up by the way...). Motorolie linksachter vastgebonden niet nodig gehad op deze twin.
IMG_20190812_182946500.jpg
 
Een kettingslot, waar ga je naartoe, de Bronx?

Nee, Zwitserland en noord Italie enzo. Maar buiten dat mijn verzekering het vereist en de motor hoogstwaarschijnlijk toch niet gestolen wordt is het toch vervelend als je s'ochtends buiten komt en je een reisje naar huis moet boeken. ik weet dat ieder daar anders over denkt en dat mag.
 
Nee, Zwitserland en noord Italie enzo. Maar buiten dat mijn verzekering het vereist en de motor hoogstwaarschijnlijk toch niet gestolen wordt is het toch vervelend als je s'ochtends buiten komt en je een reisje naar huis moet boeken. ik weet dat ieder daar anders over denkt en dat mag.
Neem ik ook altijd mee...zodat ik met een gerust hart mijn motor neer kan zetten..
 
wow wat een reacties en ook leuk om te lezen! als er nog mensen zijn die hun ervaringen willen delen ga vooral door ik lees ze met smart! en trek mijn leer momenten eruit :);)
 
Bergschoenen kopen :Y
Heb ik ook een tijd mee gereden, nadeel is dat je maar weinig regenbroeken hebt die daar overheen blijven zitten tijden het rijden.
Dus loopt het water met een beetje pech zo je schoenen in.

Ik heb goede motor schoenen, maar dat zijn van die hippe dingen.
Verkocht als waterdicht maar die zijn nog sneller nat van binnen dan Kim Holland op een filmset.:o

En ik ben ook wel weer zo dat ik niet zomaar de eerste de beste lelijke waterdichte motorlaars ga kopen.
Moet er wel een beetje tof uitzien bij mijn jeans en leren jack.
Liefst iets bruin leers, beetje vintage look.
Hoog genoeg om met de jeans er in te rijden als het regent en dan de regenbroek er overheen.
Ik zoek nog ff verder :)
 
zelf heb ik zoiets van hotel naar hotel rijden vooral omdat we ook duo rijden is het lastig veel mee te nemen.
wat nemen jullie mee?
Wat ik mee neem hangt van de reis af. Toen ik met duo naar hotels ging had ik geen tent en matje mee... Toen ik solo ging kamperen was ik echter blij dat ik dat mee had... ;)

Ik vind je vraag wel erg algemeen? Waar ben je naar op zoek? Paklijsten? De afweging naar hotels te gaan of om te kamperen?
 
Ik neem ook altijd extra set handschoenen mee zodat je, op de dag na een regendag, droge handschoenen hebt. Tevens een alu-matje voor onder mijn thermarest luchtbed tegen kou van onderaf (Alpen kampeerder).

Ook een stalen bocht om de Honda benzinepomp te bypassen indien die stuk gaat (xrv). En wat motorolie, tyreraps etc etc.
Verder zo weinig mogelijk, ik ga dan ook maar 1 week met de tent. Geen kookspul mee. Hier de zooi van afgelopen nazomer, toen met de CB500 omdat het voortandwiel afgebroken is van de uitgaande as van mijn Africatwin..... (blok wissel a.s. kerst gepland).
Overigens een heel leuke scheurfiets die CB500! Binnen 1 seconde geparkeerd en af- of opstappen: als een bromfiets.

Foto Autoroute dus Soleil: veilig, snel, gaaf wegontwerp en s-avonds al in de Alpen. Bevalt mij prima. Terugweg wel binnendoor tot Nancy. (Het groene blikje rechts is 7-up by the way...). Motorolie linksachter vastgebonden niet nodig gehad op deze twin.
Bekijk bijlage 1447363
Heb ook een exped matje, komt echt geen kou door uit de grond
 
Exped/Thermarest hebben verschillende gradaties in isolatie en daarmee gewicht. Een wat kouder matje hoeft dus geen 2e keus materiaal te zijn!
Isolatie is natuurlijk fijn, maar komt met een gewicht. Als motorrijders zal ons die 100 gram verschil een worst zijn. Als Alpinisten/bergbeklimmers is 100 gram gigantisch. Verwacht je minimaal 10 graden, dan pak je een ander matje dan bij -10 en bij -30 kies je weer ergens anders voor.

Ik heb 2 Exped matjes, een lichte oranje (middenklasse geïsoleerd 180 bij 60cm), deze gebruik ik solo in de bergen tot -15 en is goed te doen. Voor mijn laatste grote motortrip ging ik samen met mijn vriendin via Frankrijk en Spanje naar Marokko. Daarvoor heb ik een 2 persoons blauwe Exped gehaald (minste geïsoleerd en 190 bij 125cm gemiddeld). Deze was wat goedkoper, maar vooral in pakmaat veel kleiner. Voor die bestemming hoefde hij niet super geïsoleerd te zijn dus eigenlijk het betere matje.
 
Ik ben ook erg tevreden over de thermarest. Zowel qua pitten als pakmaat. Maar ik pak dan de tas in en zie dan in de garage het "alu-afdekding van de auto" liggen en dacht; superklein en baadt het niet, dan....etc.
Het jaar daarvoor had ik een ander luchtbed en wat een kou komt van de grond in de Alpen zeg, brrrrr, ook in de zomer.

Ik neem ook een kussensloop mee en prop daar dan bijvoorbeeld een sweater in. Niet echt comfortabel. Weet iemand een beter en handig alternatief voor een kussen?
 
Ligt er aan. Thermarest/exped enz hebben super kleine opblaaskussentjes die redelijk comfortabel zijn. Komt ook met bijbehorende prijs
Decathlon heeft een super klein wat minder comfortabel opblaaskussentje, maar met een trui als kussensloop er omheen best te doen. Als het niet zo heel koud wordt kun je ook het mummy deel van je slaapzak er binnenstebuiten omheen doen, mooi zacht en blijft je kussen ook liggen onder je hoofd.
 
Weet iemand een beter en handig alternatief voor een kussen?
Jazeker! Ik zat ook altijd met hetzelfde probleem.
Het is óf vaak een opblaas-ding wat niet lekker slaapt, óf je hebt een goed kussen maar dat is weer zwaar en volumineus.

Afgelopen zomer zag ik de oplossing bij de camping-shop. Ja, en het slaapt nog lekker ook!
Ze noemen het Fleece Memory Foam Pillow. Het is een schuim kussen met aan 1 kant een harige fleece-zijde.
Tijdens inpakken druk je dat kussen geheel in elkaar, en neemt dan nauwelijks ruimte in.
Inpakken dus in een hoesje waar je het kussen flink erin moet prakken.

Op de camping uit het zakje en dan komt kussen weer geheel in zijn gewone vorm.
Het kussen wordt dan ca 35x20x15 cm dik. Bovenzijde met prettige stof.
Thuis net als een slaapzak, ongeperst bewaren. het zakje waar die in past is ca 15cm x rond 12cm

Tot nu nog maar 1 weekend mee weg geweest. Mij bevalt het PRIMA :t
Deze komt bij mij in de vaste uitrusting.

Ik zie nu is Human Comfort. Prijs ca €20
Je ziet ze laatste tijd bij veel goede camping-shops wel liggen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mee neem hangt van de reis af. Toen ik met duo naar hotels ging had ik geen tent en matje mee... Toen ik solo ging kamperen was ik echter blij dat ik dat mee had... ;)

Ik vind je vraag wel erg algemeen? Waar ben je naar op zoek? Paklijsten? De afweging naar hotels te gaan of om te kamperen?
Ja juist welke afweging ik ga doen en wat.!
 
Terug
Bovenaan Onderaan