Wat nou stinger, dit is veel beter !!!

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
01699646.jpg


De omklapbare nummerplaat :P })

007 would love it. Press a button and this numberplate folds in half to cover up your number. Sadly this is strictly illegal for use on the road. But, you’d only want one as a show plate or on a track day, wouldn’t you?

And that is how this piece of ingenuity is sold. This latest version has been uprated to improve the wiring and waterproofing (making it better able to deal with the rigours of a wet track day).

The kit includes reflective backing and your numbers and letters, which you have to fit yourself. The operating button has an LED to show when it’s down. The dimensions are slightly smaller than the legal minimum (so the police definitely won’t take kindly to seeing one on the road) and it takes about an hour to fit. It costs £69.95. and you can find out more by calling 0870-904-6644.
 
ja...tuurlijk..jij rijdt 200 op de a2....ziet op het laatste moment...een multinova op de vangrail...je remt...

en dan denk jij dat jij nog op het knoppie kan drukken??????
 
Waarom zou ik dan nog moeten drukken :?
Trouwens zou je het wel geremd krijgen dan :? })

Der is iig wel ooit naar gevraagd hoe je zo\'n ding zelf kon maken... ik laat alleen maar zien dat ie te koop is. Omdat het VEEL goedkoper is dan een stinger, is het voor een aantal misschien een leuk alternatief.
 
zou zo\'n nummerbord, in de niet ingeklapte stand illegaal zijn?

Zo niet, best een leuk alternatief voor een 1200,-apparaat
 
Hmm, wel belangstelling voor, zo\'n omklapplaat...

Maat van me heeft buurman met zoiets, zal hem ff opdragen op foto te maken. :)
 
Is erg link, zo\'n ding gebruiken! Als je oit eens aangehouden wordt voor een onbenulligheid, en ze zien het, dan ben le echt de l*l!

Moraal...het mag niet, ook niet als \'ie opengeklapt is :)
 
Waarom zou ik dan nog moeten drukken :?
Trouwens zou je het wel geremd krijgen dan :? })
Je hoeft het niet helemaal geremd te krijgen. Het is voldoende om je snelheid zodanig te varieren (door remmen of optrekken!) dat de meting mislukt. Je snelheid wordt 2x gemeten. Liggen die metingen te ver uit elkaar dan wordt de foto niet genomen. Je zou dit eens kunnen proberen om door van de flitspaal weg te accelereren. *D
Persoonlijk gebruik ik liever de hard-rem methode. Laatst nog op de A12 toen ik naar Scheveningen ging met een vrolijk vaartje van 160. Hard in de ankers toen ik de camera zag. Ik geloof (hoop) dat ik het gered heb :j
 
Beter is een terugflitsen als er geflitst wordt.
Dit systeem werkt met een fototransistor.

Bekend uit de fotografie is de zogenaamde dochterflits. Hiermee kan men een flitsfoto extra verlichten om contouren in foto\'s beter tot zijn recht te laten komen. Kan dus ook gebruikt worden om een flits met foto te pareren. Werkt feilloos en is ongevoelig voor eventueel strooilicht. Printplaat en flitser zijn zo klein dat je het in een sigaretten doosformaat kan maken.

Bedenk wel dat dit ernstigere gevolgen kan hebben als je gepakt wordt, dan een kentekenplaat met modder insmeren of zoiets.
;(
www.rsquare.nl/electronica/schemas/dochterflits.pdf
 
okay, ik ben voor. Wie gaat het maken voor me? Als er iets misgaat kun je altijd nog zeggen dat fotografie een hobby van je is en dat je hem in je rugzak had zitten. Zo kom je er dan wel onderuit hoop ik.
 
Slave flitsers (zo heten ze ook) zijn zelfs kant en klaar te koop. Varieren zo tussen de 100 en 300 gulden. Maar je kan toch wel solderen? Heb je de site bekeken? Schemaatje stelt niet veel voor. Er staat zelfs een volledige omschrijving bij. Het printje kun je via de uitgang (die dus kortsluit) gewoon op de plug van een electronenflitser aansluiten. De electronen flitser flitst echter met een behoorlijke overcapaciteit. Die zou ik wel met een rood matglasfiltertje verzwakken. Dit om verblinding naar achteren tegen te gaan.

Het ontwerp bevat een paar onderdelen die misschien moeilijk te koop zijn. De thyristor TIC106D(een soort transistor)en de fotocel BPY61
zijn wel te koop bij Stuut en bruin electronica in Den Haag. De rest is in elke electronica zaak
standaard aanwezig. Let altijd goed op met de diodes, kun je nl maar op één manier aansluiten.
De fotocel moet uiteraard zichtbaar de flits op
kunnen vangen anders schakelt ie niet. Maar dat begrijp je denk ik wel :r
 
waar kun je ze kant en klaar kopen, want als ik er teveel tijd in moet gaan steken komt het er toch nooit van. Heb liever zo\'n ding als een stinger
 
tja je moet er wat voor doen. :)
Een goede fotovakhandelzaak.
Of...
http://www.defotopagina.nl/flitsacess
Ga ook eens naar deze pagina maar laat je wel goed voorlichten want er zijn diverse soorten
slave flitsers te koop. Sommige werken dmv infra rood andere door de moederflits en weer andere
dmv een kabeltje. Je moet die met de moederflits functie hebben.

Maar nogmaals de onderdelen die je nodig hebt om dit te bouwen zijn niet duur. Oatley electronics levert deze pakketjes (vanuit de US voor USD 9,00). Beroerde is dan weer je transportkosten.

Als je op Google.com zoekargument slave flash samen met los woord \'circuit\' intoets komt er een hele rattaplan aan schema\'s tevoorschijn. Ook bestellen in de US van een kant en klare slave flasher is geen probleem.
 
jij bent er nog niet achter gekomen hoe technisch ik ben. Tevens word ik vrij snel geirriteerd als ik met kleine dingetjes moet gaan werken en dan vooral als er nog iets bijkomt als een soldeerbout die ik nog niet heb.

Mijn vriendin raad me zulke acties ook niet aan, omdat ze dan een chagrijnige kerel naast haar heeft.
 
:+
Ok, kalmte kan je redden.

Doe het dan als volgt. Laat je eerst informeren welk apparaatje geschikt is voor montage. Zoals ik al zei bij de goede fotovakhandel. Vraag desnoods een demonstratie.
Nog even dit:

Als ik een dolle bui krijg en het zaakje ga bouwen laat ik het weten.


:]
 
ja...tuurlijk..jij rijdt 200 op de a2....ziet op het laatste moment...een multinova op de vangrail...je remt...

en dan denk jij dat jij nog op het knoppie kan drukken??????

hell yea! Je laat dan namelijk die rem voor wat het is en denkt enkel aan dat knopje
 
Uhhm...leuk zo een slave flitser...maar wat nou als je overdag wordt geflitst?? das niet altijd genoeg om je eigen sensor/flitser te activeren...
 
IK heb een paar tips gehad van engelse motorrijders die met de TT langs kwamen bij ons.
Een blaadje op de kenteken plakken bv. Als je dan aangehouden word zeg je ow sorry zal er op gewaait zijn en trek je hem eraf. en met flitsen missen ze een letter.

En je num bord iets buigen (de zijkanten) zodat die een beetje rond loopt dan een laagje folie erop dan haarlakspuiten weer een laagje folie(doorzichtig natuurlijk dan nog een laag je folie dan weer spuiten en weer een laagje folie. Dan verstrooid het licht. Het nadeel is dat als je s\'avonds rijd ook het licht verstrooid van de koplampen. Dus dan word je wel snel aagehouden.

Maar die truck met dat blaadje ga ik denk wel proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan