Wat nu nieuwe band voor 260eurie of 210eurie???

Moraalridder €260 of Tokkie €210 ???

  • Eigen schuld €260

    Stemmen: 2 16,7%
  • schijt hebben €210

    Stemmen: 0 0,0%
  • Who Gives a shit....

    Stemmen: 2 16,7%
  • af dingen bij dealer

    Stemmen: 8 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

Bear

MF veteraan
27 apr 2004
1.104
0
Aidelaide , South Australia
Hoi
Wat zouden jullie doen, ik heb me zelf nl. voor een lastig dilemma gezet.
Was vorige week bij mijn gebruikelijke dealer voor wat onderhoud. Na een tijdje babbelen komt het ter spraken dat ik een nieuwe achterband nodig heb. Ik gelijk; “inderdaad wat raad je me aan bla bla bla afijn hij komt met een voorstel om een Conti. Road Attec 190/50 voor me te bestellen, wat kost het --260eurie incl. montage---, O.K. bestel maar”
Stom van me, want ik weet dat de prijzen heel erg verschillen. Maar het was gezellig, lekkeren koffie, zat nog in mijn zaterdag ochtend roes, wat ever…. Achteraf Stom. |(
Kom thuis ga toch het een en ander informeren. Blijkt die zelfde band ook incl. montage bij een anderen maar 210 eurie te kosten. Wat nu!!?……… :? . zou ik schijt hebben en gewoon voor die 50 eurie goedkoper gaan en de goede relatie die ik nu heb met mijn vaste dealer op het spel zetten. Moet daar volgende maand weer zijn voor kleppen stellen etc… :? Of gewoon moraalridder stijl bukken het in mijn reet nemen en die 50eurie extra betalen. Ik ben uit eindelijk de geen die accoord heb gegeven.
O.K. thanxs
 
Nah, ik zou wel bij de dealer opmerken dat ie ergens anders voor 50 euri goedkoper is. Wellicht wordt er door dealer iets aan de prijs gedaan.
 
Nah, ik zou wel bij de dealer opmerken dat ie ergens anders voor 50 euri goedkoper is. Wellicht wordt er door dealer iets aan de prijs gedaan.

praat eerst eens met die dealer.
Heb hetzelfde gehad.
Niet met een dealer, maar wel een band besteld die ergens anders goedkoper was.

Gewoon gezegd, en bedankt voor de service..
 
idd ook een idee :) Al hoewel de goedkoperen echt bij een banden boer is die alles gigantisch groot inkoopt waardoor die lage prijzen. Daar kan mijn vasten 4 mans dealertje niet aan tippen.
 
Ik zou deze keer voorbij laten gaan (wel aanstippen..maar verder geen groot punt van maken) en in ieder geval de volgende keer goed rondkijken. Maar goed....das wat ik zou doen.
 
ik denk dat als je de "goede relatie" die je hebt met je dealer ter sprake brengt mbt het prijsverschil er vast wel een aanpassing zal komen.
hij houd in zijn achterhoofd toch de beurten die je nog gaat krijgen voor je bike. verdient ie waarschijnlijk die verlaging van nu dik terug, toch?

en zo niet, hoe goed is dan de relatie??

succes ermee.

Ad
 
voor 50 euro verkoop ik zelfs mijn schoonmoeder *D *D *D


Ik heb een tijdje geleden ook effe rondgezocht naar motorbanden, natuurlijk wel nadat ik een band had gekocht |( |( |(

Ik zou gewoon die 50 euro proberen af te dingen en anders je band elders laten monteren

succes

De BT010 / BT020 of de Diablo ?? linkie
 
Ik zou deze keer voorbij laten gaan (wel aanstippen..maar verder geen groot punt van maken) en in ieder geval de volgende keer goed rondkijken. Maar goed....das wat ik zou doen.


En zo hoort het ook. Kijken of ie er nog wat vanaf doet etc. en anders volgende keer goedkooper ergens anders halen.

Als er uiteindelijk 20 euro verschil tussen zou zitten dan zou ik geen km's maken en gewoon bij de vaste motorzaak blijven. 50 euro is best veel maar misschien kan die je wel matsen met wat anders.


Maar met zo'n fiets :} zou ik ander merk achterband kopen.. :)
 
ik heb een test gelezen..daar schijnen die nieuwe conti's best goed naar voren te komen...en met nat weer grip zelfs op 1...dat is heel wat... :)
 
De reacties die je reeds hebt gekregen wijzen meest in dezelfde richting. Ik wil mij hier volledig bij aansluiten.

Die € 50,- is het niet waard om de goede relatie met je dealer op het spel te zetten. Leg hem het probleem voor en ik kan me niet voorstellen dat je dan niet tot een dealtje kan komen. Bijvoorbeeld het verschil delen.

Informeer dan ook even of die €210 wel een reele prijs is. Als zo'n band overal 250-260 euro kost en er is er toevallig eentje die 'm een keer wat goedkoper aanbied ............... ik neem aan dat je wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Succes.
 
(kleine) motor-dealers zijn vaak duurder met banden....
als je daar heb besteld moet je het maar ophoesten. Die dealer weet ook wel dat het elders goedkoper is maar hij kan waarschijnlijk geen grote partijen bestellen.

wijze les, volgende keer weet je beter. ;)
 
Ga van het weekend maar naar de snackbar ipv de chinees. :)
Het wordt toch maar de duren optie heb er maar gelijk wiel lagertjes bij besteld. Dan is het nog te overzien want bij de goedkoperen bandenboer doen ze enkelt en alleen maar banden. Denk dat die gasten niks anders kunnen :? :X
Ga hem er nog wel opwijzen dat ik het bandje ergens anders goedkoper kon krijgen....Dan krijg ik vast wel die lagertjes tegen een mooi prijzje :z :z :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan