Wat nu? Simoncelli RIP en als Rossi ooit stopt ?

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
38
Ik voel net als vele anderen een enorme leegte. Zit continue met een brok in mijn keel alle reacties te lezen etc etc. Hou het ook niet droog.....
Het blijft moeilijk te bevatten dat Simoncelli er niet meer is.

Wat ik me ook af vraag is het volgende;

Simoncelli als rijzende ster, en potentieel een waardige opvolger van Rossi, heeft zijn missie niet kunnen volbrengen. Rossi zal ooit eens stoppen met de moto GP. Wat dan??????
Ik kan mij op dit moment niemand voorstellen die hetzelfde charisma heeft als deze twee op dit moment.
Ja , er zijn goede coureurs zoals Stoner, Pedrosa, Lorenzo etc. Ik zie ze als hele goede coureurs. Maar dat beetje extra flair.......Lorenzo aapt Rossi na zelfs met zijn feestjes na een overwinning!! Nee, iemand die horden fans op de been brengt!
Dat mis ik bij hun.
De enige die in mijn ogen over blijft is Colin Edwards met de rake oneliners alleen hij is een subtopper. Hij zal ook niet lang door gaan gezien zijn leeftijd. Is wel iemand waar ik veel respect voor heb. Ik draag zijn helm daarom ook.

Wie gaat dan het stokje overnemen om het moto GP circus op sleeptouw te nemen??

Iemand met charisma maar wie. Ben anders bang dat het hele zaakje langzaam als een kaarsje uit gaat en de fans massaal weg blijven.

Ik zou het echt niet weten. Zulke iconen hebben we op dit moment niet in de wachtrij staan.

Kijk maar eens naar World Superbike. Nu Carl Fogarty , Frankie Chili en Troy Bayliss met pensioen zijn, mist er iets. Het sfeertje is daar ook anders "gaan voelen". De echt grote jongens zijn er niet meer die de fans naar hoger sferen kunnen brengen. Alleen Haga blijft over. Hoort ook in het rijtje iconen thuis vanwege zijn manier van racen.

Daarom komt de klap zo hard aan bij de dood van Marco Simoncelli. Iedereen zag de potentie in deze geweldige coureur.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik het lang geleden al met mijn motogp maten over gehad....toen zeiden we al van: gelukkig hebben we Simoncelli in de gp's want als Rossi stopt valt er anders een groot gat. (met alle respect voor de andere coureurs)...maar wat je al zegt, het gat word nu nog dieper... -O-
 
voorlopig nog niet aan de orde maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik hou persoonlijk jongens als maverick/iannone en marquez in de gaten.

voorlopig hebben we iig een gemis aan Sic dat niet ingevuld gaat (kan) worden.
 
Heb hier ook over nagedacht, mijn favoriet is Rossi maar toen Simoncelli in the picture kwam.
begon ik toch behoorlijk sympathie voor die jongen te krijgen. En zag hem ook als eventuele vervanger voor Rossi. Maar als Rossi stopt, Ik weet het niet als ik heel eerlijk ben denk ik, dat het voor mij ophoudt :(
 
sowieso wat de TS zegt de echt kleurrijke figuren zijn over een tijdje gewoon weg in de wsbk en de motogp.... vind de meeste maar een beetje emotieloze balletjes maar dat is mijn mening :)
 
Om Kevin Schwanz te quoten: ''There will always be the Pedrosas and the Stoners''. Elke generatie kent zijn held. Iemand die jaren in de picture blijft en iemand waar je als vader en zoon, moeder en dochter van geniet. Voor mij was dit zeker Valentino Rossi. In Marco Simoncelli zag ik een waardig opvolger als charismatisch persoon.

Wie zich volgend jaar zal ontwikkelen tot nieuwe favoriet, en als Rossi eenmaal gestopt is, ik weet het echt niet. Marquez is een toptalent, maar ben persoonlijk geen fan van die jongen. Iannone vind ik weer wel fantastisch, en het wordt afwachten wat Vinales zal kunnen laten zien.

Van wie ik hoop dat 'ie nog een heel stuk populairder wordt, en het mijn inziens ook echt zou verdienen is Jonathan Rea. Ongelooflijk harde knokker, en weet het publiek feilloos te bespelen. :} Dit is één van de meest kleurrijke personen van dit moment.

En verder, ach... Iedereen heeft wel 'iets'. Simoncelli nu, en binnen afzienbare tijd Rossi, zijn onvervangbaar. De motorsport zal vast een dalende trend meemaken, om dan later weer te stijgen. Ben benieuwd wie dan de fans op de banken krijgt.

Edit: en laten we wel wezen, voor winnaars is het vrij makkelijk charismatisch (er zijn uitzonderingen ;)) te zijn. Een winnaar voortvloeiend uit een enorm spannende race met een wheelie in de uitloopronde en een grap en een grol tijdens de interviews is er zo. :)
 
Laatst bewerkt:
Om Kevin Schwanz te quoten: ''There will always be the Pedrosas and the Stoners''. Elke generatie kent zijn held. Iemand die jaren in de picture blijft en iemand waar je als vader en zoon, moeder en dochter van geniet. Voor mij was dit zeker Valentino Rossi. In Marco Simoncelli zag ik een waardig opvolger als charismatisch persoon.

Wie zich volgend jaar zal ontwikkelen tot nieuwe favoriet, en als Rossi eenmaal gestopt is, ik weet het echt niet. Marquez is een toptalent, maar ben persoonlijk geen fan van die jongen. Iannone vind ik weer wel fantastisch, en het wordt afwachten wat Vinales zal kunnen laten zien.

Van wie ik hoop dat 'ie nog een heel stuk populairder wordt, en het mijn inziens ook echt zou verdienen is Jonathan Rea. Ongelooflijk harde knokker, en weet het publiek feilloos te bespelen. :} Dit is één van de meest kleurrijke personen van dit moment.

En verder, ach... Iedereen heeft wel 'iets'. Simoncelli nu, en binnen afzienbare tijd Rossi, zijn onvervangbaar. De motorsport zal vast een dalende trend meemaken, om dan later weer te stijgen. Ben benieuwd wie dan de fans op de banken krijgt.

Edit: en laten we wel wezen, voor winnaars is het vrij makkelijk charismatisch (er zijn uitzonderingen ;)) te zijn. Een winnaar voortvloeiend uit een enorm spannende race met een wheelie in de uitloopronde en een grap en een grol tijdens de interviews is er zo. :)
Na vertrek van Kevin Schwantz viel er ook een groot gat. Dat werd pas weer goed gemaakt door Rossi. Doohan was een hele grote alleen zo verdomd saaie vent.
We zitten weldra weer in dezelfde situatie. Stoner zal nog wel een paar keer kampioen kunnen worden maar mist iets. Met alleen vreselijk hard rijden haal je nog geen horden fans naar de circuits. Marques is ook een topper maar heeft "het"niet.
Gaat nog wel ff duren ben ik bang voordat we weer een icoon zien verschijnen waar we met zijn alleen weer kriebels in de buik van krijgen.
 
Stoner, Lorenzo, Pedrosa,Spies etc. zijn allemaal uitstekende racers die heel hard kunnen rijden.
Rossi, Simoncelli en Rea zijn coureurs, die rijden met passie.
 
Er is op dit moment niemand die deze 2 helden kan opvolgen in mijn ogen :N

Ik hoop dat Cal Crutchlow volgend seizoen beter uit de verf komt, die is ook niet vies van een geintje en zegt net als Edwards ook gewoon wat hij denkt...

En inderdaad Johny Rea, maar die moet nog een jaar in de superbikes rijden voor hij evt naar de GP's komt...

Misschien kan The Hopper volgend seizoen voor btje vuurwerk zorgen als hij een plaats kan vinden bij suzuki...
 
Laatst bewerkt:
In mijn ogen zijn er niet veel,zeg geen, coureurs die de flair en het flamboyante hebben van Vale en Marco.
Zonder ook maar een coureur af te branden, de feestjes en dergelijke zijn allemaal gespeeld
Misschien inderdaad Ianone, voor zover ik weet ook een maatje van Vale.
Als je kijkt naar andere coureurs dan zeg ik inderdad Nitro Nori Haga,ook een flamboyant persoon.
Maar zoals ik eerder las...elke generatie heeft zijn eigen held.....er komt er vast weer een met het zelfde charisma...en de zelfde malle trekjes....
 
ach zo erg is het ook niet, voor rossi was motoracen ook al leuk om te zien.. imho gaat het mij meer om dat ik op het puntje van mn stoel zit tijdens de race dan dat iemand met een muts op een uitlooprondje rijdt.

Nou moet ik zeggen dat de rossi/biaggi en rossi/gibernau confrontaties in de begin 1000cc periode de mooiste waren die ik ooit gezien heb...
 
Beetje erg veel drama hoor, komt vanzelf wel goed.

Je kunt ook zeggen dat na Agostini nooit meer iemand zoveel charisma heeft gehad en 't zou nog kunnen kloppen ook.... nog steeds de meeste kampioenschappen en nog steeds horden fans en dat al veertig, vijftig jaar na zijn laatste race.
Dus 't is allemaal knap relatief.
Mamola was ook smaakmaker, maar tevens ook maar een keer kampioen. Sheene, Fogarty (SBK zou "nooit meer" hetzelfde zijn...), Russell, noem ze maar op.

Komt allemaal wel weer goed, kost alleen een jaar of veel. Als Rossi in z'n 125tijd goed gecrasht was en daar blijvende schade aan over had gehouden, was ie ook nooit zo ver gekomen... en dus ook nooit zo populair geworden.

Maar ik weet 't goed gemaakt, ik wou eigenlijk m'n kids naar voetbal sturen, maar ik koop dan maar een driewieler. Als je nog effe hebt?
 
Nou moet ik zeggen dat de rossi/biaggi en rossi/gibernau confrontaties in de begin 1000cc periode de mooiste waren die ik ooit gezien heb...
Da's omdat je nog een broekie bent :Y Schwantz/Rainey was minstens zo bruut.
 
Ik ben gewoon bijna gestopt met motogp kijken en geswitched naar moto2. Simoncelli en Rossi waren de reden waarom ik het nog een beetje volgde, maar de wedstrijden waren de laatste tijd gewoon niet echt spannend. Iannone is ook echt een held en ook net zo'n alles of niets gast als simoncelli/Rossi altijd al geweest zijn. Verder is de moto2 gewoon veel leuker om te kijken omdat er daar bijna altijd wel gevechten aan de kop zijn en met een Marquez/Bradl rijd er verder ook nog zat talent rond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan