Wat nu weer :(

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Goed.......mijn fietsje start weer!Al moet ik de knop een tijdje in houden en de shoke vol open. Dat wil zeggen, als ie helemaal koud is.

Als ik een stuk gereden heb start ie niet meer!!!! en moet ik hem weer aan duwen. Als ie even (30min) heeft stil gestaan start ie in 1x?????

Mensen waar ligt dit nu weer aan?
Een lege accu?
(deze is gloed nieuw en gisteren gevuld en heb toen een uur gereden zodat ie ook oplaad)

iemand een id
 
Goed.......mijn fietsje start weer!Al moet ik de knop een tijdje in houden en de shoke vol open. Dat wil zeggen, als ie helemaal koud is.

Als ik een stuk gereden heb start ie niet meer!!!! en moet ik hem weer aan duwen. Als ie even (30min) heeft stil gestaan start ie in 1x?????

Mensen waar ligt dit nu weer aan?
Een lege accu?
(deze is gloed nieuw en gisteren gevuld en heb toen een uur gereden zodat ie ook oplaad)

iemand een id

kweet nie........voor het stoplicht staan als je motor afslaat....niet echt de meeste ideale plek voor een kopje koffie |(


Ik ben beslist niet meer 100% helder op dit tijdstip :Z maar ik meen hier toch twee verschillende problemen te lezen? Wat is 't nou :? Slaat ie af, of start ie niet? Of beide?
 
Lijkt wel een slechte bobine? geeft slechte vonk af dus start slecht als de motor warm is maakt deze inwendig wel/niet kontakt.

Slechte bougiekappen/kabels bougiekappen die niet meer de juiste weerstand hebben
heb het zelf gehad met m`n FZ 750 bleek dat 1 bougiekap 110 K Ohm was ipv 10 K Ohm

Kijk je bedrading na vooral de stekkers inspuiten en checken op corrosie wat slecht kontakt voort brengt.

carburateurs? zou ook nog kunnen kortom alles nazien! *D

Wanneer heeft deze fiets een beurt gehad?
 
Laatst bewerkt:
Als ie afslaat en niet direct meer start:
...en de wetenschap dat je en nieuwe accu hebt (moet een reden voor zijn), zou 't wel eens kunnen zijn dat je laadcircuit tekort schiet en rij je je accu "leeg". Tenminste voor je ontsteking dan. Je staat voor 'n vkl, laag toerental, spanning zakt voor je ontsteking te ver, slaat af en einde verhaal: hij start niet meer.

Na 'n half uurtje is je accu weer enigszins op kracht en je kunt weer starten, totdat... enz.

Tis maar een gooi...
 
D'r is iets mis met je ontsteking, loop die eerst maar eens goed na.Waarschijnlijk bedoelde de Zot bij hem thuis. Waarschijnlijk wist ie de oplossing wel. Waarschijnlijk kun je de aangeboden hulp door deze reactie in je reet steken.


Hij heeft zijn 'hulp' eerder al aangeboden en het ging er toen altijd om dat ik naar de zaak moest komen. Dat terzijde. Zot zal zelf prima instaat zijn te reageren, daar heeft ie jou niet voor nodig toch?



Mensen alleen bedankt maar volgens de shop ligt aan mijn on ervarenheid. Ik moest oefen en mijn motor leren aanvoelen :( Dat wil nog niet echt lukken!!
 
Donders }) nog an toe zeg!
Ik wist niet dat onervarenheid ertoe kon leiden dat je je motor niet warm gestart krijgt :? .

Eeeuuhmm...
487.gif
487.gif
487.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan