Wat nu!!!!!!!!!!!

Arielaxed_NL

Die hard MF'er
4 jul 2006
557
48
Sneek
Nou ik heb me nu ook weer iets...

Zon 4 weken geleden heb ik een Honda cbr 600 f3 gekocht. Voordat ik deze motor heb gekocht heb ik naar motorport in Leeuwarden gebeld met de vraag of deze motor wel op Nederlands 25kw kenteken kunnen krijgen. Geen enkel probleem...Ze vroegen eerst naar het serie nummer dat werd gecontroleerd in hun computer, het was geen import gewoon origineel NL. Dus nadit bericht heb ik de motor gekocht. Ik heb hem daarna naar de betreffende motorzaak gebracht. Ik was hem 4 dagen kwijt waarna ik hem terug kreeg met de 25kw kit erin. De kentekens werden naar het RDW gestuurd, ik kreeg een kopie van de kentekenbewijzen en ging er (natuurlijk wel verzekerd) mee rijden. Maar na 3 weken had ik zoiets van waar blijven mijn kenteken bewijzen. Ik het RDW bellen. Nou die hadden absoluut geen kenteken bewijzen van mijn motor binnen gekregen. Toen heb ik Motorport Leeuwarden gebeld. Die zeiden dat ze mijn voicemail 2 keer hadden ingesproken… wat volgens mij niet het geval is maar dat terzijde. Het volgende was namelijk het geval; ze hadden een vergissing gemaakt het bleek dat ze bij de importeur hadden gezien dat het toch GEEN origineel Nederlandse fiets was. Hij kwam waarschijnlijk uit België of zo en ze geven dus geen officieel kenteken voor mijn motor. Het komt nu hierop neer ik heb 315 Euro betaald voor de officiële kit in mijn fiets maar krijg geen 25kw kenteken. Terwijl dit wel was afgesproken! Ik ben nu nog in onderhandeling met Motorport Leeuwarden. Maar wat zijn jullie ideeën over deze zaak…
Ik neem het Motorport eigenlijk wel heel kwalijk ik ga er vanuit dat Motor port een zaak is met vakkennis dit blijkt nu achteraf niet het geval. Want ik had er net zo goed een kitje in kunnen doen dat ik op internet had gezien voor 100 Euro dan heb ik precies hetzelfde als nu!!

Ik laat zeker horen wat hier uitkomt maar ik hoop ook op reacties van jullie wat jullie hiervan vinden!!
 
Is idd erg lullig, '( ik zou ook zeer zeker me geld terug vragen of iniedergeval de arbeidsloon. Ook kun je misschien iets regelen met een uitdraai, er zijn toch nog wel verzekeringen die dit accepteren. (zelf ben ik er geen voor stander van) :N

Wat de moto zaak betreft is beetje slordig van ze |(
 
Het komt er gewoon op neer dat je nooit never een buitenlandse motor officieel 25 kw op kenteken kan laten zetten. en dat is wel erg triest.
vooral in dit geval de motor aan alle voorwaarden doet.

Dikke vinger aan de mensen die deze onzin bedenken
 
ik zo gewoon echt mijn geld terug vragen en de motor weer inleveren. (zou mij echt niks uitmaken hoe mooi of hoe blij ik er mee ben het gaat mij om het principe)

Heb je het zwart op wit dat ze hem op 25kw zouden zetten?

Zo ja, dan houden ze zich niet aan de afspraak. Zo nee, dan weet ik niet of het mogelijk is om al je geld terug te krijgen.

Zowiezo zou ik bij wat kleinere dealers kopen, omdat die wat minder geld hebben, en dus beter moeten zijn om boven de grote zaken als safe en motoport (ed.) uit te steken.
 
Helaas pindakaas :+

Even zonder gekheid, in mijn ogen moet Motoport dus regelen dat ie op 25 kW komt want zij hebben jou dus verkeerde informatie gegeven.

En over die voicemail, ik heb mijn motor ook bij Motoport Leeuwarden terug laten tunen en ik wachtte op een telefoontje dat ie klaar was. Na 3 weken had ik nog niks gehoord. Ik er dus ff binnengewipt en ik vragen."Hij is al klaar en ik zou je steeds bellen maar we hebben het druk." Nou lekkere service,1 minuutje bellen kan toch wel?
Het lijken mij wel prima gasten hoor maar die service kon soms wel eens wat beter.
 
Je kan toch de in/uitvoer truc doen? (op kosten van motoport) en hem als 25kw terug in nl halen, hij kan dan alleen niet op volvermogen op kenteken komen.

Toch? of zwam ik nu uit m'n nek?
 
Ik heb zelf een Honda XBR500 uit 1988 en heb ik ook op 25 kw staan.
Niet officieel op kenteken maar met vermogen uitdraai en de zlm (zeeland en noord brabant) heeft mij gewoon verzekerd.
Misschien dat je het op deze manier kan proberen.

Owja ga nooit meer terug naar motorport ze verkopen zelfs een cbr900 aan iemand die net op me XBR 500 durft te rijden |( .

Sucses met je motor :]
 
Owja ga nooit meer terug naar motorport ze verkopen zelfs een cbr900 aan iemand die net op me XBR 500 durft te rijden |( .

Ik was ook niet van plan om daar weer te komen, t was omdat het bij een dealer moest(Motoport was t dichtstebij)maar voor al het andere heb ik wel een andere zaak.
 
Hmm, Motorport's zijn toch een soort franchisers ?

Anyways, ik kom vaak bij Motoport Zelhem, en dat zijn prima gasten daar imho..
(Mijn pa kent een van de bedrijfsleiders van vroeger)..

Ik mocht daar zelfs proefrijden toen ik mijn rijbewijs was vergeten :D
 
Ik baal er ook ontzettend, van ik ben heel benieuwd wat motorport voorstelt. ik hoop het jullie morgen te vertellen...O ze vergeten mij vast te bellen :X

O wat ik trouwens er niet bij verteld heb is dat hij mij voorstelde om de motor te ruilen tegen een andere cbr...maar er stond net niet een in Leeuwarden.

maar in Motorport Echt zag ik wel een hele mooie }) met 15.000 minder op de teller 8-)

maar die van mij heeft ook nog maar 37.500 gedraaid. Dus opzich ook een nette tellerstand en eigenlijk had ik al deze ellende gewoon liever niet gehad.
 
Laatst bewerkt:
Het komt er gewoon op neer dat je nooit never een buitenlandse motor officieel 25 kw op kenteken kan laten zetten. en dat is wel erg triest.
vooral in dit geval de motor aan alle voorwaarden doet.

Dikke vinger aan de mensen die deze onzin bedenken

ik heb een zx6r uit 1996 die in 1998 geimporteerd is uit duitsland. deze is vorig jaar officieel op 25kw gezet!! Dus op het kenteken...

het kan dus wel....
 
Jurgen van dijk ( http://www.jurgenvandijk.nl/ ) even contacten, kost je een duit maar daarna is het wel officieel op kenteken :Y

En het op kenteken zetten van "grijze" Kawa modellen via de importeur kan idd, helaas gaat dit niet op voor de overige merken :N
 
Ik heb vanmiddag zelf maar naar motorport gebeld. Het enige wat ze voor mij kunnen doen is 65 euro administratie kosten terug geven... Ik vind dit echt minimaal! dan heb ik 250 euro betaald voor een paar ringen waar ik eigenlijk helemaal niks aan heb. Ook wou hij eventueel mij iets tegemoet komen bij de aankoop van nieuwe banden....Maar goed daar heb ik ook helemaal niks aan. Ik heb ten eerste net nieuwe banden en waar moet ik ten tweede die banden opzetten op mijn cbr mag ik niet eens officieel rijden. Ik heb gezegt dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ze nog van mij horen! dus ik ben nu aan het overwegen wat mijn stappen exact gaan inhouden...

Word vervolgt
 
Rijdende Rechter en stukken in de Krant, die 20 euro wat je op die banden krijgt heb je ook niks aan. als ze niet mee willen werken moet er maar tegengewerkt worden.
 
Heb jij hier ervaring mee?? weet jij ook wat dat mij eventueel gaat kosten?

geen ervaringen mee. maar uit meerdere betrouwbare bronnen vernomen dat het goed gebeurt :Y Je bent wel een paar weken je papieren kwijt en je krijgt geloof ik een 1-tje op je plaat. Kosten ongeveer €500 (allen kenteken)
 
Knap zuur in ieder geval, dat is een ding wat zeker is -O- .

Mocht het helemaal uit de hand lopen, moet je de motor terugbrengen naar de motorboer. Dit omdat je in feite een motor kocht welke op 25KW kon. Nu dit echter niet meer zo blijkt te zijn, zou je in het uiterste geval de koop kunnen laten ontbinden en behoren ze jou de kosten die gepaard gingen met het "25KW op kenteken etc." (€325) teruggeven. Uiteindelijk is het een fout van hèn geweest!

Je hebt immers een motor gekocht die wél op 25 KW zou moeten kunnen.
 
Knap zuur in ieder geval, dat is een ding wat zeker is -O- .

Mocht het helemaal uit de hand lopen, moet je de motor terugbrengen naar de motorboer. Dit omdat je in feite een motor kocht welke op 25KW kon. Nu dit echter niet meer zo blijkt te zijn, zou je in het uiterste geval de koop kunnen laten ontbinden en behoren ze jou de kosten die gepaard gingen met het "25KW op kenteken etc." (€325) teruggeven. Uiteindelijk is het een fout van hèn geweest!

Je hebt immers een motor gekocht die wél op 25 KW zou moeten kunnen.

Alleen werd bij de koop vermeld dat hij niet zeker wist of het import was of niet... Daarom heb ik VOOR de koop motorport gebeld. (Hij is particulier gekocht)
 
Nice -O- .

Zaak is nu dus dat je een uitdraai laat maken en een verzekeraar ziet te vinden die wél akkoord gaat met dat papiertje. Uiteraard zou het leuk zijn als Motoport je bij je speurtocht zou helpen.

Ze zijn zeldzaam, maar die verzekeraars zijn er wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan