wat nu?

welke motor zou jij kiezen?

  • - Honda VTR SP2

    Stemmen: 17 21,0%
  • - Aprillia RSV4 Factory

    Stemmen: 26 32,1%
  • - BMW 1000rr

    Stemmen: 6 7,4%
  • - MV Augusta F4

    Stemmen: 2 2,5%
  • - Yamaha R1

    Stemmen: 1 1,2%
  • - honda CBR1000RR Fireblade

    Stemmen: 4 4,9%
  • - ducati 1098

    Stemmen: 17 21,0%
  • - anders

    Stemmen: 8 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    81
vincent ik heb op een 848 gereden maar die mist gewoon iets ten opzichte van de sp. een rsv4 heb ik opgezeten die vond ik naast alle genoemde dingen heel klein (net als de 848)
jij bent wel iets kleiner dan ik maar toch.

de ktm heb ik van gehoort dat die ergens een dipje heeft maar ja? 1198 heb ik ooit achter aan gereden en dat ding was echt brut.
maar ja denk dat je gewoon de rest van de mooie dagen moet gaan proefrijden hahah. ik wil wel een dagje mee hoor hahahah. ern zijn ergere dingen.

1198 is even groot als een 848. Ik zit er met mijn 1m90 goed op.
 
eerste lichting rsv4 hadden inderdaad te kampen met wat problemen maar de tijd heeft niet stil gestaan en ik durf te beweren dat de modellen uit 2011 en de oude die gerecalled zijn gewoon goed zijn.
 
Ik zou lekker trouw blijven aan honda, heb inmiddels m'n fj1100 ook de deur uitgedaan en een jawel, honda (nx650)ervoor terug genoemen, oud maar dat maakt niet uit, is voor woon/werk verkeer en af en toe een beetje over het strand raggen want dat gaan we dus met de vtr niet doen. Succes met de verdere afhandeling en hoop dat het goed voor je uitpakt, voor zover je van goed kunt spreken, echt zonde van de black edition
 
Italiaans zou ik niet doen, ik zou idd voor de sp gaan of de ktm.
 
Ik heb lange tijd op een 1098 en een Hypermotard gereden. Nul problemen.

Nu net een RSV4R besteld! Dat Italiaanse motoren niet betrouwbaar zijn is achterhaald..
 
Achterrem van een RSV doet het niet. Daar heb ik nooit op gewacht. Koppeling en achterbrug is een keer een modifcatie voor gekomen, maar met beide heb ik niet stilgestaan en kon je gewoon doorrijden. Het langst heb ik gewacht op een nieuwe dynamo. Was 1 week om precies te zijn. En dat in 51000km. Vraag me af of er SP's zijn met minder problemen in die 51000km.

P.s. Die HONDA 954RR van ons heeft meer beurten nodig en heeft meer problemen gegeven als de RSV en 1198. Van de winter een nieuw versnellingsbakje onder kunnen gooien voor 1800 Euro _O-
 
Laatst bewerkt:
Ouwhoer Vincent, doffe klap! :o

Wat jammer dat hij in de poeier ligt.

Zelf zit ik ook te kijken voor een nieuwe motor begin 2012. Ik weet het ook nog niet wat het moet worden. Kijken of jij een inspiratiebron voor mij bent, net zoals met de sp van mij toen we die gingen ophalen. ;)

Sterkte jongen!
 
P.s. Die HONDA 954RR van ons heeft meer beurten nodig en heeft meer problemen gegeven als de RSV en 1198. Van de winter een nieuw versnellingsbakje onder kunnen gooien voor 1800 Euro _O-

Bij mij was het anderson: de RSV had veel meer onderhoud (preventief en omdat er dingen stuk gingen) nodig dan de 954 :Y
Doet een RSV/1198 trouwens langer met olie dan de voorgeschreven 12000km? (zoals een 954)
 
Laatst bewerkt:
KTM RC8 natuurlijk!!! :9~
Schitterende karakterstieke twin die ook nog eens exclusief is.


Wat is er gebeurd trouwens? -O-
 
Laatst bewerkt:
KTM RC8 natuurlijk!!! :9~
Schitterende karakterstieke twin die ook nog eens exclusief is.


Wat is er gebeurd trouwens? -O-
Beste SP-vrienden (en andere meelezers),

Het kon natuurlijk niet uitblijven: Er zijn weer ong. 3 jaar van schade- en zorgeloos rijden voorbij. De laatste 2 x werd dan rond die periode mijn motor gestolen. Nu ben ik betrokken geraakt bij een motorongeluk ongeluk :( . Allereerst: Ik ben helemaal OK! :}

19082011001.jpg


Een oudere man (geboren in 1931!!) had mij helemaal niet gezien |( :? , toen ik rechtdoor over een voorrangskruising reed. Hij stond stil voor de haaientanden en begon ook rechtdoor te rijden net op het moment dat ik langskwam rijden op de voorrangsweg.
Aangezien ik al in de gaten had, dat de beste kerel mij niet gezien had, was ik voorbereid: Ik ben nog naar de linker kant van de weg uitgeweken, en toen eenmaal de klap kwam, heb ik de motor geheel los gelaten en met een sierlijke salto en judo-rol over de motorkap gevlogen. Eenmaal op de grond, merkte ik al snel dat ik verder OK was. Op het pak of helm zitten maar enkele krasjes.

Resultaat is dat ik zelf niets mankeer (buiten een gescheurd kruis in mijn spijkerbroek), en das wel het belangrijkste. De oude man heb ik kunnen geruststellen. Buiten dat ie erg geschrokken was (hij wist even niet wat er gebeurd was), was hij verder ook OK.
Politie heeft ons heel goed en netjes geholpen, en motor wordt nu vanuit Venlo naar Maastricht vervoerd.

Waar ik zelf het meeste van baal, is dat de motor (wéér zonder mijn toedoen) behoorlijk veel schade heeft! '( :( Gelukkig zijn beide partijen goed en allrisk verzekerd. Maar goed, nou begint het gedonder met de verzekering..

Hier onder de link met wat foto's

Gr. Vincent

http://s127.photobucket.com/albums/... 19082011/?track=share_email_album_view_click
 
Wel leuk om ieders reactie te lezen...... Blijft natuurlijk een onmogelijke vraagstelling van mij in dit topic: zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar gewoon uit nieuwsgierig oogpunt, was ik benieuwd. Ik denk persoonlijk dat ik eens een aantal uitgebreide proefritten moet gaan maken met enkele machines. Ik heb de SP altijd gekocht op gevoel (en niet zozeer met ratio). Voor mij is dat de beste raadgever. Als ik dan mogelijk een keuze gemaakt heb, ga ik me verdiepen in hoe en wat. Alle opties staan nog open. Morgen komt de expert kijken en dan hoor ik of ie gemaakt kan worden of niet. Fingers crossed.
 
Wel leuk om ieders reactie te lezen...... Blijft natuurlijk een onmogelijke vraagstelling van mij in dit topic: zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar gewoon uit nieuwsgierig oogpunt, was ik benieuwd. Ik denk persoonlijk dat ik eens een aantal uitgebreide proefritten moet gaan maken met enkele machines. Ik heb de SP altijd gekocht op gevoel (en niet zozeer met ratio). Voor mij is dat de beste raadgever. Als ik dan mogelijk een keuze gemaakt heb, ga ik me verdiepen in hoe en wat. Alle opties staan nog open. Morgen komt de expert kijken en dan hoor ik of ie gemaakt kan worden of niet. Fingers crossed.

Die is wel totalled hoor. Mijn GSXR zag er iets minder erg uit en was ook voor de schade-opkopers... :(

Maar gelukkig een mooi bedrag terug gekregen voor mijn oude.

Succes met een keuze maken.
 
hallo mensen,
ik ben aan het kijken voor een honda cbr 600 uit 1996.
is dit een goede motor?

chris
 
ja ik wil met die motor beginnen, maar tis mijn vraag, of dat betrouwbare motors zijn?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan