Wat past bij mij?

Dennis-

Rookie
18 jul 2021
10
1
Hallo,

Mijn naam is Dennis en ik kom net om de hoek kijken met betreft crossmotors.
Er zijn een aantal vrienden van mij die zijn begonnen met pitbikes en die enthousiaster zijn geworden en het een niveau hoger hebben opgezocht.
Na een tijd te hebben nagedacht en ook te hebben gereden op de pitbikes en zelfs een keer op een vriend zijn Honda CRF450R uit 2007, heb ik besloten om ook op zoek te gaan naar een crossmotor.

Waar ik momenteel tegenaan loop is het volgende;
Ik ben zelf 1,67cm en toen ik op de Honda CRF450R zat, vond ik het lastig en erg onstabiel toen ik erop zat, de zithoogte is 97cm en voor iemand van 1,67cm vind ik het persoonlijk niet goed zitten, onstabiel en onhandig als je stil staat.
Ik snap dat als je eenmaal rijdt, er geen problemen zijn en het wel goed komt, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een crossmotor waar ik normaal bij kan staan en niet op mijn tenen, wat ik erg onstabiel vond.
Ik heb op het internet gekeken en kwam op een crossmotor uit die lastig te zoeken zijn of waarvan de prijs aardig hoog ligt.

Mijn vraag is hierbij:
Heeft iemand ervaring, of een tip voor welke crossmotor ik zou kunnen aanschaffen, wat past bij mijn lengte?

Waar ik naar zoek:
- 250CC, 4 tak
- Prijsklasse: +/- 2500,-

Voor verdere vragen hoor ik het graag en alvast bedankt voor het meedenken!
 
1626626235054.png

Gelezen ^
 
Houd er rekening mee dat het blok volledig gereviseerd moet worden. De verkopers prijzen hun motor aan met mooie woorden, maar als hun motor echt zo geweldig was, dan zouden ze hem niet verkopen. Dat is niet erg, maar houd rekening met forse extra kosten, dan komt het goed.
 
Als ik een crossmotor koop, gaat een vriend mee die er verstand van heeft! Dat komt goed, bedankt!
 
Als ik een crossmotor koop, gaat een vriend mee die er verstand van heeft! Dat komt goed, bedankt!


Das leuk, maar je kan van buitenaf niet zien wat er aan de binnenkant aan de hand is. Houd in je budget gewoon rekening met 1000euro onkosten :Y

Verder is met jouw lengte elke echte crossmotor aan de hoge kant. Ik denk dat je er goed aan doet gewoon goed te kijken waar je wil gaan stilstaan :+
 
Dus voor iemand van 1,67cm is er eigenlijk geen 250cc? Haha, vond het namelijk wel een dingetje
 
Dat is 'm juist, die zijn nergens te vinden! :(
En correctie de KTM SX-F is uit 2009! en hij is 2800,- :D
 
Iemand enig idee waar ik een werkplaats handleiding kan vinden? Vind ze alleen maar in het engels :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan