Wat past het beste?

Lady38

Rookie
8 jan 2008
7
0
Ik hoop binnenkort mijn A te halen en wil dan graag gelijk een motor kopen.
Inmiddels weet ik dat het een naked móet worden, maar wel een tweedehandse.
Ben eigelijk aan het zoeken naar 600-750 cc
Een Honda CB, Suzuki Bandit zijn wel modellen die me erg aanspreken.
Maar wat is goed of beter?

:] Lady38
 
Zijn allebei leuke motoren om mee te beginnen :Y maar ga eerst als je je Atje hebt een proefrit maken op beide motoren,of naar de a.s motorbeurs in Utrecht.Maar succes met het zoeken naar een motor en het behalen van je Atje ;)
 
Zijn allebei leuke motoren om mee te beginnen :Y maar ga eerst als je je Atje hebt een proefrit maken op beide motoren,of naar de a.s motorbeurs in Utrecht.Maar succes met het zoeken naar een motor en het behalen van je Atje ;)
:^
Al zou ik persoonlijk eerder voor een Z750 gaan dan :P ;)

Maar zonder dolle, over ene paar weken heb je ze voor het uitzoeken op de beurs in Utrecht *O*
 
Ik hoop binnenkort mijn A te halen en wil dan graag gelijk een motor kopen.
Inmiddels weet ik dat het een naked móet worden, maar wel een tweedehandse.
Ben eigelijk aan het zoeken naar 600-750 cc
Een Honda CB, Suzuki Bandit zijn wel modellen die me erg aanspreken.
Maar wat is goed of beter?

:] Lady38

Dat kun je alleen zelf bepalen toch?
 
beste lady

t maakt allemaal niet zo uit wat beter of goed betreft.

je moet er lekker op zitten,en niet denken huh waar zit ik nu op :?

wel lees ik vaak dat honda een beetje lief voor de berijder is.



ff een tip van mij

ga als je je papiertje hebt,eens een proefrit op de motoren die je wil .

en een proefritje bestaat niet uit 10 min :N

maar op zijn minst een 3 kwartier.

moet je echt doen hoor,ik heb pas me moter verkocht omdat ik er niet een fatsoenlijke proefrit mee gemaakt heb,en bleek dat ik te groot voor die fiets was ;)

daar kwam ik pas achter toen ik wat langer op de moter reed.


dus kappie zegt:

rustig passen en een fatsoenlijke proefrit maken.

en alvast proficiat he . -O-

:W :W
 
Hallo Lady,

Ik zou zeggen: "Ga eens langs motorzaken en pas daar een motor die je leuk en
mooi vindt. Ga eens erop zitten en voel eens goed aan of het alles goed klopt.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik denk dat je vast wel rekening kan houden
als je maar met je voeten op kunt staan.

Ik heb eerst enkele motoren zoals CBR600F en VFR750 beide Honda gehuurd.
Ik wist ook meteen dat ik voor naked bike moest kiezen, de keuze is dan wat gemakkelijker, althans voor mij dan.

Ik heb voor Honda CB 600 F als eerste fiets gekozen omdat hij zo gemakkelijk
stuurt en goed rijdt.
Zeker een leuke beginnersfiets die tevens ook stoere fiets is!


Ik wens je succes met je zoektocht naar een leuke fiets en ook met het behalen
van je rijbewijs A, dat moet je eerst zien te krijgen.


Daarna kun je lekker... :] .


:W
 
Goedkopere modellen zijn ook de Kawasaki Zephyr's (750 en 550, beiden bij vrouwen erg gevraagd geweest destijds) en de Honda CB seven-fifty. Leuke recente en relatief goedkope modellen zijn de Kawa er6n/f en de Honda CBF 600. En de Z750 is idd ook erg relaxed. Anders de ZR-7 van Kawa eens proberen... Bandit kun je ook bijna niks verkeerd doen als je maar lang genoeg bent en hij niet te zwaar is.
 
Twijfelde zelf tussen
- Suzuki GSR
- Aprillia Shiver
- Bandit
- Kawasaki z750

Na een proefrit vond ik persoonlijk de kawasaki z750 een topper. Krijg hem dan ook in maart. Het is heel persoonlijk proefrit maken op verschillende motoren is het beste.

Ik heb deze motor samen met mijn vriend gekocht. Maar je voelt echt dat de z750 net wat meer power heeft. En dat vond ik super. Dus misschien ook een aanrader
 
Ik hoop binnenkort mijn A te halen en wil dan graag gelijk een motor kopen.
Inmiddels weet ik dat het een naked móet worden, maar wel een tweedehandse.
Ben eigelijk aan het zoeken naar 600-750 cc
Een Honda CB, Suzuki Bandit zijn wel modellen die me erg aanspreken.
Maar wat is goed of beter?

:] Lady38

full


Ideale fiets om mee te beginnen..... en om gewoon erg véél plezier mee te beleven. :Y
Goed en beter... hmmm.... d'r zijn eigenlijk géén slechte motoren meer dus je zal tzt. gewoon moeten gaan proefrijden op verschillende modellen. Susses.... :W
 
[afbeelding]

Ideale fiets om mee te beginnen..... en om gewoon erg véél plezier mee te beleven. :Y
Goed en beter... hmmm.... d'r zijn eigenlijk géén slechte motoren meer dus je zal tzt. gewoon moeten gaan proefrijden op verschillende modellen. Susses.... :W
Hele wijze woorden :} :} , maar eigenlijk zeg je niets! B| :+
 
.....denk dat ik dan naar Pearl of Hans Anders moet, want ik kan dat moois niet ontdekken :N


:+


kwestie van smaak... dacht dat je dat had, naar aanleiding van je posts in het Triumph topic, maar nu zie ik dat je ook in het Z topic post, en daarboven ook nog eens de Hornet afschrijft...

Ik had het dus mis, Je hebt dus niet alleen 'geen smaak' maar ook 'geen oog voor de "betere" motoren' :P


;)


Alle door LoSBoL gedane uitspraken, indien je dit nog niet wist, dienen ten alle tijden met een berg zout te worden genomen
 
Hele wijze woorden :} :} , maar eigenlijk zeg je niets! B| :+

Doe ik dat dan ooit weleens...... jij moet nog ergens een stoel gaan vergoeden. :X

full


Om ontopic "Wat past het beste" te blijven: Pina en die stoel dus niet... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook eens naar de cbf 600 gaan kijken (net wat over gelezen). Frame en motor zijn aangepast uit de Hornet van 2007 over genomen en de cbf heeft als doel om voor iedereen passend te zijn en makkelijk te besturen. Bovendien krijgt de motor maar 78 ipv 102 pk te verduren wat hem zeker nog een stuk langer mee laat gaan. En als je toch ooit wat meer power wil kun je volgens mij met vrij makkelijke aanpassingen (uitlaat, airbox, software) al een heel eind komen. en het beste: de prijs. Voor 7510€ heb je een nieuwe motor met recente techniek (injectie, ABS, verstelbaar zadel, automatische choke ezv) en honda geeft maar liefst 1000€ korting voor lui die nu met hun rijbewijs bezig zijn. En een 34pk kit is ook gratis dan. 6510€ vind ik een goed argument voor de cbf. True er zijn mooiere en betere motoren, maar voor een beginnende rijder krijg je denk ik echt waar voor je geld!!

PS: nee ik werk niet voor honda en nee ik heb er zelf geen ;-)

pps: ik lees net dat de naked nog eens 300€ goedkoper is ;-)

cbf600_5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook eens naar de cbf 600 gaan kijken (net wat over gelezen). Frame en motor zijn aangepast uit de Hornet van 2007 over genomen en de cbf heeft als doel om voor iedereen passend te zijn en makkelijk te besturen. Bovendien krijgt de motor maar 78 ipv 102 pk te verduren wat hem zeker nog een stuk langer mee laat gaan. En als je toch ooit wat meer power wil kun je volgens mij met vrij makkelijke aanpassingen (uitlaat, airbox, software) al een heel eind komen. en het beste: de prijs. Voor 7510€ heb je een nieuwe motor met recente techniek (injectie, ABS, verstelbaar zadel, automatische choke ezv) en honda geeft maar liefst 1000€ korting voor lui die nu met hun rijbewijs bezig zijn. En een 34pk kit is ook gratis dan. 6510€ vind ik een goed argument voor de cbf. True er zijn mooiere en betere motoren, maar voor een beginnende rijder krijg je denk ik echt waar voor je geld!!

PS: nee ik werk niet voor honda en nee ik heb er zelf geen ;-)

pps: ik lees net dat de naked nog eens 300€ goedkoper is ;-)

[afbeelding]

:^

goede motor voor een goede prijs :Y en een echte allemansvriend

Denk alleen niet dat je het aan het juiste eind hebt qua 'langer mee gaan'
Motoren met meer vermogen krijgen nml. juist minder te verduren :P

Maar goed, al deze blokken van de CBF/CB zijn gebasseerd op CBR blokken, maar dan zwaar teruggetuned, en dus inderdaad minder slijtagegevoelig.
Al heb ik meer vertrouwen in een CBF1000 met een ton er op, dan een CBF600 met dezelfde kilometerstand, gewoonweg omdat de 1000 minder hoeft te werken
 
heb je zeker een punt. maar het gaat hier niet om liter blokken. EN: daarom koop je juist een nieuwe CBF met 7km op de teller in plaats van een tweedehands met 23000km op de teller ;-) En wat jij ook zegt: het cbf blok is een teruggetunede hornet blok, en een hornet blok is een teruggetunede versie van het CBR600RR blok - I rest my case. Bovendien krijg je ook nog recentere techniek en alles, dus ik zou er iig even naar kijken en een proefritje maken.
 
heb je zeker een punt. maar het gaat hier niet om liter blokken. EN: daarom koop je juist een nieuwe CBF met 7km op de teller in plaats van een tweedehands met 23000km op de teller ;-) En wat jij ook zegt: het cbf blok is een teruggetunede hornet blok, en een hornet blok is een teruggetunede versie van het CBR600RR blok - I rest my case. Bovendien krijg je ook nog recentere techniek en alles, dus ik zou er iig even naar kijken en een proefritje maken.

Gelukkig zijn de CBR blokken, zelfs als ze niet teruggetuned zijn, bulletproof, dus zorgen maken erover hoeft zowiezo niet. Ik vraag me echter wel af wat het verschil is in qua toeren tussen de CB en de CBF bij een zelfde snelheid, Mocht de CBF meer toeren moeten maken (wat zeer aannemelijk is...) dan kan je op je vingers natellen welke harder slijt ;)

en 23K is natuurlijk helemaal niks voor een CBR blok, dan is hij net ingelopen. zeg je nou 123K dan wordt het een ander verhaal.

en recentere techniek, alleen dat het 08 CBF blok gebasseerd is op een 07RR blok, daar hoef je geen recentere techniek voor aan te schaffen, het 'oudere' cbr blok heeft zich genoeg bewezen. De CB is duurder omdat er 'duurdere' en ietwat kwalitatief hoogwaardigere techniek is toegepast.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat de CBF niet zeer goed in elkaar steekt :Y
 
Laatst bewerkt:
hehe, je hoort mij niet zeggen dat 23k veel is voor zo'n blok. maar als je kan kiezen tussen een 0 en 23k dan is het een ander verhaal en bij 23k is ook de vervanging van dure onderdelen (vering, remschijven) een stuk dichterbij. de cbf haalt de 78pk top trouwens bij 10500touren als je daar wat aan hebt. maar ik denk eigenlijk dat juist de hornet meer touren maakt dan de cbf hoor. wat ik one way or another geen argument voor wel dan niet kopen vind omdat ze daar allebei prima tegen kunnen ;-) maar dat weet je zelf ook.

met recentere techniek bedoelde ik dan ook trouwens meer het aluminium frame, de injectiespuiten, automatische choke, vering, abs (met een of ander "ik rem voor ook met een van de drie zuigers als je achter remt" systeem), instelbare ruit en zadel ezv.

Maar misschien is het handig om de dame die de thread geopend heeft even te vragen wat haar budget is. Want volgens mij leest zij dit helemaal niet.
 
hehe, je hoort mij niet zeggen dat 23k veel is voor zo'n blok. maar als je kan kiezen tussen een 0 en 23k dan is het een ander verhaal en bij 23k is ook de vervanging van dure onderdelen (vering, remschijven) een stuk dichterbij. de cbf haalt de 78pk top trouwens bij 10500touren als je daar wat aan hebt. maar ik denk eigenlijk dat juist de hornet meer touren maakt dan de cbf hoor. wat ik one way or another geen argument voor wel dan niet kopen vind omdat ze daar allebei prima tegen kunnen ;-) maar dat weet je zelf ook.

met recentere techniek bedoelde ik dan ook trouwens meer het aluminium frame, de injectiespuiten, automatische choke, vering, abs (met een of ander "ik rem voor ook met een van de drie zuigers als je achter remt" systeem), instelbare ruit en zadel ezv.

Maar misschien is het handig om de dame die de thread geopend heeft even te vragen wat haar budget is. Want volgens mij leest zij dit helemaal niet.


Dat de Hornet meer toeren kan draaien dat klopt als een bus, echter mis je denk ik het punt wat ik duidelijk probeer te maken. De CB moet gewoonweg meer toeren draaien om eenzelfde prestatie neer te zetten...
 
Laatst bewerkt:
en honda geeft maar liefst 1000€ korting voor lui die nu met hun rijbewijs bezig zijn.

Hey dit klinkt erg interessant maar kan nergens iets terugvinden over deze actie. Kan je me hier meer over vertellen? Was eigenlijk geinteresseerd in de cb 600 f hornet, maar als ze het zoooo goedkoop maken...Hoor graag van je!
 
Allemaal bedankt vcoor de tips. Maar had graag meer willen horen over tweede handsjes want wil niet meer besteden van 2500,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan