Wat raad je aan als sportieve toermotor?

Suzuki Bandit 1200S

Bergen koppel, en in eerste plaats meer toergericht dan sportief (knallen is hoedanook zalig met die 1200 :) )
 
Ik weet het,Ik weet het,Ik weet het!!! *D *D

Een R1. Dat moet de beste toermotor zijn! Er is iemand 2 x de wereld mee rondgereden las ik hier laatst!


Zoals je misschien weet is op MF elke motor de perfecte sportfiets, de perfecte toerfiets en de fiets die het minste aan onderhoud kost :P .

Dit alles is natuurlijk een geintje, er is maar 1 echte goeie fiets en da's een K1100LT ;)



al is het alleen maar omdat ik erop rijd :+
 
Een GS natuurlijk, wat anders :? :? :? :? :? :? :? :?
full

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Prima toermotor in ieder geval. Alleen ziet een topkoffer er niet echt uit, maar dat wist ik eigenlijk al

(ik heb me ooit voorgenomen nooit een motorrijder-met-beautycase te worden :N

full
 
Heb mezelf deze vraag ook gesteld nadat ik als heropstapper eerst een jaar op een PAN (ST1100) had rondgereden. Blackbird, VFR en FJR1300 waren voor mij op papier de keuze. Na proefritten vond ik de zithouding en winddruk van Blackbird en VFR te veel 'sportief' en heb gekozen voor de FJR. Het blijft binnen het segment toch ook weer een kwestie van wat is het belangrijkst. Wil je power en is relaxte zithouding minder belangrijk dan is de Blackbird een goede optie. Is power iets minder belangrijk en vind je watervlug stuurgedrag belangrijk dan heeft de VFR de voorkeur. VFR zit ook wat minder met gewicht op de polsen dan de BB, maar wel weer meer dan de FJR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan