Wat raden jullie mij aan?

=Jinx=

MF'er
29 jul 2004
56
0
Den Haag
Hai,

Ik ben op zoek naar een motor. Ik hoorde laatst pas dat ELKE motor op 25 KW begrensd kan worden. Dat betekend dus dat mijn opties niet meer zo verdomd gelimiteerd zijn. Ik heb een vast contract met werk, en ik kan dus een motor aanschaffen op financiering (reeds geinformeerd en bevestigd).

Aangezien ik nog niet zoveel weet van motoren (en elk topic hier zo'n beetje zit door te lezen om kennis op te doen) hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het nemen van een goede beslissing.

Ik wil graag een motor die dus eerst op 25 kw gezet wordt, en die ik dan op mijn 21e op vol vermogen kan zetten. Op die manier leer je ook goed je motor kennen lijkt mij. Mijn liefde gaat puur uit naar racers.

Het eerste dacht ik aan een RSV Mille omdat ik altijd een Aprilia RS50 heb gehad, en de RSV eigenlijk de vader is daarvan. Toen zag ik deze Ducati, en leerde vervolgens dat Ducati's eigenlijk helemaal niet zo duur zijn..

primo_lg.jpg


Toen begon het twijfelen..

Ik ging ook kijken naar R1's en GSX-R's en Ninja's, en om eerlijk te zijn weet ik het nu helemaal niet meer. :X

Nog iets om op te letten, ik wil over de jaren mijn racer uniek gaan maken (denk aan special paint, véél polijstwerk, etc) dus aub niet iets aanraden omdat de motor een coole kleur heeft oid. ;)

Tevens hou ik van snelheid natuurlijk zoals vele van jullie.

Wat is nou een mooie motorfiets (max ongeveer 10 dz) waar ik volgens jullie niet teveel van zal schrikken qua rijgedrag, mooi optisch te tunen is, lekker rijd, etc etc.

Help aub! :)

p.s. Ga aub niet allemaal je eigen motor opnoemen omdat die zo mooi is, daar heb ik natuurlijk niks aan. ;)
 
doe je zelf een lol en koop geen motor met geleent geld! Als ie gejat wordt of je legt m plat, betaal je voor een motor die je niet meer heb. Ook al ben je all risk verzekerd
 
Bedankt voor je bezorgdheid, maar dat zijn risico's die ik wel bereid ben te nemen. :)

Het is niet een wild idee wat ik net tijdens een pizza bedacht heb ofzo, ik heb wel goed nagedacht over de voor en nadelen, en me laten informeren e.d. :)

Maar goed, een idee voor een motor? ;)
 
Bedankt voor je bezorgdheid, maar dat zijn risico's die ik wel bereid ben te nemen. :)

Het is niet een wild idee wat ik net tijdens een pizza bedacht heb ofzo, ik heb wel goed nagedacht over de voor en nadelen, en me laten informeren e.d. :)

Maar goed, een idee voor een motor? ;)

Het verhaal dat elke motor naar 25 kw gezet kan worden is (geloof ik) niet helemaal waar. Gebruik ff de zoek functie en er komen meerdere topics voorbij zeilen die er over gaan.

De motor, ligt wat je zelf wil hebben. Ga gewoon op je gevoel af, diverse motoren proefrijden en beste en de mooiste uitkiezen.
 
Thanks! :)

Inmiddels hebben 3 andere members hier me al verteld dat ik beter een 600cc kan beginnen..
 
ik zou aanraden van een lichte beginnersmotor aan te schaffen

RS125, Cagiva mito, RS/RGV250, evt 400 of 600cc 4takter, SV650, CB500, etc standard stuff dat niet brutaal hard gaat :]
 
25kw hayabusa is het beste waar h-je kan op beginnen...

Geloof me maar...ik ben een kenner.
 
Bedankt voor je bezorgdheid, maar dat zijn risico's die ik wel bereid ben te nemen. :)

Het is niet een wild idee wat ik net tijdens een pizza bedacht heb ofzo, ik heb wel goed nagedacht over de voor en nadelen, en me laten informeren e.d. :)

Maar goed, een idee voor een motor? ;)
Wat voor pizza was het :?


;)


Maarruh, succes met je te maken keuze 8-)
 
Vast contract, wat zegt dat in deze tijd?
Wees slim en koop een GS500e ofzo van je eigen verdiende centen. Voor 1500 euro heb je ze zelfs al bij de dealer en dan kan je gaan leren rijden want je kan er donder op zeggen dat je op je bek gaat in je beginperiode. Liever met een goedkope fiets dan een dure toch ?

En dan nog, stel je koopt een dikke motor, heeft ie maar 25kw en lachen ze je uit bij het stoplicht omdat je niet vooruit komt. :P

Wees slim en neem geen lening, een lening is goed voor een huis, niet omdat je net even een mooiere motor wilt. Koop een lelijke en ga oefenen !
Natuurlijk mag je het zelf weten, maar je zal niet de eerste op het forum zijn die met een gefinancierde motor op z'n bek gaat en nog jaren z'n fiets die total loss is moet afbetalen (om voor het schadewrak maar een klein beetje terug te krijgen waar je misschien net een GS500e van kan kopen :P ).

Je beslissing staat al vrij vast, lees ik in een reply hierboven van je.
Dus ik lees het wel wanneer je je gloednieuwe motor hebt en op je bek bent gegaan..
 
In jouw geval gewoon een showroom binnenlopen en iets uitkiezen wat je aanstaat. Voor 10.000 kun je zowat alles uitzoeken wat je wilt (2e hands), maar het feit blijft, dat jij dus eigenlijk geen 10.000 hebt. Ik kan je echter maar 1 goede raad geven, NIET LENEN (en omdat ik de indruk heb dat je de oorstoppen bij wijze van spreken al in hebt ;) , als je toch perse wilt doorzetten, ga dan niet voor zo'n financiering van een motorzaak. Suc6
 
Ik weet uit eigen ervaring dat je met geleend geld ALTIJD teveel betaald, spaar gewoon ff, en koop er dan 1. Naast alle goede eerdere adviezen van dit topic, nog een: Als je alleen de rente al bekijkt die je betaald, daar kun je heel wat leuke accessoires van kopen....

Koop er 1 van € 1500 en je maximale schade is € 1500, koop er 1 van € 10.000, en je maximale schade....., nou ja je snapt het wel.

Je doet er verstandig aan je wat aan te trekken van de ervaringen van anderen.

NIETS IS ZO FRUSTREREND TE BETALEN VOOR IETS WAT JE AL KWIJT BENT.......

Succes met je keuze, en natuurlijk veel rijplezier.....
 
Ik ben het met de meeste eens,dat je geen lening moet afsluiten voor een nieuwe fiets.
Je betaalt het geleende bedrag 1.5 keer terug.
Ik ben ook met 2000Gld fiets begonnen.
Mocht je toch willen gaan lenen,kijk is rond in je familie(kennissenkring),loopt er niet ergens een suikertante rond?
Zonder gekheid bij een lening betaal je zo fucking veel rente het is gewoon niet leuk meer.

P.S Doe je voordeel met deze reactie's.
 
Hier geven de meeste aan geen geld te lennen /willen lenen voor en motor, maar uit diverse onderzoeken blijkt meestal toch wel dat meer als de helft van de duurdere motoren op afbetaling wordt aangeschaft.

Niet dat t iets maakt, maar k zeg t alleen maar ff.

@ topicstarter, begin gewoon op een 600, een zware fiets terugzetten naar 25Kw, komt het rijgedrag niet echt te goede.

Als ik 25Kw zou moten rijden,dan ging ik voor een 400cctje.
 
Wel eens aan een ZXR400 gedacht ? Die dingen zijn betaalbaar, licht en wendbaar en hebben na je 25KW periode een stukkie extra vermogen waar je ook weer even mme vooruit kan.

Dan hoef je na je 25KW niet meteen een andere motor en je hebt tijdens je 25 KW niet een motor die eigenlijk te zwaar is. Dat is m.i. een beetje het probleem met veel van de zwaardere motoren die zijn teruggebracht naar 25 KW. Het vermogen staat niet in verhouding tot het gewicht/handling van de fiets.

Suc6 met je beslissing !
 
ik adviseer je alvast een poser-topic te openen 8-)

verder adviseer ik je niet te luisteren naar al die watjes hier en gewoon die R1, duc 999 of RSV Mille te kopen ! je kan makkelijk aan het geld komen dus he, waarom op zon mietig 600-tje (of minder !!!, pffff) gaan rijden. kom op zeg.
chicks dig big bikes ..... *D

het is toch allemaal niet zo moeilijk ! kneedownen kun je leren door hier iemand zn kneesliders over te nemen en die schaamranden krijg je wel weg als je een paar 2e hands bandjes koopt :+


maar bovenal adviseer ik je niet te veel naar mij te luisteren ;)
 
Ik heb mijn rijbewijs nog niet, druk bezig, maar ik kies ook niet voor een lening. Ik spaar even door en kies dan voor een 600 CC Honda (ik denk een CBR600F ofzo)... Lijkt me leuke motor en met 600 CC prima voor een beginner toch? Kosten 2e hands: 3000-4000 euro... Veel geld, maar goed te sparen lijkt me?
 
Ik ben zelf ook nog aan het lessen en hard aan het sparen en kijken naar een motor. Dit zal bij lange na geen nieuwe worden, mijn budget is ook beperkt. Ik kijk uit naar een cbr600f die tussen 91 en 94 gemaakt is.

Ook ik raad je af om geld te lenen en daarvan een nieuwe motor te kopen, zeker als het je eerste motor is. Koop eerst een wat oudere motor, die zien er ook goed uit.

Waarom?
- Je gaat eerst 25kw rijden, na 2 jaar wil je waarschijnlijk sowieso wel een zwaardere motor kopen.
- Stel je voor je rijdt je nieuwe motor van 10.000 euro in puin, die niet feitelijk eens van jou is?

Ik snap best dat je meteen iets moois wilt rijden.. wil ik ook wel maar ik moet nog ervaring opdoen e.d. en dat doe ik liever op een wat oudere fiets, dan ben ik er ook minder ziek van als ik hem een keer laat kletteren o.i.d.
 
vast contract betekent tegenwoordig alleen dat je salaris lager is, het geeft niet meer zekerheid.

lenen voor luxe? ik zou het niet doen. Als je een beetje leuk verdient en je wil het perse dan heb je een dergelijke motor zo bij elkaar gespaard (maar dan moet je wel sparen en andere leuke dingen laten staan)

een grote zware SS terugtunen? dan wordt je straks lachend door een deauville zoek gereden terwijl jij wel aan het eind van de dag kramp in je polsen hebt.
 
Wat ik eigenlijk nergens lees "heb je je rijbewijs al" daar gaat ook altijd meer geld in zitten dan je denk vooral vanwege de aanschaf kleding, helm e.d.

Groeten
 
Wat ik zou doen is ook geen geld lenen voor een motor en vergeet ook
niet de bijkomende kosten.(verz. pak helm etc.)(beurten ,onderhoud, banden etc.)

En ik denk dat je veel meer plezier hebt op een 600cc.Omdat je daar meer uithaalt en vette r1 of i.d. niet helemaal vol gebruikt.kan dan later wel.

Van de ss merken heb je overal veel plezier van, misschien moet je dan maar bedenken welke "looks" jouw het beste passen :)
Je moet er toch zelf achter komen.

dat was mijn advies :)
 
Ik zou gewoon op iets beginnen wat met een standaard setje naar 25kw te zetten is.
Je kan inderdaad met vermogens uitdraaien iets 25 kw laten zijn, maar dit komt niet op het kenteken bewijs te staan, en kan je mocht er iets fout zijn problemen opleveren bij verzekering, ondanks dat deze zegt dat er bij verzekeren geen probleem is...

Als je dan perse een duurdere supersport wil hebben, ga dan eens kijken naar een zx6, of een cbr600..
Laat deze terug tunen en dan kan je na 2 jaar hem weer opvoeren, en heb je weer een bijnan nieuwe motor..

Wat ik daarentegen zou aanraden, koop nu een 2e hands goedkoop motortje, ga daar lekker op rond rijden, kijken eens voor een cbr600f, of een oude zx6 of iets in die trant, gewoon iets wat er aardig uitziet, waar je lekker op zit. Leer daar eerst eens op rijden, want de kans is erg groot dat je in de 1e twee jaar een keer onderuit gaat.. en dat zou zonde zijn met een peperdure fiets.

Ondertussen kan je lekker sparen en kan je daarna degene kopen welke je echt wil
 
...want je kan er donder op zeggen dat je op je bek gaat in je beginperiode.

Lekker optimistisch ben jij B|

@TS: Je kunt het beste op een niet al te zware motor beginnen, 1 omdat die vaak makkelijker te berijden zijn, 2 omdat je met het terugtunen minder het motorkarakter verandert. 400cc of 600cc viercilinders gaan prima, ook een 25kW SV650 (Suzuki) schijnt heel goed te rijden. Succes!
 
Zoals je ziet raadt iedereen je af om een nieuwe motor te kopen.

Dit advies geven ze echt niet voor niets! Iedereen gunt je het aller beste en een mooie motor.

Je vroeg om advies, luister er dan ook naar en denk er goed over na. Ik denk ook dat een cbr600f ideaal voor je is.

Maar o wee als je een mooie CBR600f voor mijn neus wegpikt ;)


Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je geen 3000 euro hebt voor een cbr600f maar leen dan voor mijn pad maar 3000 euro ipv 10.000... Het is ontzettend veel, je moet aanzienelijk terugbetalen..

Koop over 2 jaar een mooie supersport, als je al wat ervaring op hebt gedaan en ook echt iets hebt aan de power die erin zit. 2 jaar lijkt lang maar reken er maar op dat je ook erg veel plezier kunt hebben van een wat minder nieuwe motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan