Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwarte Puch Macho Rider. Verchroomde achterbrug, chopperzadel, hoge chrome voorvork. Reed op zich wel lekker maar na een hoop geld uitgegeven te hebben voor m'n blok te reviseren, de boete die daarop volgde, begon ie me toch een beetje tegen te staan. Toen ook nog eens m'n voortandwiel eraf vloog (ging een beetje hard en had waarschijnlijk m'n borgringetje niet goed vast gezet) heb ik dat ding bij het oud vuil gezet.
Daarna een Peugot Rapido gekocht, dat ding reed echt zalig. Proma uitlaat, race gewichies erin... gaaaaaaan!! :}

Nu.... nu is het wachten totdat ik eindelijk genoeg euro's bij elkaar gespaard heb om m'n eerste motor te kopen.. ;( ;(
 
Ik kan me nog herinneren dat ik tijdens het lessen met de motor m'n brommer steeds gevaarlijker begon te vinden.

Had weer een keer gelest op de GS450 (of 500). Toen ik op de Puch Maxi naar huis reed, viel me pas op hoe slap het frame was (voorwiel wil rechtdoor als je af wilt draaien) en het remde voor geen meter. Heb toen diezelfde week het Puchje maar verkocht.
 
Altijd Zundapp gereden in m'n brommertijd (1989-1993), 2x cs50, JAWEL... de 3-handbak, er schakelt niets sneller dan dat! Liepen allebij ongeveer 90. Scooters waren (en zijn) voor watjes. Ik wil nog niet dood gezien worden op zo'n stuk tupperware. Amen...... :}
 
Kreidler is uit mijn tijd, in die periode had je eigenlijk 3 groepen:Kreidler, Zundapp en idd de Yamaha fs1.

3 groepen
- buikschuivers (Kreidler, Zündapp, Yamaha)
- geen buikschuivers en toch versnellingen (Tomos, Puch)
- automaatjes (Puch maxi, Mobilette, later scooters)

Tenminste zo was het bij ons rond 1978....
 
3 groepen
- buikschuivers (Kreidler, Zündapp, Yamaha)
- geen buikschuivers en toch versnellingen (Tomos, Puch)
- automaatjes (Puch maxi, Mobilette, later scooters)

Tenminste zo was het bij ons rond 1978....
Je hebt helemaal gelijk en waarschijnlijk van hetzelfde bouwjaar als ik.
 
ik heb op een appie gereden,

schakelbromfiets%20-%2014.jpg
 
Ik rijd (helaas) nog even op mijn nsr tiger uit '96 todat ik mijn zxr gekocht heb.
Maar toch zal ik hem met mooite weg doen omdat als ik van mijn lesmotor (er-5) afstap mij nogsteeds verbaas over de stuureigenschappen van mijn nsr. Hij stuurtniet normaal ligt en de vering is ook 10 maal beter dan dei k*t lesmotor
 
had in z'n brommertijd ook een kreidler rmcs, met illigale duitse 6 bak, cilinder, caburateur e.d. aangepast en reed netjes met 120 km/h over ut fietspad *D

damned das al weer 16 jaar geleden :P , was wel een mooie tijd

 
yamaha DT met een 70 cc polini en 20mm mikuni (liep lekker, maar ik moet er nu niet meer aan denken om op zo'n kreng te rijden.)
 
Allerlei Honda MT's *D
Laatste die ik wegdeed was een 125cc 5bak met een 24 carb, een mooie uitlaat, schijfremmen en wegbanden eronder....dus een SM *D liep 140 :X
 
Kan je dit nog herinneren Max of keek je toen nog alleen naar lego?
full
EEn KS 50 van ong.1976 met illegale kickstarter en wielen en dashboard van een nw type zundapp (waarschijnlijk gestolen)
 
Die zundapp watergekoelt en zo liepen best aardig door, maar de MTX 125 cc was toch wel 'het'.
Zelf reed ik een 60 cc Yamaha DT en die zag je hier nauwelijks.
Daarna nog een tijdje Puch gereden.
 
Ik begon met:
Berini (geen oldtimer, immi van een Vespa Si)
Vespa Si
Honda MT5
Suzuki ZR50
Honda SS50
Honda SS70
Honda CB50

Die ZR heb ik het langs gehad, nu bijna een jaar verkocht.
 
Een engelse Honda C90 supercub. Echt he-le-maal af.Ïk zat idd op een kakschool met 1 MT en de rest ss50 en c50 's. Meiskes reden Novio
 
Honda MT met 50,70, 110 en 125 cc. 110 cc was het meest bruut. Ding reed 115 met halfgas en was nog niet eens afgesteld.
Verder Honda mb met 70 en 125 cc en nog een mbx met 110 cc.

Oja ik heb ook nog heel even een puch Z one gehad.
 
GuZ, het is een Yamaha FS1 hoor!

Die heb ik ook gehad, net als een 2tal Puchjes, een Honda MB en een Peugeot Fox.

Met die laatste kon ik oneindig wheeliën, zonder voetjes te gebruiken :)

Alles zwaar opgevoerd, ga niet alle details noemen, alleen maar één merk, Polini, nuff said!

De laatste Puch was de mooiste (en snelste) van de omtrek..zwart en geel, wielen waren vanaf de naaf geel, overlopend naar zwart. Ik baal nog steeds ENORM dat ik er nooit een piccie van gemaakt heb :(

Edit:

Hobbyproject:
fs1.jpg


Mijn allereerste website ;) ;)
http://members.lycos.nl/duderacing
 
Mijn brommertijdperk duurde trouwens vrij lang (zeker 5 jaar gereden) en was ook serieus, VEEL sleutelen/opvoeren/nadenken/verbetren...

Heb ERG genoten van mijn brommertijdperk!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan