Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreidler

Die hard MF'er
17 nov 2002
548
9
Eerst ff voorstellen,

Ik ben Gerben, ben 21, woon in Amersfoort en ben toekomstig motorrijder en ik ben dus een newbie op dit motorforum, verder heb ik niet echt veel te vertellen op dit moment.

Ik zit op dit moment nog een beetje in die "brommertijd", want ik heb nog geen motorrijbewijs (ook nog geen autorijbewijs) maar daar ben ik flink mee bezig.

Ik dacht die motorrijders hebben vroeger rond hun 16e ook brommer gereden en ik vroeg me af, heeft de voorkeur aan brommers toen misschien de keuze van de motor nu bepaalt.

Nah, ik rij zelf nu op een Kreidler RMC rond en ik ben van plan deze strax als ik me rijbewijs heb om te bouwen naar een RS met kenteken. Zodat ik daar straks ongestraft 120 mee kan rijden.

Dit is uhm.

kreid1.jpg


kreid2.jpg


kreid3.jpg


Wat zeggen jullie?
 
Brommertijd :? Euh, die zwarte periode heb ik uit m'n geheugen verbannen :P

Kzou het niet meer weten :X
 
ik had een scootaaaah 8-) en echte buxy RS *D

Totdat ik hem achterover wheeliede en me kuipen aan gort waren, en meneer auto hem ook nog een kusje heeft gegeven waardoor ie krom was.

JA IK (WAS) EEN VAN DIE IRRITANTE MANNETJES })
 
Honda MTX, Honda Camino, Italjet Formula 50, Gilera runner, Malaguti Firefox, Gilera Runner, zo'n beetje in die volgorde. Alles was zoals het hoort retesnel, de MTX was alleen voor in de bossen, mooi tijdverdrijf. Mn laatste Runner is gejat en toen had ik er genoeg van, kost een bak geld, die paar kappen met een brommerblokje er onder. Ik reed altijd veel te snel en behoorlijk asociaal, maar had tenminste wel altijd mn helm op........... Je ziet ze nu vaak 90 rijden zonder helm, of nog blijer met een helm 3 kwart op hun voorhoofd, zal er mooi uitzien als ze met 90 hun flikker tegen een boom parkeren.
 
Laatst bewerkt:
Mijn brommertijd ligt nog niet zo heel ver achter me.
Ben namelijk zelf 20 :P
Reed zelf toen ik 15/16 was op zo"n Honda Walleroo. Vond ik toen,na wat geknutsel, een heel :9~ ding. Vind het nu :r :r .

Volgens mij komt er heel veel meer bij kijken om een bromfiets op kenteken te zetten dan jij denkt. Als het al gaat....
 
Brommertijd? mmmmmmmmhhh...... dat is een tijdje terug.....
Ik heb altijd zundapp :} gereden, begon met een thermo en later heb ik nog een ks125 gebouwd. Dat waren toen nog echte brommers...alhoewel ks125 was meer een motor. Die goeie ouwe tijd :? ;)
 
Op zondag 17 november 2002 16:44 schreef Kubiekdriehoekje het volgende:
Honda MT5, met MB8 Wielen, remmen, proma en tellerbak. Verder een 125cc 6-bak met een 20mm Mikuni.

Wel handig ja als er remmen opzitten. Al heb ik daar bij sommige vehikels wel m'n twijfels over.

;)

Graaf, graaf ... ik heb een Puchje gehad. Kostte 3x niks, zodat ik op m'n 18de geld had om m'n motorrijbewijs te halen.
 
Das al errug lang geleden dat ik heb gebromd,

Een hele tijd op een Puch Maxi, verhoogd van achteren en zo'n lang easyrider voorvork en natuurlijk een ietsie pietsie opgevoerd ;)
Daarna een Honda MB, dat laatste werd me eigenlijk te duur qua verzekering, dus heb ik niet lang gehad..

Was leuke tijd, gaf je als 16-jarige veel vrijheid.. en werkte goed bij de "chicks" 8-)

btw, bij mij op school zaten ook wat Kreidlers, maar dat waren altijd jongens van de boer... :+
 
Heb een Puch Maxi gehad, een mintgroene :) ... Alleen vond ik er niets aan !! Een vriend van school was namelijk dodelijk verongelukt met zijn brommer.. dus ik vond het maar een eng ding. Hij was wel opgevoerd.. liep iets van 90 ofzo. Heb er niet lang op gereden..

En toch gaan motorrijden :] en dat vind ik helemaal niet eng :)
 
Heb nooit brommer gereden. Een vriend van me had een MTX waar ik wel eens op gereden had. Dat wilde ik ook wel, maar is er nooit van gekomen. En ik rij nu Honda AfricaTwin.
Als je je Kreidler hebt omgebouwd, zien we je wel eens bij een OuweBrikkentoer.
 
Ik reed op een scootah, Honda SFX met een Arrow carbon terugloopuitlaat en wat ander aanpassingen.
Heb er 2 jaar plezier mee gehad :)
 
Kreidler RMC-S en Yamaha FS1, mensen op een honda waren toen kakkers en nu rij ik zelf op een mooie Honda Fireblade (ben ik nu ook een kakker?) :?
 
Ik had een Aprilia scooterke (maar geen SR, weet niet meer welke juist). Ik had dat ding nieuw gekocht en op de 4 maanden die ik hem heb gehad, heeft hij 2 maand in de garage gestaan voor garantiegevalletjes allerlei... ;(
Ben toen maar motor beginnen rijden :)
 
aprilia amigo
Malaguti Fhantom F12 (flash edition)(fluogeel)<------vandaar mijn bijnaam
gillera runner

en straks een Kwasaki ZX6R (groen) :P
 
ik had een derbi gpr, mooi, snel ding :) 16pk, en iets van 130 digitaal 8-) nu bezig met motorrijbewijs en zodra ik dat heb komt er een SM in de garage
19.jpg
 
vroeger... (naja ok amper 12 maand geleden :) ) reed ik nog op mijn mooie Aprila SR... nu op een Kawasaki EN500, keuze motor werd mede bepaald door de scooter omdat dat gewoon een geweldig ding was.

full

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan