Wat reden jullie in jullie brommertijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Puch Macho 70cc

laatst nog een keer op een scooter gereden met 80 km

wat is dat eng zeg, ik snap echt niet meer dat ik met mijn puch 90 durfde

alles rammelt, slechte wegligging enz.
 
Suzuki TS 50

polini uitlaat
70cc polini cilinder
gemodificeerde kop
20 mm cabs + groter sproeiertje
polini luchtfilter
dure bougies
uiteraard andere tandwiel verhouding.

dat alles zorgde voor een top van 130 km/p uur.
 
1-ste van links is Labàn de Rijke, 3-de van links is als ik me goed herinner ene Jack Moonen, beiden uit Weert!
Zie in je profiel dat je in Kaatsheuvel woont nu, ooit in Weert gewoond of gewerkt bij Hoechst?? Hebben ze allebei nl gewerkt!

[edit] Foto is bij Labàn thuis gemaakt![/edit]

nee, dan ken ik ze toch niet... dacht echt dat ze op vrienden van ons pa leken, maar goed.
want die hadden thuis ook zo´n foto liggen, maar dat waren er 8. ben ff langs geweest, en geen zes zoals bij jullie.
 
R1_k.jpg


Ik reed voor de verandering WEL netjes, gewoon zoals het hoort.
(Op af en toe een koekblik met oma voorbij blazen na dan).
Daarom vind ik het zo jammer dat je helemaal zuur wordt behandeld als je zegt dat je scooter hebt gereden.

Deze is na 5000km stapsgewijs opgevoerd, veel van geleerd.

Tis dat de RS50 te duur was (6.400 gulden ofzo) anders had ik echt die genomen.
 
Ik heb een puchje gehad, stront orgineel!!! :)
Daarna een kymcotje, een paar snelle 50 jes eronder en toen het echte werk :) 80 cc cylindertje eronder, reed ongeveer 120 km/h! Was moeilijk op de grond te houden maar ja.... Na 1 week krukas doormidden, laten repareren en 3 weken later gat in de zuiger geblazen.... :( Toen heb ik maar weer gewoon een snelle 50 eronder gegooid, is toch wel beter, nou ja, goedkoper iig ;)

Heb ook nog een vespatje gehad, na 2 weken met 100 gulden winst verkocht!!

4 maanden geleden een tomosje gekocht(snor), strontorgineel en dan wordt ie na 1 week gejat :( :( :( dus nu maar een vespatje ciao(snor) van 30 euro *D *D *D en dat blijft rijden, gewoon een brommerblok eronder :X :X
Maar dat is gewoon voor in het dorp rond te tuffen, en met mijn zatte kop bijvoorbeeld... Keb nl een hekel aan fietsen :( :(
 
Honda MB-5 ori (en even een 50 "snel")
Honda MT-5 70cc
Honda MB-5 80cc 6-bak
Honda MB-5 125cc 6-bak (laatste 2MB-s zijn hetzelfde)
Blok in beslag genomen, nieuw blok met weer 80cc 6bak, daarna gejat en 5 jaar auto gereden , nu een Yamaha Radian 600.
Brommertijd was leuk... motortijd leuker(en meer ontspannen rijden)
 
brommers ehhh:

citta 50cc
citta II blauw
citta III zwart
vespan pk50 (zon metalen scooter, die is dus wel gaaf :) )
aprilia RS50 70cc 24mm
MT 70cc
MB 70cc
MTX 70cc
nsr 50cc I
nsr 70cc II
nsr 80cc blok 110 malossi
nsr 80cc blok 110 polini en daarna weer es malossi
vespa ciao
malaguti campingbrommer(lijkt op een kinderfietsje, heb ik nog)
MB 50cc
peugeot rapido
honda camino
suzuki scooter katana
mb 125cc
puch 50cc
yamaha DT
suzuki zr50

het warebn er in totaal 43, ik had een lijstje mnaar die kan ik niet meer vinden. Ik was helemaal de weg kwijt. Van mijn rs50 was ik wel weg maar honda vond ik eigenlijk altijd beter. Ik heb nu dan ook een CB1, honda sleutelt goed, is betrouwbaar en onderdelen kosten je geen fortuin. En ik vind de cb1 nog een mooi ding ook, die van mij is gelukkig zwart, dat baby blauw vind ik niks :)
brommers....zucht......
 
Woot rd 350
rd 500 is nog gaver!!

'k rijd op het moment zelf nog brommer mag nog niets zwaarders
Aprilia rs 77cctje Beetje opgefokt 2-taktje, maar zodra de tijd en de $$ er is komt er 1000% zeker een motor

2828JCE3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verkoopt hij er misschien eentje....please..????

kweenie...denk het haast niet, maar kan het eens vragen....maar schrik niet van de prijs hij heeft een speciale schijnbaar met van die dikke spatborden en heeft er een paar jaar geleden al eens een bod van fl 14000 op gehad.

op de foto zie je nog net een rode en een gele staan.

full


En de schuur staat nu aardig vol misschien verkoopt hij wel wat nu....staat nu ook een 50cc crossertje voor de verjaardag van m'n zoontje :P
 
Kaptein Mobilette, Solex, NSU, Union, Puch, Sparta ,Kreidler (70cc), Zundapp (6-3 cil.), Yamaha FS1 Roterende inlaat (bloedsnel !). En een zelfbouw minibrommer op autopet wielen en een sachs pianosnaar motorblok.
Maar voor mijn 16e had ik ook al een Zundapp 250 CC motor en ook een zundapp scooter ik denk dat die 200 cc was. Later een JAWA 350 cc.
Mijn Puch brommer is gejat in purmerend begin jaren 70 en dat doet nog pijn was een mooie zwart met gele inclusief apehanger stuur.
 
hey, mijn eerste brommer/scooter was een vespa sfera hihihi echt een opa scooter.
maarja daarna ging het beter een puch ntt, buxy, runner, ben er toen een beetje in gaan handellen een hoop aprilla's en runners phantom's en weet ik veel wat allemaal wel een stuk of 30...
was een leuke tijd, nog niet eens zo lang geleden ben nu 22 en heb een vette FIREBLADE.... das beter bekeken

groetjes
 
Ff denke!
Eerst een Mobilette EEG :?
Toen een Zundapp wijnrood met 3 bak voet
Toen een Zundapp KS 50 waterkoeling
Toen de koeling eraf en een Thermo er op.
O ja .... een Puch Maxi voor naar school
Toen zelf een Dapp bouwen:
- KS 100 huis
- Sterwielen met bananen spatbord
- Verstevigd frame
- KS 125 waaierkop met sigaarpijp :9
- Sierspuitwerk in hoofdkleuren groen/goud
- Alles chroom of gepolijst

Eerst als brommer en later met kenteken als eerste motor :]
 
ik heb altijd een kreidler gehad(50 super met 22mm bing)
Daarnaast: 2x zundapp,2x puch,1x mt125cc en 125cc mb(nooit afgemaakt)

De kreidler heb ik nog steeds en die gaat ook nooit meer weg!!
Ook al zijn ze hier in het westland erg ¨hot¨.
 
Hum.......ff denken, lang geleden.

Batavus (zo'n damesfiets)
Vespa (wederom damesfiets)
Mobilette (toch wel damesfiets)
Zundapp (3 handversnelling/ geforceerde koeling 70CC)
Zundapp (KS50 ook 70CC)
Kreidler (RMC 70CC)
Kreidler (damesfiets, 2 versnellingen automaat)
Suzuki (chopper model, 60CC)
Suzuki (model FS1, niet op te voeren, geen onderdelen)
Yamaha (enduro, 70CC)
Batavus (zie eerste batavus)
Puch (zo'n 1 met hoog stuur en 2 handversnellingen)


Dit was het volgens mij wel zo'n beetje.....het geheel in willekeurige volgorde. De snelsten waren de buikschuivers, beide Zundappen en de Kreidler RMC. Reden rond de 115.
 
En een zelfbouw minibrommer op autopet wielen en een sachs pianosnaar motorblok.

LOL, had de broer van een maat van mij ook, een verstevigd autoped frame, met daarop een grasmaaierblok....... Achterwiel was de trommel van het achterwiel van een Vespa, dat was nl. snaar aangedreven, en er paste precies een autoped band omheen. Dat kloteding moest begrensd worden, want 70 was geen pretje op dat ding.
 
1e MBK spirit booster 2500km mee gereden en dan perto :( was gelukkig tweedehands
2e MBK spirit booster 16000km mee gereden en dan perto :(
3e MBK spirit booster nu al 12900km mee gereden en verdreven door mijn nieuwste aanwinst ZX6R 2002, me booster staat nog in me garage.
 
Honda ss50
na 1 jaar opgevoerd
70cc
19mm carburateur
vervroegend vliegwiel

Bij de rollerbank controle voor de school, trok hij 1.8 KW ... in de 3e versnelling, de pliessie heeft hem niet in de 4e geprobeerd. Jammer ik was nog net niet de top op school 8-)
 
Knalrode Honda MB met Agip, Good Year en Honda stickers.
Verder 70 cc malossi, 4 kleps membraam van malossi, 20 mm carb, leuke proma pijp, 5 bak en MBX velgen.

Soms jammer dat ik 'm niet meer heb ;(

Daarvoor nog een te zwaar opgefokte Puch Rider Macho gehad en nog ff een Puch Maxi met macho blok eronder.
 
Honda MB5 - 70cc Mallossi
Zwarte met jaja een Kawasaki Groen Frame...... MTX voorkantje zwart

Peugeot Buxy RS (een rooie!!)

Die Scooter kon je echt heerlijk stoppies enzo mee maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan