Wat rijden jullie jongens onder de 23?

@TurboO & Wouterblade;

Tuurlijk is een 600cc ook bloedsnel, maar ik bedoel meer het verschil in koppel.
60nm of +/- 110nm is een flink verschil. Op bochtige weggetjes heb je daar niets aan, maar ik bedoel meer het gevoel van het gas open draaien, bij de 600tjes (4 cil.) komt er pas leven in de brouwerij boven 7000tpm, bij een 1000cc is dat al een stuk eerder en als je dan bij 8000 a 10000tpm 110nm voelt, ja dat is dan een heel stuk lekkerder dan de 60nm van een 600cc. :)

Desalnietemin zal een 600cc op de openbare weg over het algemeen even snel zijn, behalve op de rechte stukken, en wellicht sneller om bochtjes te pakken. Maar zo ben je met een 250cctje in de stad vaak ook weer vlotter dan (of even vlot als) een 600.

Hoe dan ook, 600cc en 100pk zijn voldoende om lekker vlot voort te bewegen op 2 wielen. :]
 
Laatst bewerkt:
Ben nu 20 en heb een kawasaki zx6r uit 1999, deze is geknepen (25kw).
Op deze manier kan ik mooi leren hoe deze fiets reageert en als ik het gas een keer opentrek zit ik niet binnen een paar seconden op 200 :P

Als de 25kw set eruit mag nog even een jaartje of 2 met mijn volle vermogen rijden en dan maar eens rustig kijken naar een 1000.

Ik geloof best dat jij je polsje onder controle hebt maar het is ook een stukje ervaring he. (niet dat ik daar al uit kan spreken). Een r1 reageert denkik wel een beetje anders bij het uitkomen van een bocht dan een r6.

Maar je hebt gelijk die r1 is een prachtige machine :D

Zelfs op 25 kW zit de mijne in een paar tellen op de 100 hoor :+ Alleen naar de 200 gaat wat slomer hahaha :P
 
22, en 1e motor was een r1100s....fijne stuurmotor om mee te beginnen, en lekkere km vreter. reed er dagelijks 200km woon-werk op....helaas is hij nu door omstandigheden pleite!
 
Ik rij nu lekker onbegrensd rond op mijn cbrretje uit 2002!
En na een nieuwe luchtfilter en balhoofdlagers merk je dat het stuur en rij-gedrag enorm verbeterd is!
HEEEERLIJKKKK *O*
 
Ik heb sinds 2 maand m'n rijbewijs en heb een R1 uit 98 gekocht. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die net hun rijbewijs hebben en voor hun omgeving een TE snelle motor hebben gekocht!?!?!

Ik krijg van iedereen te horen dat dit geen beginners fiets is....alleen snappen ze niet dat ik de fiets heb gekocht omdat ik hem gewoon MOOI vind! En van het zinnetje ''je rijdt je zelf dood op zo'n ding'' ben ik ook allang zat omdat ik altijd nog de controle heb over mijn rechterpols!!

Zijn er meer mensen onder 23 met hetzelfde probleem???

Verder ben ik gewoon benieuwd waar de rest van m'n leeftijd genoten op rijden

na 2 jaar 25kw een fireblade 2003 gekocht.

Mij gaat het prima af, en zonder schaamranden..

Maar ik snap best dat er genoeg mensen zijn die er niet mee om kunnen gaan of alleen hard rechtdoor durven, dan is een 600cc meer dan zat en brengt in mijn ogen meer fun!
 
Ben dan geen jongen, maar ben begonnen op mn huidige fiets, yzf750r..
En die was volgens sommigen ook veuls te snel om mee te beginnen.
Maar goed, ik vind 't gewoon een donders mooie fiets en heb het eerste half jaar helemaal niet hard gereden (nou ja, niet altijd dan) :+
 
Sinds Juni mijn rijbewijs en ik rij nu op een Yamaha R6 uit 2004 die ook mijn eerste motor is :)
 
Op me 18e begonnen met een bandit 400, op me 19e ingeruild voor een sv650s en na deze +/- 1 jaar vol vermogen gereden overgestapt op me huidige pk pakhuis (gsxrduuzend)

Ondanks dat ik naar me eigen gevoel wel genoeg ervaring had alsnog de term "doodrijden" heel veel gehoord van niet-motorrijders. B|

Wel moet ik zeggen dat een motor van dit kaliber veul minder vergevingsverzind is als bijv. een sv650s.

Maar ik vind t helemaal top, lekker meteen power en altijd genoeg powerrrrrrrr..... })
 
Begonnen met motorcrossen op m'n 5e, op m'n 15e gestopt (auwie gedaan dat auwie bleef doen).

18 jaar RBW gehaald en gelijk (dag na behalen RBW) met de motor op vakantie naar Spanje. Dit was toen een 'noodmotor' Honda Shadow VT500 omdat het te kortdag was mijn toenmalige droomfiets te kopen (CBR600F).

Terug van vakantie gelijk een '99 600F gekocht, 2 jaar later geen 25kw meer dus mocht ik EINDELIJK mijn droom droom droom motor rijden, 600RR (van 2006) *O*

600RR heeft dit jaar plaats gemaakt voor de huidige Husqvarna SM510R van 2007 :9~
 
Ik ben sinds juni in het bezit van mijn A'tje en rij een witte kawasaki z750 uit 2010!
En ik moet zeggen , hij bevalt me super!!
 
Op mijn 22ste ben ik begonnen op een Kawa Z750 van 2004. 110 pk en 76 nm.... heerlijk scheurijzer dat vooral onderin veel meer koppel had dan mijn FZ6 lesmotor. Reed een stuk prettiger met een lekkerder motorgeluid (standaard uitlaat)

Een jaar later kocht ik een Bandit 1200S omdat ik toch graag nog wat relaxter wilde gaan rijden met meer power bij lage RPM. Ik vond hem echt snel, maar toch begon hij vrij snel weer te vervelen.

Nu rijd ik sinds kort op mijn Yamaha Midnight Star 950 met 54 stampende paarden (de helft van mijn 1ste motor!!) maar wel een lekker koppel van 76nm bij 3000 tpm.

Veel relaxter en niet steeds weer uitgedaagd worden om flink in de toeren te rammen!!

Het is maar waar je van houdt!
 
ben nu 25 en rij op een v-max, ook geen "beginners fiets" sinds 2 maanden is deze van mij.
heb nu 2 jaar me rijbewijs en heb alleen maar zwaar gereden. vmax van me schoonvader, blackbird, hayabusa enz. ligt helemaal aan jezelf. tis wel zo dat zon motor veel minder vergevingsgezind is. maar ja
take the u out of fun and you have fn???
 
Mijn 2 wielers

Yamaha DT50MX brommer dus
Yamaha XT500 1980 (geloof ik) wat crossen toen had ik nog geen rijbewijs
Yamaha XT600E 2000 vanaf dat ik mijn rijbewijs had op gereden, nu nogsteeds want het rijdt gewoon als een brommer wat een bochten kun je daarmee maken zeg.
Yamaha R1 2004 sinds een maandje, nu ik ongeveer een jaar op mijn roze kaartje de A erbij heb en hij bevalt me super.
Ben nu bijna een maand 22.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 18 jaar, sinds juni in het bezit van mijn A en heb sinds kort een Bandit 600n..Prima om mee te beginnen dacht ik zo;)

Verder zou ik vooral luisteren naar wat anderen zeggen, en zelf je conclusies en keuzes uit deze waarnemingen trekken. Blijkbaar heb je in jou geval voor een zware motor gekozen, dat zal vast niet van de een op de andere dag zo zijn gekomen...Dus ik wens je veel plezier met motorrijden :]

Houdoee
 
Ben nu 22...
begon in januari op een cbr600f2,had echt super veel lol op dat ding....maar ook een zootje bekeuringen,verder nooit ongelukken mee gehad ofzo...

Dat ding dus verkocht omdat mijn spaarkaart bijna vol is en gaan rijden op een xt600e,deze ben ik nu helemaal zat door het tekort aan vermogen en gaat binnenkort de deur weer uit...

Met de xt ben ik trouwens wel na 1 dag al mee op me plaat gegaan,dus vermogen zegt ook lang niet alles...

En lekker boeiend verder,wat mensen tegen je zeggen...doe gewoon waar je zin in heb...

Kende iemand die altijd te bang was om te vliegen ''die dingen zijn levensgevaarlijk'' zei ze altijd...
Toen is ze maar met de auto naar Spanje gegaan.....MORSDOOD voor ze aankwam!!!!

full
 
Laatst bewerkt:
zoals eerder gezegd, verkapte posers topic dit *D

Het volgende is mijn kijk erop:

1. 600cc racer leert het beste als beginner
2. Kleine fuck-ups zijn nog veroorloofd. Met amateur foutjes heb je meer kans om er zonder schade vanaf te komen
3. Goedkoper en zuiniger. ( over het algemeen ) Dus ideaal voor de jonge cheap bastards onder ons.
4. En een logische overstap omhoog, dan gaat er weer een nieuwe wereld voor je open. ( ipv een 1000 naar een 600, wat de meeste niet zal bevallen )

Wat wil je nog meer als jonge daap ehh bedoel knaap *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan