Wat rijden jullie?

Besh

MF'er
26 jun 2011
63
0
Hoofddorp
Ik ben ontzettend nieuwsgierig waarmee er in Nederland elektrische gereden wordt. Ik heb zelf geen elektrische motor maar het is een kwestie van tijd totdat de standaard wordt.

Wat de tegens ook zijn, er is geen ontkomen aan dat dat de toekomst is. En het is een mooie toekomst moet ik zeggen.

Ik ben niet bekend met wat er allemaal te koop is en op deze manier is het leuk om te zien wat er rijdt

Wat rijden jullie en als je een foto hebt zou het tof zijn om die te zien!
 
Dit is de mijne:

full


Zero S ZF 11.4 met powertank.



En ik ben het helemaal met je eens, elektrisch is de toekomst, geen twijfel mogelijk.
 
Ben je er tevreden mee?

Hoeveel km maak je gemiddeld op 1 lading? Ben je er ook ooit mee naar het buitenland geweest?
En wat is een powertank? :p
 
En mag ik vragen hoe jij het aanpakt op die mooie dagen in de lente, zomer en najaar als je met je elektrische motor een heel eind gaat rijden zoals ik doe met mijn R1200RT.
Zodra mijn tank leeg is dan zoek ik een tankstation en ben met 5 minuten weer op pad.
Dat lijkt me met een elektrische motorfiets nagenoeg onmogelijk.
Zelf is die reden voor mij de belangrijkste om het elektrisch rijden nog heel lang uit te stellen.
Wellicht dat ik mezelf in de toekomst voor woon/werk wel elektrisch zie rijden, maar ook daarin is het nog huilen met de pet op wat betreft actieradius.
Ik zou gewoon minimaal een machine willen die net als mijn brandstofwoonwerkscooter minimaal 250 tot 300km kan rijden op 1 volle tank.
En met name in de winter is dat nog een onmogelijke opgave en zelfs in 2017 niet mogelijk.
Eerlijk gezegt gaat het me dus nog net effe iets te traag op het gebied van doorontwikkeling van accucapaciteit van elekrische motorfietsen.
Leuk voor de zondagsrijder hoor, en alle respect voor diegene die ermee rondom de kerk mee rijden,
Maar voor het serieuze werk zoals ik rij voor woon/werk of de lange ritten maak met mijn dikke toerfiets zijn de mogelijkheden nogal beperkt vind ik.
Vr gr
 
...Ben je er tevreden mee? ....
Ja hoor, de aandrijving is beter dan de beste benzinemotor met de beste automatenbak ooit kan zijn... En veel eenvoudiger.

Verder is het een eenvoudig fietsje, bijna spartaans, er zit niets teveel aan.

Hij is niet perfect hoor, ik mis bescherming en het allermeest mis ik ABS. De mijne is van het laatste modeljaar zonder...

....Hoeveel km maak je gemiddeld op 1 lading? Ben je er ook ooit mee naar het buitenland geweest?
En wat is een powertank? :p ....
Het aantal kilometer op een lading zit meest zo rond de 140 bij normaal woon-werk gebruik.

Buitenland, nee nog niet. Maar ik kan overal rijden waar een stopcontact is. Achteraf had ik hem afgelopen zomer naar Oostenrijk prima kunnen meenemen maar bij een nieuw adres weet je vooraf niet wat er allemaal kan.

Een powertank is een extra batterij van (bij deze motorfiets) 2,8 kWh. Die staat gewoon bovenop de normale batterij van 11,4 kWh, samen dus 14,2 kWh.
 
@Dylanpilot

Toeren met de Zero gaat prima.

Normaal gebruik ik de motor voor woon-werk verkeer en dan laad ik om de dag. Bij geschikt toerweer laad ik elke dag, dan duurt het na het werk nooit lang om hem helemaal vol te laden om daarna nóg een eind te rijden.
Normaal rijd ik zo’n 140 km op een lading, bij toeren kom ik over de 200 km. Het schijnt zelfs dat je 270 km ver kunt komen.
Zo ver ga ik nooit met een toerritje.

Een beetje plannen en je kunt er gewoon alles mee doen, zelfs met de trage lader die ik heb.

Kijk, lange en snelle buitenlandse reizen ga je hier niet mee doen, dat houd je ook niet vol op dat zadel en je kunt ook weinig meenemen. Daar is ie ook niet voor bedoeld.
Het is geen groottoerist, het is een klein sportmotortje.

Wil je een elektrische groottoerist dan moet je geduld hebben; de gevestigde fabrikanten zijn er nog lang niet aan toe, die blijven gewoon maken wat ze altijd al maakten, net als het altijd was.

Bijna alle huidige elektrische motorfietsen komen van nieuwe bedrijven, de gevestigde orde laat het er enorm bij zitten.
 
Verder is het een eenvoudig fietsje, bijna spartaans, er zit niets teveel aan.
En dat is voorlopig nog een groter nadeel dan de relatief beperkte autonomie. Je krijgt, zoals je zelf stelt, "een Spartaans uitgeruste motorfiets met niets te veel aan" en daar vragen ze dan een prijs voor gelijkwaardig aan een full option hoogpoter van de duurdere klasse. Of m.a.w. je koopt er een offroad hoogpoter voor lange reizen mee + een betere naked voor de mooie dagen en je houdt nog wat budget over en je bent niet beperkt door een stopcontact noch in hoeveelheid bagage, noch door het weer, noch door het soort weg. Of e-rijden de toekomst wordt valt niet te zeggen wegens gebrek aan glazen bol (tegen de tijd dat hij op punt staat en aan een aanvaardbare prijs kan verkocht worden mag je misschien helemaal niet meer individueel rijden). De e-bike voor WW verkeer waarschijnlijk nog eerder dan de e-car. Maar zeker niet (massaal) de eerste jaren.
Bovendien, maar dat is een persoonlijk gegeven, is voor veel motorrijders motorrijden een beleving, ttz. tijdig en op het juiste moment kunnen schakelen, combineren van verscheidene motorische handelingen, het geluid van de motor bij verschillende toerentallen, wat prutsen aan je motor (een eventueel gebroken ketting kan je onderwweg nog zelf herstellen maar een gebroken kunststof aandrijfriem?) en niet aan een uit/aan hendel kunnen draaien om alleen op de sound van de rolweerstand van de banden van A naar B te geraken. Zijn he verwachtingen alleen toegespitst op het laatste geval heeft een e-bike idd een meerwaarde. Zo niet blijft het vooralsnog een batterijpack omhuld met plastic om het er enigzins als een motorfiets uit te laten zien en verder(vanuit ouderwets motorisch oogpunt bekeken) uitgerust met minderwaardige onderdelen voor de prijs van een premium bike.
Het zou een ding voor de toekomst moeten zijn. Ik begrijp dan ook niet dat de "nieuwe" spelers er zoveel moeite (en plastic) in steken om hem toch maar krampachtig op iets uit "het verleden" te laten lijken?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat die benzine motor juist te duur is te kopen en het plezier er ook vanaf gaat

Het is echt een kwestie van 1-2 jaren totdat de batterij technologie veel beter en goedkoper wordt. Daarbij zit er geen limiet in mogelijkheden zolang het maar massa geproduceerd wordt om de prijs te drukken. China is iig hard aan de weg aan het timmeren terwijl wij hier bevooroordeeld elektrische motoren aan het afkraken zijn?

Geloof me, motor rijden is 1 van de 2, of genieten van de omgeving of genieten van de kracht en snelheid van de motor. Een elektrische motor is stil om van de omgeving te genieten, en sneller dan een benzine motor om de constante kick van motorrijden erin te houden.

Meer foto's van elektrische motoren? :D
 
Benieuwd of de Zero volgend jaar of over twee jaar goedkoper of aan dezelfde prijs zal staan dan een vergelijkbare naked.
Op dit ogenblik (in de toekomst kijken kan ik niet, benieuwd wie hier wel)zijn de cijfers gewoon feiten. Geen bevooroordeling. Ik vergelijk al vier jaar op rij de prijs/kwaliteit tussen een e-bike en een klassieke bike. Nog geen enkel jaar (ondanks de jaarlijkse hoera berichten in het voordeel van de e-bike)kwam de e-bike als winnaar uit de bus.
Kost de Zero volgend jaar of het jaar daarop niet meer dan, laat ons zeggen een Street (over een vergelijkbare Japanner zullen we maar zwijgen, koop ik mij er direct één voor WW verkeer.
Maar zelfs voor een speedpedelec durven ze vandaag nog 4000-10.000 € vragen.
Het milieuitem is precies ook geen doorslaggevend argument. Je leest studies die constant de twee richtingen uitgaan. De laatste studie die ik las (met betrkking tot e-cars) ging uit van een milieudeskundige en stelde dat de CO2 uitstoot voor de productie van een Tesla batterij ongeveer overeenkomt met de uitstoot van 100.000 km met een kleine benzinemotor.
Een elektrische motor is alleen stiller bij lage snelheid. Eenmaal op snelheid overstemmen de rolgeluiden en het windgeruis de motorgeluiden. Tegen die snelheid kan ik dan beter een e-fiets kopen om "van de omgeving te genieten". Een e-bike zal idd cijfermatig sneller optrekken dan een klassieke motorfiets. Ik kom echter weinig e-bikes tegen op het circuit en in het dagdagelijks verkeer heb je niets aan dat "voordeel".
Enerzijds zit men hier de voordelen op te sommen van de e-bike voor WW verkeer (waar dan nog een grond van waarheid in schuilt als men de aankoopprijs geen punt vindt)om even later de zuivere snelheid (op circuit weliswaar) als voordeel naar voor te schuiven of het genieten in stilte van een toerrit (die dan toch zeer beperkt in afstand zal zijn).
 
Laatst bewerkt:
....En dat is voorlopig nog een groter nadeel dan de relatief beperkte autonomie. Je krijgt, zoals je zelf stelt, "een Spartaans uitgeruste motorfiets met niets te veel aan" en daar vragen ze dan een prijs voor gelijkwaardig aan een full option hoogpoter van de duurdere klasse....

Kan wel zijn, ditzelfde geld zou ik nooit (meer) uitgeven aan een conventionele motor.
Ik wil elektrisch rijden en dit is momenteel het beste wat er voor dit geld te koop is.


....Of m.a.w. je koopt er een offroad hoogpoter voor lange reizen mee + een betere naked voor de mooie dagen en je houdt nog wat budget over en je bent niet beperkt door een stopcontact noch in hoeveelheid bagage, noch door het weer, noch door het soort weg....

Ik koop helemaal geen benzinemotor meer. Ik ben nu eenmaal elektrisch gewend en wil niet meer terug.

Je hebt het alleen over de aanschaf maar je rept niet over de kosten daarná.
Bij mijn vorige motor die ik bijna nieuw kocht heb ik er nog een keer zijn aanschafwaarde aan brandstof in getankt.
Nu rijd ik op mijn eigen zonnestroom...

Bovendien, wie is er beperkt ?
Op hoeveel plaatsen kun jij tanken ? Kun jij thuis tanken ?

Ik hóef niet eens tanken, ik hoef niet in de regen en de kou over dat vieze glibberige beton de staat en de terroristen sponsoren.

Als de motor stilstaat prik ik het snoertje er in en klaar, dat kan thuis maar het kan ook op het werk; overal waar een stopcontact is. Er zijn wel een miljoen laadpunten in dit land.
...Of e-rijden de toekomst wordt valt niet te zeggen wegens gebrek aan glazen bol (tegen de tijd dat hij op punt staat en aan een aanvaardbare prijs kan verkocht worden mag je misschien helemaal niet meer individueel rijden). De e-bike voor WW verkeer waarschijnlijk nog eerder dan de e-car. Maar zeker niet (massaal) de eerste jaren....

Die glazen bol heb ik niet nodig. Lees gewoon wat er allemaal gaande is en het is mij meer dan duidelijk, elektrisch is de toekomst, geen twijfel mogelijk.

En de ontwikkelingen gaan hard, steeds meer partijen beseffen dit en nu kan het ineens allemaal wél.
Alleen motorfietsen lopen achter, maar dat doen ze al zolang ze bestaan. Ligt ook aan de gebruikers denk ik, er is geen conservatiever volk dan motorrijders.
 
Hybride schreef op 22 december 2017 @ 16:47~[/message]:~[/b]
Je hebt het alleen over de aanschaf maar je rept niet over de kosten daarná.
Bij mijn laatste all in vergelijk (tussen een Street Triple en een Zero) in 2016 duurde het achttien (18!) jaar voor de Zero voordeliger werd. Er van uitgaand dat de Zero (of zijn batterijen) het zo lang kosteloos zouden uithouden. Ik rep daar dus hier best niet over. :)

Hybride schreef op 22 december 2017 @ er is geen conservatiever volk dan motorrijders.
Er is niets conservatief aan een kosten/baten analyse. Gewoon een kwestie van een beetje gezond verstand.

Hybride schreef op 22 december 2017 @
Ik hóef niet eens tanken, ik hoef niet in de regen en de kou over dat vieze glibberige beton de staat en de terroristen sponsoren.
Kom aan zeg een beetje serieus blijven. Wat sleur je er nu allemaal bij? Maar als het echt moet. Sinds wanneer wordt elektriciteit met lucht aangemaakt? In feiten is het meestal nog altijd met een stoomturbine zo vooruitstrevend is dat dus niet. En waar wordt die stoom mee opgewekt? Lucht? Het zal eerder via een energetisch verlieslatende omweg met gas, bruinkool of kernenergie zijn. Allemaal heel zuiver en vooruitstrevend dus. Ik weet niet hoe het in NL zit maar hier in België zijn de tankstations al jaren overdekt en worden ze schoon gehouden (in tegenstelling tot de wegen waar we allen over moeten) en ben je binnen de vijf (5!)min., ruim genomen, weer weg. Spijtig genoeg noemen ze in België de elektriciteitsfactuur tegenwoordig een belastingfactuur (80% van de prijs bestaat uit belastingen en accijnzen). Je sponsort er de staat dus even goed mee.
Gelukkig is dat bij jullie anders en kunnen jullie allemaal thuis elektriciteit tanken en kan je met de Zero daarna over verwarmde en overdekte wegen rijden (als 5 min. tanken al zo een probleem is durf ik me niet af te vragen hoe jullie zich bij regenweer op de openbare weg begeven of kan dat alleen bij goed weer in de zomer over fluisterasfalt? ;)). Spijtig genoeg zijn we in B nog niet zo ver.
En thuis tanken is ook geen probleem hoor. Al van een jerrycan gehoord? Daar giet ik een tank in enkele min. mee vol ipv uren aan het stopcontact te hangen.

Het is je goed recht om 100% voor een e-bike te gaan.
Maar gaan beweren dat de toekomst (binnen 1-2 jaar dan nog) aan de elektrische voertuigen is zonder enig voorbehoud getuigt van weinig doorzicht in de problematiek.
Nu het is zo 2020. We zien dan wel weer hoeveel % van het wagenpark en motorpark elektrisch is en hoe de autonomie toegenomen is en de prijzen gezakt.
Ik hoop mee dat het zo vlug zal gaan.
Maar ik denk wel dat de belastingen op elektriciteit dan even vlug de andere kant zullen opgaan (als er al genoeg voorhanden is om massaal voor vervoer ingezet te worden) en het "gratis" verhaal dan even vlug gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
????Bovendien, maar dat is een persoonlijk gegeven, is voor veel motorrijders motorrijden een beleving, ttz. tijdig en op het juiste moment kunnen schakelen, combineren van verscheidene motorische handelingen, het geluid van de motor bij verschillende toerentallen....

Wij worden het niet eens.

Jij denkt dat ik motorrijd om het schakelen, om het koppelen en om de juiste interactie tussen de schakelpook en het koppelingshendel ?
Dat was vroeger, heel vroeger. Toen tekende ik koppelingen en versnellingsbakken en bedacht daar zelf allerlei technische verbeteringen bij.

Tegenwoordig wil ik gewoon genieten van een ritje op de motor en zit ik helemaal niet te wachten op de repeterende vervelende overbodige handelingen die het rijplezier bederven.

Jij draait het om, de beleving zit in het rijden, niet in alle handelingen er omheen. Bij elektrisch rijden is die beleving puur, je wordt niet telkens afgeleid door andere zaken.
Weet je eigenlijk wel waarom jij schakelt en koppelt ?
Dat is omdat er anders niet te rijden is met een zuigermotor op benzine.
Die motor is van zichzelf helemaal niet geschikt voor de aandrijving van een voertuig. Wat je aan het wiel wilt is heel wat anders dan de motor levert.
Vandaar de meervoudige gangwissel waarmee jij voor de motor bij verschillende snelheden verschillende overbrengingen kun kiezen. Omdat er vroeger niets beters was dan een tandwielkast moest je de aandrijving onderbreken om de overbrenging soepel te wisselen.

Nu zijn we 130 jaar verder en wat denk je, motorrijders van het jaar 2017 denken dat het tussentijds veranderen van de overbrenging en het onderbreken van de aandrijving hoort bij de beleving van het motorrijden. |(


.....wat prutsen aan je motor (een eventueel gebroken ketting kan je onderwweg nog zelf herstellen maar een gebroken kunststof aandrijfriem?) en niet aan een uit/aan hendel kunnen draaien om alleen op de sound van de rolweerstand van de banden van A naar B te geraken.???...

O, als je bang bent voor een riem moet je ook geen Harley of Buell gaan rijden.
Ik vind een riem wel prima, past ook goed bij deze motor. Onderhoudsvrij, stil en probleemloos. Vervangen is zo gebeurd.

En ik weet niet wat je bedoelt met aan-uit hendel ?
Heb je eigenlijk wel eens elektrisch gereden ? De respons bij een Zero vind ik een stuk prettiger dan bij (noem maar wat) een BMW.

....Zijn he verwachtingen alleen toegespitst op het laatste geval heeft een e-bike idd een meerwaarde. Zo niet blijft het vooralsnog een batterijpack omhuld metplastic om het er enigzins als een motorfiets uit te laten zien en verder(vanuit ouderwets motorisch oogpunt bekeken) uitgerust met minderwaardige onderdelen voor de prijs van een premium bike.
Het zou een ding voor de toekomst moeten zijn. Ik begrijp dan ook niet dat de "nieuwe" spelers er zoveel moeite (en plastic) in steken om hem toch maar krampachtig op iets uit "het verleden" te laten lijken?

Begrijp jij jezelf nog ? Je vraagt je af waarom een elektrische motor lijkt op een brandstofmotor. Heb je het over de Johammer ?

Maar ik begrijp de kritiek niet, hoeveel modellen heeft Harley Davidson al uitgebracht en hoeveel lijken er op elkaar ? In mijn beleving zijn ze echt allemaal hetzelfde, de ontwikkeling staat daar al honderd jaar stil.

Kijk, motorrijders zijn conservatief, ze willen wat iedereen rijdt. (enkelen uitgezonderd)
Ze willen helemaal niet wat praktisch is, nee ze kopen een BMW R1200 GSA voor de binnenstad. Lekker handig zo’n groot zwaar ding met brede koffers tussen de auto’s op de gracht door waarmee je op een helling moet balanceren om hem in de versnelling te zetten.

Wat als BMW met een praktisch model komt dat wél geschikt is voor de nauwe grachten. Die wordt echt niet verkocht.

Zou het dan een goed idee zijn om een elektrische motor totaal anders te vormgeven dan wat men gewend is ?
 
.....Bij mijn laatste all in vergelijk (tussen een Street Triple en een Zero) in 2016 duurde het achttien (18!) jaar voor de Zero voordeliger werd. Er van uitgaand dat de Zero (of zijn batterijen) het zo lang kosteloos zouden uithouden. Ik rep daar dus hier best niet over. :)
Maar waarom koop je die Zero dan ook nieuw ? Een elektrische motor kun je prima gebruikt kopen want er kan bij de vorige eigenaar niets misgaan met inrijden, koud gassen, afwurgen in een te hoge versnelling of overtoeren draaien. Verder zit er geen koppeling aan waarmee je de bak die er niet aan zit kunt mishandelen.

....Kom aan zeg een beetje serieus blijven. Wat sleur je er nu allemaal bij? Maar als het echt moet. Sinds wanneer wordt elektriciteit met lucht aangemaakt? In feiten is het meestal nog altijd met een stoomturbine zo vooruitstrevend is dat dus niet. En waar wordt die stoom mee opgewekt? Lucht? Het zal eerder via een energetisch verlieslatende omweg met gas, bruinkool of kernenergie zijn....

Nou, tanken is niet mijn hobby, nog afgezien van de bedragen die je moet afrekenen. Altijd glad, vies, oppassen dat je niet onderuit gaat.
En waar komt die olie vandaan ? Waar kwamen de meeste terroristen van 9-11 vandaan ? Is olieland Qatar niet de grote sponsor van IS ? Misschien komt het wel via via van IS.
De link met terrorisme is zeker niet vergezocht.

Mijn motor rijdt op kernfusie. Zonnestroom dus en daar komt geen turbine aan te pas, geen hoogspanningsnet, alleen een omvormer.

En zelfs al zou ik stroom van een kolencentrale gebruiken (doe ik niet) dan nog is de totale uitstoot lager dan bij een benzinemotor.

....Gelukkig is dat bij jullie anders en kunnen jullie allemaal thuis elektriciteit tanken en kan je met de Zero daarna over verwarmde en overdekte wegen rijden (als 5 min. tanken al zo een probleem is durf ik me niet af te vragen hoe jullie zich bij regenweer op de openbare weg begeven of kan dat alleen bij goed weer in de zomer over fluisterasfalt? ;)). Spijtig genoeg zijn we in B nog niet zo ver.
En thuis tanken is ook geen probleem hoor. Al van een jerrycan gehoord? Daar giet ik een tank in enkele min. mee vol ipv uren aan het stopcontact te hangen.
.

Je begrijpt me niet.

Ik rijd zomer en winter in weer en wind. Soms is het een week lang nat weer, vind jij het dan leuk om onderweg een benzinestation op te zoeken, proberen niet onderuit te gaan op de vloeistofdichte vloer, in de nattigheid je handschoenen uit, dan tanken en voor het afrekenen ook nog de natte helm van je kop af en daarna alle natte troep weer aan ? Als het nat is wil ik niet stoppen en zeker niet bij een tankstation.

Ik ben heel blij dat dát niet meer nodig is. Nóg een aspect dat elektrisch rijden fijner maakt dan benzine.

Maar als jij graag meerdere keren met een jerrycan gaat sjouwen, prima. Maar waar komt de inhoud van die jerrycan eigenlijk vandaan ?

En wat is het probleem met laden ? Ik prik het snoer er in en klaar. Wat maakt het uit dat ie er wat langer over doet, ik ga er toch niet bij staan wachten ?!?

.....Het is je goed recht om 100% voor een e-bike te gaan.
Maar gaan beweren dat de toekomst (binnen 1-2 jaar dan nog) aan de elektrische voertuigen is zonder enig voorbehoud getuigt van weinig doorzicht in de problematiek....
Ik weet niet hoe je bij 2 jaar komt ?

In de autowereld gaat er binnen 2 jaar veel veranderen.
Bij de motorfietsen verwacht ik weinig, motorfabrikanten en motorrijders zijn veel te conservatief.
 
Laatst bewerkt:
En die lithium accu's in je motor zijn door een bosnimf meermalen over de wereld vervoerd zeker :z

Zijn de kunststof delen aan je motor recyclebaar? Komt dat kunststof uit hernieuwbare bron?
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor rijdt op kernfusie. Zonnestroom dus en daar komt geen turbine aan te pas, geen hoogspanningsnet, alleen een omvormer.
Excuseer, mij moet je niets over elektriciteit via PV leren. Mijn hele woning draait er al 6 jaar op. Of je hebt nog eens bijkomend geïnvesteerd in zeer veel dure home batterijen en je bent dus off grid of je bent gewoon je zelf iets aan het wijsmaken, zeker als je het jaar rond rijdt. Wat je vertelt is zonder duur extra batterijpack met externe generator gewoon onmogelijk. Hier heeft in de maand december tot nu toe de zon exact vijf (5!) uur geschenen.
Benieuwd hoe je met die opgewekte thuisenergie drie weken dag in/dag uit WW verkeer hebt afgelegd, je huis hebt verwarmd, je SWW op temp. gehouden hebt en het licht hebt doen branden. Mij lukt dat, met de beste wil van de wereld nl. niet. Zelfs niet als ik de WP uitschakel voor CV en SWW en overschakel op alternatieve energie. Met 5500 kWh en een omvormer van 5 kWp haalde ik afgelopen maand een dagopbrengst tussen de 0 en max 3.5 kWh. Benieuwd hoe jij dat doet zonder stroom via het net te onttrekken in de winterperiode.
 
Laatst bewerkt:
Hybride schreef op 22 december 2017 @ 19:56~[/message]:~[/b]

Maar waarom koop je die Zero dan ook nieuw ?
Omdat hij tweedehands nog meer kost dan een nieuwe atmosferische. En omdat het zwakke punt van een e-bike de batterijen zijn. Die wil ik dus al zeker niet tweedehands kopen omdat ik niet weet hoe de eerste eigenaar met het laden en ontladen is omgegaan. Bovendien is juist door de steeds verbeterende technologie een tweedehands e-bike altijd al achterhaald. Je koopt dus verouderde technologie voor een veel te dure prijs aan.

Blijkbaar ben je ook niet meer mee met de ontwikkelingen bij klassieke motoren. Een quick shifter of zelfs DTC zijn perfect mogelijk als je een gloeiende hekel hebt aan koppelen en/of schakelen. Maar het zegt mij niets. Koppelen en schakelen bij een driecilinder, het stoort mij absoluut niet. Het is een automatisme waar ik op de weg geen last van heb en off road een meerwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom koop je die Zero dan ook nieuw ? Een elektrische motor kun je prima gebruikt kopen want er kan bij de vorige eigenaar niets misgaan met inrijden, koud gassen, afwurgen in een te hoge versnelling of overtoeren draaien. Verder zit er geen koppeling aan waarmee je de bak die er niet aan zit kunt mishandelen.Nou, tanken is niet mijn hobby, nog afgezien van de bedragen die je moet afrekenen. Altijd glad, vies, oppassen dat je niet onderuit gaat.
En waar komt die olie vandaan ? Waar kwamen de meeste terroristen van 9-11 vandaan ? Is olieland Qatar niet de grote sponsor van IS ? Misschien komt het wel via via van IS.
De link met terrorisme is zeker niet vergezocht.

Mijn motor rijdt op kernfusie. Zonnestroom dus en daar komt geen turbine aan te pas, geen hoogspanningsnet, alleen een omvormer.

En zelfs al zou ik stroom van een kolencentrale gebruiken (doe ik niet) dan nog is de totale uitstoot lager dan bij een benzinemotor.Je begrijpt me niet.

Ik rijd zomer en winter in weer en wind. Soms is het een week lang nat weer, vind jij het dan leuk om onderweg een benzinestation op te zoeken, proberen niet onderuit te gaan op de vloeistofdichte vloer, in de nattigheid je handschoenen uit, dan tanken en voor het afrekenen ook nog de natte helm van je kop af en daarna alle natte troep weer aan ? Als het nat is wil ik niet stoppen en zeker niet bij een tankstation.

Ik ben heel blij dat dát niet meer nodig is. Nóg een aspect dat elektrisch rijden fijner maakt dan benzine.

Maar als jij graag meerdere keren met een jerrycan gaat sjouwen, prima. Maar waar komt de inhoud van die jerrycan eigenlijk vandaan ?

En wat is het probleem met laden ? Ik prik het snoer er in en klaar. Wat maakt het uit dat ie er wat langer over doet, ik ga er toch niet bij staan wachten ?!?Ik weet niet hoe je bij 2 jaar komt ?

In de autowereld gaat er binnen 2 jaar veel veranderen.
Bij de motorfietsen verwacht ik weinig, motorfabrikanten en motorrijders zijn veel te conservatief.

wat een kletspraat _O- _O- ,weet je uberhaupt wel wat het is :? :o
 
Laatst bewerkt:
Hybride schreef op 22 december 2017 @ 19:56~[/message]:~[/b]
Ik rijd zomer en winter in weer en wind. Soms is het een week lang nat weer, vind jij het dan leuk om onderweg een benzinestation op te zoeken, proberen niet onderuit te gaan op de vloeistofdichte vloer, in de nattigheid je handschoenen uit, dan tanken en voor het afrekenen ook nog de natte helm van je kop af en daarna alle natte troep weer aan ? Als het nat is wil ik niet stoppen en zeker niet bij een tankstation.
Ik ken jouw persoonlijke leefomgeving niet maar je verhaal herken ik niet in mijn situatie.
Ik moet geen benzinestations "opzoeken". Die vind je (in België toch) langs iedere weg om de paar km. Je rijdt er gewoon langs. Zeker op het WW traject. Je vergeet dat ik bij slecht weer niet op een naked moet rijden. Natte handschoenen zijn mij dus onbekend. Ze zijn zelfs verwarmd. De batterij van mijn atmosferische motor kan deze luxe nl. aan. *D . Waarom zou ik voor het afrekenen mijn helm moeten afdoen? Ik moet slechts één handschoen uitdoen om te pinnen en te tanken. Daarvoor verlaat ik één keer per week voor vijf minuten de soms natte weg om droog onder een overkapt onbemand tankstation te tanken. Wow. Wat een inspanning. Als je zelfs dat niet ziet zitten vraag ik me toch af hoe je het in weer en wind kan uithouden op je naked e-bike. Zelf heb ik er geen enkel probleem mee.
 
Hybride schreef op 22 december 2017 @ 19:56~[/message]:~[/b]
En wat is het probleem met laden ? Ik prik het snoer er in en klaar. Wat maakt het uit dat ie er wat langer over doet, ik ga er toch niet bij staan wachten ?!?
Moet ook niet. Jij maakt er blijkbaar wel een drama van dat ik om de 350 km vijf minuten moet gaan tanken. Ik kan die 350 km wel overal in lijn afleggen.
Je vindt het een drama dat ik "op zoek" moet naar een benzinestation? We zullen het dan maar niet hebben over de beschikbare (of gebrek aan) laadpalen en de tijd die je daar staat te koppelen om je batterij vol te krijgen?
Maar in jouw redenering (je tankt dus blijkbaar alleen thuis met kernfusie) is je autonomie dus in het beste geval beperkt tot 100 km rond je woning (200/2). :+
 
Laatst bewerkt:
Moet ook niet. Jij maakt er blijkbaar wel een drama van dat ik om de 350 km vijf minuten moet gaan tanken. Ik kan die 350 km wel overal in lijn afleggen.
Je vindt het een drama dat ik "op zoek" moet naar een benzinestation? We zullen het dan maar niet hebben over de beschikbare (of gebrek aan) laadpalen en de tijd die je daar staat te koppelen om je batterij vol te krijgen?
Maar in jouw redenering (je tankt dus blijkbaar alleen thuis met kernfusie) is je autonomie dus in het beste geval beperkt tot 100 km rond je woning (200/2). :+

Bij gebrek aan een laadpaal belt ie bij het eerste het beste huis aan en hangt zero,aldaar, aan het stroomnet.
Vervolgens zuipt ie ,zonder te vragen,van zijn gast heer/vrouw,alle koffie op,om na een uur zijn weg te vervolgen :) :]

Ik vind het altijd zo vermakelijk "even aan de stekker hangen".....tuurlijk O-) .
Zeker in huidig nederland en onbewaakt voor de deur van je werk of bij een vreemde :z
Heel de buurt hangt er hun verlengsnoeren aan :+ ,of vandalen zetten er de schaar in })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan