Wat rijdt de kleine man hier?

Wat noem je klein?
Voor Nederlandse begrippen ben ik niet groot maar voel me met 1,74 ook niet klein en rij op een Honda VFR1200X op standaard hoogte.
 
1,72 en een Bandit. Goed te handelen, 1 voet plat of 2 kanten voorvoet. Ondanks dat het niet de lichtste fiets is ook zittend achteruit nog aardig te manoeuvreren :t
 
1m82 - ik ben volgens mij best gemiddeld. Ik rijd op een FJR1300 met de seat op de hoogste stand. Kan goed met beide voeten plat op de grond staan. Maar heb relatief lange benen voor mijn lengte.
 
1m71 - Honda CBR600RR. Zithoogte is 820 of 825mm. Kom met 1 voet gemakkelijk plat op de grond, beide voeten plat lukt net niet.
 
Yamaha Wildstar 1600. Heeft al lage zithoogte, maar fors breed zadel. Daarom achter met 3 cm verlaagd. Ik ben 171,5, met nadruk op die halve!
 
Allemaal kleintjes! Zijn jullie vroeger zo lief geweest?

Ik heb vroeger flink veel op mijn fl*kker gehad.
Ze zeggen dat je er groot van wordt........................:?
 
160 cm, ik rijd een niet verlaagde street triple. Met de bal van de voet kan ik aan de grond. Als ik mijn voet plat wil neerzetten moet ik langs de motor hangen (beetje gechargeerd). Met twee voeten krijg ik alleen de punten van de teen op de grond. Ik heb hiermee pas een keer problemen ondervonden bij het stoplicht lag er toen olie en gleed mijn voet weg. Dit stopte gelukkig ook weer voor de motor op straat lag.
 
1.73m

ik rij sinds kort een S1000RR, en voorheen een CBR 600 RR, platte voeten aan de grond is helaas niet voor mijn korte beentjes mogelijk. maar tenen is ook prima toch:+
vindt het er eigenlijk ook maar raar uitzien als een hele lange rijder op een racer zit:X
 
1.71 meter en ik rijd op een Yamaha MT-07. Gaat prima.

Op mijn verkochte racer (CBR600RR van 2007) had ik meer moeite om met de voeten aan de grond te komen. Hier kon ik met mijn tenen bij de grond. Maar ach, dat ging ook prima :t. Alleen met manoeuvreren (bijvoorbeeld naar achter lopen met de motor) kon ik dat niet op de motor doen. Ik liep er dan altijd mee/naast. Ander is dat veel te link ;). Moet zeggen dat ik dat met de MT-07 - en al mijn andere motor die ik heb gehad - ook doe. Veel handiger en minder kans om plat te gaan. Vind ik dan. Ik zie dat ik één van de weinigen ben die dit doet _O-.
 
1.69 meter hier. Rij zelf op een Hercules, Honda XL350R, BMW F700GS en BMW R1200RT. Gaat allemaal prima, ook de Honda.

Heb zelf nog nooit een probleem gehad met de lengte van een motor. Had daarvoor een Transalp, Suzuki GSR600 en Honda CB750F. Veel zit hem ook in het hoofd en ervaring, ik heb er geen probleem mee dat mijn voet niet plat op de grond komt te staan. Beetje handigheid kan wonderen doen, ben nog nooit omgevallen ofzo.
Hoogste motor die ik reed was de Mash 400 adventure. Die is belachelijk hoog (880mm) en dat ging ook wel goed, mede dankzij het smalle zadel.

Ik denk niet dat er een motor is die ik niet aandurf })
 
Ik ben 1,72 en heb laarzen met net iets dikkere zolen. Op mijn divje zit ik mooi, maar als ik er een grotere mens op laat zitten, ziet dat eruit als een brommer. Daarentegen heb ik ook op een ST1100/ST1300 en een FJR gereden, dat ging ook prima. Mijn broeken hebben lengtemaat 30, dus echt best korte benen.
 
Is ook nog nooit een motor geweest waar ik niet mee weg kom.

Maar vroeg mij dit gewoon af: wat rijdt de kleinere man? En misschien zit daar een kleine motor voor mij tussen


Manoeuvreren van de motor doe ik inderdaad ook aan de hand, daar is het ook niet voor. Zou puur voor het feit zijn, dat je wat steviger staat bij het stoplicht of tegen een berg (zeker ook handig bij duo rijden).
 
Ben 1.68 en ik heb mijn Honda Cbf600 na een tijd laten verlagen. Tijdens het rijden had ik uiteraard nergens last van. Ik kom echter ook vaak op zand- en grindwegen, gras, modderpaden, heuvels en bergen en vind het dan fijn om als ik stilsta zittend op de motor met beide voeten stevig op de grond te kunnen staan.
Verlagen had geen effect op rijgedrag, behalve dat ik bij flink afschuinen soms met m’n steppie de grond raak en dat ik, ahem, m’n motor niet meer op de bok krijg. Die bok heb ik niet laten inkorten en het is daardoor een stuk zwaarder om hem over dat “kantel”punt te krijgen.
Ben van plan een eventuele volgende motor ook te laten verlagen. Het is me goed bevallen.
 
1,73 m, maar korte benen en lang bovenlijf, even lange (korte) benen als die van mijn vrouw van 1,68 m. En ik rij een (verbouwde) Yamaha XV1900A Midnight Star, waarmee ik met beide voeten goed aan de grond kom.

Mvg, Wim
 
Man .. moet zijn.. mannetje ...

Laten we het wél even correct houden!



*moppert iets over mij altijd lange noemen, dit klopt niet.. de meeste zijn gewoon verticaal gehandicapt*

Maar probeer een een gewone CB , voelt voor mij net een minibike.. moet voor kleiner spul dus normaal zijn.
Of een XL achtige... moet met dat soort brommertjes op de buddy zitten om enigzins te kunnen sturen...
 
niks mannetje, we zijn echte mannen :D

Tja te lang zal ook wel zijn nadelen hebben.
 
De kleine man rijdt hier een minicrosser...
 

Bijlagen

  • IMG-20180919-WA0007.jpg
    IMG-20180919-WA0007.jpg
    283,8 KB · Weergaven: 9
Is er nog iemand in de buurt van 1.60 met een suzuki bandit??

Dan weet ik of ik in de goede richting zoek of dat ik een bandit heeeel snel moet vergeten:P

Ben 165m
Mijn eerste motor bandit, had hem toen wel paar cm laten verlagen (andere dogbones). Nu een GSXR600 K6 niet verlaagd.
 
Deze kleine man rijdt met 1.71 mtr een CBR1000RR. geen enkel probleem...;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan