wat simpele vragen over de virago xv 535 bj. 1994

microstar

Rookie
26 aug 2006
5
0
Amsterdam
Ik ben een leek op motorgebied en heb sinds kort bovenstaande motor gekregen.
Er zit geen instructieboekje bij,dus wil ik wat eenvoudige dingen weten.
Hoeveel liter gaat er in de tank(klein tankje),hoe kan ik zien of er genoeg olie in zit.
Op welke punten ik nog meer moet letten wat eenvoudig onderhoud betreft.

Bedankt alvast voor de eventuele informatie.

Gr. Microstar.
 
Benzinetank: 13,5 liter waarvan 2,5 liter reserve.
Oliepeil: links of rechts van het blok zal óf een peilglaasje zitten of een peilstokje.
Onderhoud: pfff, de normale zaken neem ik aan: olie + filter vervangen, verder alles even checken en eventueel vervangen of aanvullen: remvloeistof, remmen, banden, bougies, accu, uitlaat, kleppenstelling, verlichting, zekeringen, pakkingen en keerringen enz... enz...

Je hebt verder cardan-aandrijving, dus ketting smeren, stellen of vervangen hoeft niet. Wel cardan-olie checken. Verder heb je luchtkoeling, dus je hebt ook niet te maken met koelvloeistof e.d.

Succes!
 
Hartelijk dank voor je reactie,ik zal zien of ik ergens een onderhoudsboekje of werkplaatsboekje kan bemachtigen.
met vriendelijke groet,
Microstar
 
Geen dank. En vele veilige kilometers gewenst. Lees ik dat trouwens goed? Heb je die motor gekregen?

Ik sta er overigens wel een beetje van te kijken, dat ik de eerste ben die op jouw post reageert. Want jouw vraag is alweer twee uur geleden gesteld. Terwijl de meest onzinnige topics elders op dit forum binnen no time vol staan met reacties. Maar dit geheel ter zijde.
 
Benzinetank: 13,5 liter waarvan 2,5 liter reserve.
Oliepeil: links of rechts van het blok zal óf een peilglaasje zitten of een peilstokje.