wat simpele vragen over de virago xv 535 bj. 1994

microstar

Rookie
26 aug 2006
5
0
Amsterdam
Ik ben een leek op motorgebied en heb sinds kort bovenstaande motor gekregen.
Er zit geen instructieboekje bij,dus wil ik wat eenvoudige dingen weten.
Hoeveel liter gaat er in de tank(klein tankje),hoe kan ik zien of er genoeg olie in zit.
Op welke punten ik nog meer moet letten wat eenvoudig onderhoud betreft.

Bedankt alvast voor de eventuele informatie.

Gr. Microstar.
 
Benzinetank: 13,5 liter waarvan 2,5 liter reserve.
Oliepeil: links of rechts van het blok zal óf een peilglaasje zitten of een peilstokje.
Onderhoud: pfff, de normale zaken neem ik aan: olie + filter vervangen, verder alles even checken en eventueel vervangen of aanvullen: remvloeistof, remmen, banden, bougies, accu, uitlaat, kleppenstelling, verlichting, zekeringen, pakkingen en keerringen enz... enz...

Je hebt verder cardan-aandrijving, dus ketting smeren, stellen of vervangen hoeft niet. Wel cardan-olie checken. Verder heb je luchtkoeling, dus je hebt ook niet te maken met koelvloeistof e.d.

Succes!
 
Hartelijk dank voor je reactie,ik zal zien of ik ergens een onderhoudsboekje of werkplaatsboekje kan bemachtigen.
met vriendelijke groet,
Microstar
 
Geen dank. En vele veilige kilometers gewenst. Lees ik dat trouwens goed? Heb je die motor gekregen?

Ik sta er overigens wel een beetje van te kijken, dat ik de eerste ben die op jouw post reageert. Want jouw vraag is alweer twee uur geleden gesteld. Terwijl de meest onzinnige topics elders op dit forum binnen no time vol staan met reacties. Maar dit geheel ter zijde.
 
Benzinetank: 13,5 liter waarvan 2,5 liter reserve.
Oliepeil: links of rechts van het blok zal óf een peilglaasje zitten of een peilstokje.
Onderhoud: pfff, de normale zaken neem ik aan: olie + filter vervangen, verder alles even checken en eventueel vervangen of aanvullen: remvloeistof, remmen, banden, bougies, accu, uitlaat, kleppenstelling, verlichting, zekeringen, pakkingen en keerringen enz... enz...

Je hebt verder cardan-aandrijving, dus ketting smeren, stellen of vervangen hoeft niet. Wel cardan-olie checken. Verder heb je luchtkoeling, dus je hebt ook niet te maken met koelvloeistof e.d.

Succes!
:^
In het linker carterdeksel zit idd een controle glaasje ter hoogte van het schakel pedaal


wel leuk weer dat een niet virago rijder? antwoord geeft ;) als ik eerder thuis was geweest had ik natuurlijk eerder gereageerd

@ microstar: kijk ook een in het Yamaha XV Virago Topic
 
Heel veel plezier met je Virago.
Ik heb er 3 gehad en moet zeggen dat de Virago altijd een speciaal plekje in mijn hartje zal hebben. Ik zeg altijd als ik er 1 zie: "Kijk daar gaat weer een Viragootje"! :] *O*

Door de Virago heb ik doorgezet met motorrijden. Met mijn eerste motor de Honda Shadow lukte het niet zo goed. Door destijds over te stappen op de Virago ben ik nog steeds een blije motorrijder.
 
hallo microstar,

Wat gaaf dat je er een gekregen hebt!
Ik heb er een uit '87 die ingevoerd is in '92.
Heb m nu 2,5 jaar en al veel plezier van gehad

Ik heb een handboek liggen, kan je na volgende week wel het ISBN geven maar ben nu ff niet thuis (vakantie)

Of als je nog dingetjes wil weten, gewoon vragen kan ik het voor je opzoeken
of een keer een bakkie drinken komen doen in utreg, kun je zelf neuzen ;)

veel plezier ervan :W
 
hallo microstar,

Wat gaaf dat je er een gekregen hebt!
Ik heb er een uit '87 die ingevoerd is in '92.
Heb m nu 2,5 jaar en al veel plezier van gehad

Ik heb een handboek liggen, kan je na volgende week wel het ISBN geven maar ben nu ff niet thuis (vakantie)

Of als je nog dingetjes wil weten, gewoon vragen kan ik het voor je opzoeken
of een keer een bakkie drinken komen doen in utreg, kun je zelf neuzen ;)

veel plezier ervan :W

Zien we hier iets moois opbloeien?
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan