wat staat hier?

halebopp

MF'er
7 apr 2004
39
0
waddinxveen
would go to about 500 rpm in 1st gear. Pull in the clutch, rev the engine a time or two, to time it so that the throttle would be wide open and the clutch releasing to as the tach swap to 9-10 k.

mijn engels is echt niet beroerd volgens mij, maar wat bedoelen ze met rev?? de enige verlenging waar ik aan denk is reverse, maar dat zal niet de bedoeling zijn. en wat bedoelen ze met tach swap to 9-10 k? toerental??

dit stukje gaat trouwens over een hoe je een wheelie moet maken.

would go to about 500 rpm in 1st gear. Pull in the clutch, rev the engine a time or two, to time it so that the throttle would be wide open and the clutch releasing to as the tach swap to 9-10 k.
Dus optrekken in zijn 1 tot 500 toeren, koppeling intrekken en 2x gasgeven tot het rode gebied (of max. vermogen), en dan de koppeling omhoog laten schieten zodat je met 9-10k toeren een wheely maakt.

Let op: dit is vrij vertaald, en dus niet hoe je een wheely maakt.

ze bedoelen dat je eerst ff je gas een paar keer opendraait, om te kijken hoe hij reageert en om te kunnen timen. daarna je koppeling loslaten als je wijzertje rond de 9 a 10.000 toeren is

ok bedankt, is nu allemaal een stuk duidelijker, alleen denk ik dat de schrijver een kleine fout heeft gemaakt, en dat 500rpm 5000 rpm moet zijn, maar de rest is nu duidelijk bedankt :}

rev is overigens een afkorting van revolution(s) wat zoveel betekent als omwenteling(en) en in dit geval toeren.

Terug
Bovenaan Onderaan