Wat tank jij en waarom?

Euro 95 van van merkloos voor 1,19 euro/liter in geel of turnhout in het schoane belgie :P
 
BP ultimate is juist zeer geschikt voor 2takten! De beste benzine na het Firezone 102 spul.

Dacht dat je er zo'n tegenstander was van dat schoonmaak spul in benzine? De nieuwe Ultimate Active is wat dat betreft eender aan VPower door de nieuwe Active toevoeging

Al zegt BP in hun email terug dat het veilig in 2t kan..

Sammie in een Jawa zou ik óók gewoon 95 pleuren. Wij hebben het echter over 'hoog compressie/vermogen/toerig' race-2t (afgeleiden). Die vlg het WPH al 98 zouden moeten krijgen
 
Laatst bewerkt:
Ze lopen er nog steeds prima op dus ik blijf het tanken, tenzij ik langs een firezone kom dan gaat het 102 spul er in.
 
Sammie in een Jawa zou ik óók gewoon 95 pleuren. Wij hebben het echter over 'hoog compressie/vermogen/toerig' race-2t (afgeleiden). Die vlg het WPH al 98 zouden moeten krijgen

Heb ik altijd gedaan, maar ben nu bezig een andere carburateur te proberen en de bougie bleef wat bleek tijdens afstellen, ook met idioot grote sproeier, dus vlgde tankbeurt mik er die BP dinges in, en kijk of het verschil maakt..
 
Gewoon 95, eigenlijk altijd van de Shell, tenzij ik onderweg moet tanken en niets anders tegenkom.

Op vakantie / grote routes e.d. wil ik er nog wel eens ultimate ingooien.
 
Het resultaat (RON, Research Octane Number) werd gerapporteerd als een percentage van iso-octaan.

...

Het octaangetal heeft dus helemaal niets te maken met de hoeveelheid octaan die in de benzine zit.

Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Je creëert een schaalverdeling op basis van de hoeveelheid octaan/heptaan en gaat je meting vervolgens uitdrukken in % octaan. Je bent dan niet aan het meten hoeveel octaan er exact in de benzine zit maar het heeft er op zijn minst iets mee te maken als ik het zo lees.
 
Heb ik altijd gedaan, maar ben nu bezig een andere carburateur te proberen en de bougie bleef wat bleek tijdens afstellen, ook met idioot grote sproeier, dus vlgde tankbeurt mik er die BP dinges in, en kijk of het verschil maakt..

Ik merk geen verschil, niet in het gedrag van de motor, niet in bougiekleur.
 
op 98 loopt ie geen meter beter of zuinger. Zonde van de poen, en van ethanol heb ik nog geen negatieve effecten gehad, ook niet op het oude beesje.
 
Heb nu paar keer achter elkaar de tank gevuld met 102, gastoevoer smeuïger, uitlaat knettert mooier en stationair loopt ie mooier.

Zit het in mijn kop? grote kans. De reden om het te proberen is dat hij niet helemaal mooi meer stationair liep toen het erg warm was. Daar hielp het zeker mee.

Ga er nu van uit dat het alles even mooi smeert en schoon spoelt. Dan kan ik volgende tankbeurten weer verder op 98/95.

Ik heb dit gevoel ook!
Nergens anders op gebaseerd dan mijn gevoel (CBR 600RR). Het lijkt alsof de motor soepeler door het toerenbereik heen loopt.

Ik heb het niet getest op wat voor manier dan ook.

Echter tank ik nu alweer geruime tijd de 95 van Firezone. Soms voor een circuitdag gooi ik hem enkel vol met de 102 Competition, maar gewoon puur om er voor te zorgen dat ik tussen de oren tevreden ben en daardoor denk ik dat ik er weer 3 seconden vanaf ga rijden. :]
 
Ik denk dat het voor een Jawa met weinig vermogen niet veel uit maakt of je er 95 of 98 in gooit, daar merk je weinig van.....

Dat denk ik ook, het rendement van de motor is te laag om het te merken, maar was wel benieuwd/ hoopte op 'normalere' bougiekleur.
Ik kan me voorstellen dat de verbranding heter is door de ethanol..
 
Terug
Bovenaan Onderaan