Wat tank jij en waarom?

Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij :)
 
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij :)

Wat een kul. :P Misschien dat het vroeger anders was bij de witte pomp, maar in de afgelopen tien jaar heb ik nog nooit problemen ondervonden door te tanken bij de aller goedkoopste pomp. :P

Ik tank trouwens euro 95 omdat ik anders moet duwen. :z
 
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij :)
Daar heb je toch een brandstoffilter voor?

En ik begreep dat er op de tankwagens zelf ook nog een filter zit.
 
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij :)
Dit verhaal klopt op verschillende punten niet.
 
Van iemand die zeer regelmatig op een raffinaderij en distributie punt werk,
Inderdaad... dit verhaal klopt niet.

Voor het idee...
Brandstof word niet geraffineerd in het midden oosten, of waar ze het dan ook
uit de grond pompen... maar op diverse punten in een land waar het gebruikt word.
Zelfs als je auto op zware stookolie zou lopen, komt het niet "uit de tanker" maar
van een raffinaderij.

Daarnaast slurpen merk en witte pomp vrachtauto's uit dezelfde slangen en dezelfde tanks,
alleen de dope's zijn anders.


Een Alfa die kapot loopt op 80k , klinkt mij meer als , die heeft het nog
lang gedaan ook !
:)



Aanvulling, waar je wél verschil in kan hebben, is de tanks van de benzine stations.
Ben op dit moment op vakantie in Polen, en hier zijn enkele stations waar je niet
wilt tanken als de ondergrondse tank bijna leeg is.

Ondergrondse tanks in Nederland hebben een "buffer" , een kluit brandstof onderin de tank
die nooit opgezogen kán worden.
Dáár verzamelt zich eventuele troep van de tank-wand in.
( waar ik nu ben, kennen ze dit systeem niet bij de oudere stations )
 
Laatst bewerkt:
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij :)


Lekker glaasje bier d'r bij zeker? Heeft die garagisr ook verteld dat ze in Australie het daarom ook precies andersom doen ..
 
Met een grote boog om die garagist heen dan, heeft kennelijk geen enkele verstand van zaken.

Tankwagens die direct tappen vanaf het schip :')

Ik tank vrijwel altijd bij de witte pomp. Ben toch zeker geen dief van m'n eigen portemonnee :N
M'n Katéemmetje loopt er prima op, evenals de vierwieler.
 
Met een grote boog om die garagist heen dan, heeft kennelijk geen enkele verstand van zaken.

Tankwagens die direct tappen vanaf het schip :')

Ik tank vrijwel altijd bij de witte pomp. Ben toch zeker geen dief van m'n eigen portemonnee :N
M'n Katéemmetje loopt er prima op, evenals de vierwieler.

Dit soort argumenten ontgaat mijn altijd volkomen,in de context met wat je onderstaand schreef.
Mijn ex ook,de halve stad rondrijden voor 10 cent korting op een pakje margarine,en ondertussen PLtjes afsluiten voor een auto,waarvoor ze honderden euroos meer betaalt :?

Eens met bovenstaande!

Ik heb ook een andere motor op het oog, kán ik wel cash betalen maar wíl ik het ook?
Daarom overweeg ik een pl bij de bank, niet omdat het moet maar omdat het kan 😉

Bikefreak in "Motor op afbetaling, doen of niet doen?"

Affijn zijn mijn zaken niet (meer),maar is ,in mijn ogen zo krom als een hoepel :)
 
Laatst bewerkt:
Ha scherp!

Toevallig zit de witte pomp hier om de hoek, dus ik rijd er niks extra voor om.

En wat betreft die pl bij de bank, ach dat overweeg ik. Niet gezegd dat ik dat daadwerkelijk ga doen.

Ps: Shell/BP vs Argos/Firezone is voor mij net zoiets als een zak M&M's in de bioscoop vs supermarkt. Zelfde product maar wel (veel) duurder :P
Ik weiger voor hetzelfde product (okee daar lopen de mening over uiteen als het gaat om brandstof) meer uit te geven dan noodzakelijk. Vandaar dus mijn "dief van eigen portemonnee" opmerking ;)
 
Laatst bewerkt:
Naam............................RON.......MON
n-Heptaan.....................0...........0
Iso-octaan
(2.2.4-trimethylpentaan)..100........100
n-octaan.......................-10
Euro 95.........................95..........85
Super 98.......................98..........88
BP Ultimate....................99..........88
Shell V-power NL............97..........?
Total Excellium NL...........95..........85
tolueen.........................121........107
Xyleen..........................118........115

Zou het dan ook nut hebben om af en toe een litertje toluene/xyleen in mijn tankt te gooien?
 
Ik heb geen idee hoe mijn motor of auto loopt op dat veel te dure V-Power, BP Ultimate of meuk van welk merk dan ook.

Ik tank altijd euro 95, en als het kan bij een witte pomp.
Hoe goedkoper hoe beter.

Nog nooit problemen gehad.
 
Zou het dan ook nut hebben om af en toe een litertje toluene/xyleen in mijn tankt te gooien?

:Y ,lekker aan snuiven,is ook nog eens flink kanker bevorderend :P ,los van de eveneens gore troep ,wat benzine is :)
 
Laatst bewerkt:

0.7 pk=109 die ik nu heb ahaw. *O* dat gaat het worden met mijn 675 :Y

:+

full
 
Laatst bewerkt:
Zou het dan ook nut hebben om af en toe een litertje toluene/xyleen in mijn tankt te gooien?

Ik durf hier geen antwoord op te geven, Vriend van mij werkt op het lab bij Total die heeft dit verhaal ook geschreven.

Mij ging het er toen der tijd puur om, kan ik mijn auto wegzetten voor 6 maanden met volle tank, en wat doet dit met de benzine. Resultaat was goed. Dus vandaar, en de auto was ook gemaakt voor RON98 of hoger fabriek af.
 

Uit dit artikel:

Een van de gadget-fetisjisten van Team Motor-ID had met Kolor Kut het ultieme middel om het benzineniveau te peilen gevonden. Volgens instructies dient deze rode substantie aan de stok gesmeerd te worden, waarna deze in de te peilen tank wordt gestoken. Na terugtrekken toont de verkleuring wat het aanwezige peil is.

_O-

Sorry, on topic, ik tank gewoon bij een merk pomp. Afhankelijk van het brik gewoon euro of vpower. Voor een auto maakt het mij niet veel uit, maar voor een motor, dan liever wat meer peace of mind.
 
Ik ken het. Heb het bijna dagelijks in mijn handen.

Ik werk ook in de chemie en veel met monomeren,gelukkig zo veel mogelijk in gesloten systemen.
Voor de rest,verse luchtkappen,handschoenen,gaspakken etc.
In duitsland is benzine trouwens zwaar vergif,hier niet :?
 
Van iemand die zeer regelmatig op een raffinaderij en distributie punt werk,
Inderdaad... dit verhaal klopt niet.

Voor het idee...
Brandstof word niet geraffineerd in het midden oosten, of waar ze het dan ook
uit de grond pompen... maar op diverse punten in een land waar het gebruikt word.
Zelfs als je auto op zware stookolie zou lopen, komt het niet "uit de tanker" maar
van een raffinaderij.

Daarnaast slurpen merk en witte pomp vrachtauto's uit dezelfde slangen en dezelfde tanks,
alleen de dope's zijn anders.


Een Alfa die kapot loopt op 80k , klinkt mij meer als , die heeft het nog
lang gedaan ook !
:)



Aanvulling, waar je wél verschil in kan hebben, is de tanks van de benzine stations.
Ben op dit moment op vakantie in Polen, en hier zijn enkele stations waar je niet
wilt tanken als de ondergrondse tank bijna leeg is.

Ondergrondse tanks in Nederland hebben een "buffer" , een kluit brandstof onderin de tank
die nooit opgezogen kán worden.
Dáár verzamelt zich eventuele troep van de tank-wand in.
( waar ik nu ben, kennen ze dit systeem niet bij de oudere stations )
Ik zeg enkel maar wat mijn garagist mij verteld ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan