Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Weet jij bij welke merken er in Luxemburg en Zwitserland geen ethanol in de 98 zit dan?Verder is het zo dat als ik Luxemburg en/of Zwitserland ben tijdens een toer of vakantie ik mijn motor verwen met 98.
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij
Waar koop je dat?
Daar heb je toch een brandstoffilter voor?Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij
Dit verhaal klopt op verschillende punten niet.Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij
Ik heb dit ook maar van mijn garagist hoor. Maar ik bespaar niet op mijn brandstof.Dit verhaal klopt op verschillende punten niet.
Ik ga sowieso aan een merken pomp ipv zo een witte gelijk aan de makro bvb. Ja, het kost iets meer maar dat heeft ook zo zijn reden. Mijn garagist, die overigens geen benzinestation bezit, legde mij uit waarom. Als een tanker in de haven aankomt dan komen de grote merken eerst maar ze betalen er ook wel meer voor. Wanneer deze bijna leeg is Komen de onafhankelijke, ze betalen veel minder maar trekken er ook het bezinksel mee in. Een kennis van mijn heeft zo de motor van zijn Alfa stuk gekregen op 80.000km omdat hij altijd maar goedkoop ging tanken aan de Makro en alles verstopt geraakte van het bezinksel. Dan betaal ik liever ietsje maar, wat gezonder voor de motor. Motor blij, ik blij
Met een grote boog om die garagist heen dan, heeft kennelijk geen enkele verstand van zaken.
Tankwagens die direct tappen vanaf het schip
Ik tank vrijwel altijd bij de witte pomp. Ben toch zeker geen dief van m'n eigen portemonnee
M'n Katéemmetje loopt er prima op, evenals de vierwieler.
Eens met bovenstaande!
Ik heb ook een andere motor op het oog, kán ik wel cash betalen maar wíl ik het ook?
Daarom overweeg ik een pl bij de bank, niet omdat het moet maar omdat het kan
Naam............................RON.......MON
n-Heptaan.....................0...........0
Iso-octaan
(2.2.4-trimethylpentaan)..100........100
n-octaan.......................-10
Euro 95.........................95..........85
Super 98.......................98..........88
BP Ultimate....................99..........88
Shell V-power NL............97..........?
Total Excellium NL...........95..........85
tolueen.........................121........107
Xyleen..........................118........115
Zou het dan ook nut hebben om af en toe een litertje toluene/xyleen in mijn tankt te gooien?
Zou het dan ook nut hebben om af en toe een litertje toluene/xyleen in mijn tankt te gooien?
Een van de gadget-fetisjisten van Team Motor-ID had met Kolor Kut het ultieme middel om het benzineniveau te peilen gevonden. Volgens instructies dient deze rode substantie aan de stok gesmeerd te worden, waarna deze in de te peilen tank wordt gestoken. Na terugtrekken toont de verkleuring wat het aanwezige peil is.
maar dat land ligt op de kopLekker glaasje bier d'r bij zeker? Heeft die garagisr ook verteld dat ze in Australie het daarom ook precies andersom doen ..
Ik ken het. Heb het bijna dagelijks in mijn handen.,lekker aan snuiven,is ook nog eens flink kanker bevorderend ,los van de eveneens gore troep ,wat benzine is
Ik ken het. Heb het bijna dagelijks in mijn handen.
Ik zeg enkel maar wat mijn garagist mij verteldVan iemand die zeer regelmatig op een raffinaderij en distributie punt werk,
Inderdaad... dit verhaal klopt niet.
Voor het idee...
Brandstof word niet geraffineerd in het midden oosten, of waar ze het dan ook
uit de grond pompen... maar op diverse punten in een land waar het gebruikt word.
Zelfs als je auto op zware stookolie zou lopen, komt het niet "uit de tanker" maar
van een raffinaderij.
Daarnaast slurpen merk en witte pomp vrachtauto's uit dezelfde slangen en dezelfde tanks,
alleen de dope's zijn anders.
Een Alfa die kapot loopt op 80k , klinkt mij meer als , die heeft het nog
lang gedaan ook !
Aanvulling, waar je wél verschil in kan hebben, is de tanks van de benzine stations.
Ben op dit moment op vakantie in Polen, en hier zijn enkele stations waar je niet
wilt tanken als de ondergrondse tank bijna leeg is.
Ondergrondse tanks in Nederland hebben een "buffer" , een kluit brandstof onderin de tank
die nooit opgezogen kán worden.
Dáár verzamelt zich eventuele troep van de tank-wand in.
( waar ik nu ben, kennen ze dit systeem niet bij de oudere stations )