Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
...De noodstop oefenen is iets wat je ook na het behalen van het rijbewijs regelmatig moet blijven doen
Meer afstand houden.
Heb het in een ander topic ook al eens genoemd, zeker geen slecht plan om je bijzondere verrichtingen te oefenen ook al heb je je rbw, maar ik vind het eigenlijk zelfs eng. In het andere topic waar ik dit noemde ging het om de stuuroefeningen, maar met remmen heb ik dit gevoel ook een beetje...
Stel dat ik de noodstop oefen, het gaat mis en ik ga op mijn plaat? Dan is de motor aan gort (en misschien ikzelf ook wel)... Tuurlijk, als het door het oefenen bij een 'echte' situatie wel goed gaat voorkom je er dan meer schade mee, maar toch...
[afbeelding]
Is heel simpel gezegd, maar Mental heeft wel gelijk. Dit is het punt waar bij jou de fout begind.
Moet je zoals jij in een nood/panieksituatie toch remmen, concentreer je dan op je voorrem. En vooral veel oefenen, als je het remmen beheerst wordt het motorrijden veel mooier.Het wordt hoogtijd voor een VRO-tje. Als je de basis goed kent durf je ook op je eigen motor te remmen. Zeker weten dat je veel relaxter gaat rijden. Zolang je maar niet abrupt remt is er niks aan de hand. Remmen moet je met gevoel doen. Begin bij het oefenen met een lage snelheid, als je de feeling een beetje hebt de snelheid opvoeren.
Genieten van de adrenaline
Je hebt toch gelest? Ik krijg hier dus wel les in. Blokkerend achterwiel, altijd recht voor je blijven kijken, want daar gaat de motor ook heen. En zoals al eerder gezegd. Remdruk verminderen maar wel voet op de rem houden.
Maar dat was nog maar mijn 2e les. Met natte omstandigheden. En met een vaartje van boven de 70km per uur. Vergeet je die dingen zo snel dan?
Genieten van de adrenaline
En dus: ver en recht voor je uitkijken. De motor gaat daarheen waar je naartoe kijkt....Gewoon een kwestie van stuur recht houden.
Heb het in een ander topic ook al eens genoemd, zeker geen slecht plan om je bijzondere verrichtingen te oefenen ook al heb je je rbw, maar ik vind het eigenlijk zelfs eng. In het andere topic waar ik dit noemde ging het om de stuuroefeningen, maar met remmen heb ik dit gevoel ook een beetje...
Stel dat ik de noodstop oefen, het gaat mis en ik ga op mijn plaat? Dan is de motor aan gort (en misschien ikzelf ook wel)... Tuurlijk, als het door het oefenen bij een 'echte' situatie wel goed gaat voorkom je er dan meer schade mee, maar toch...
ik zat voorlopig, ofjah voorlopig, meteen na dat gebeuren, aan een RMT te denke..
maar wat er hier voor de rest wordt gezegt klopt ook.. meer afstand houden.. en meer met de voorrem remmen, of iig die als eerste en meeste gebruiken..
Heb het in een ander topic ook al eens genoemd, zeker geen slecht plan om je bijzondere verrichtingen te oefenen ook al heb je je rbw, maar ik vind het eigenlijk zelfs eng. In het andere topic waar ik dit noemde ging het om de stuuroefeningen, maar met remmen heb ik dit gevoel ook een beetje...
Stel dat ik de noodstop oefen, het gaat mis en ik ga op mijn plaat? Dan is de motor aan gort (en misschien ikzelf ook wel)... Tuurlijk, als het door het oefenen bij een 'echte' situatie wel goed gaat voorkom je er dan meer schade mee, maar toch...
en verder vooruit kijken