wat te doen als je motor terug gevonden wordt???

RS555

MF'er
22 jul 2005
159
0
Ergens
Onlangs (13-07-2006)is mijn gsxr 1000K5 gestolenwww.motor-forum.nl/forum/topic/139788.
De verzekering heeft inmiddels 75% van het schadebedrag betaald, dit onder coulancebetaling omdat ik er eigenlijk geen recht op had.
Maar wat wil nu het geval dat ik vandaag een telefoontje kreeg van de politie dat ze waarschijnlijk de dader te pakken hebben *O* *O* *O* *O* *O* .

Maar nu komt 't als nu blijkt dat de motor nog bestaat, wat gebeurt er dan met die motor,....ben ik dan degene die de motor terug kan kopen of krijg ik alsnog de andere 25% van de verzekering????

Want de motor is meer waard dan de 75% die ik heb gekregen.
Het kenteken staat nu op naam van de verzekering.
Of kan ik het resterende bedrag(25%) bij de dader gaan verhalen???

Wie heeft zoiets al eens mee gemaakt???

Graag wil ik hier info over

m.v.g. RS555 alias D'n drifter(maar nu ff niet) |( |(
 
Laatst bewerkt:
Onlangs (13-07-2006)is mijn gsxr 1000K5 gestolen(http://www.motor-forum.nl/forum/topic/139788).
De verzekering heeft inmiddels 75% van het schadebedrag betaald, dit onder coulancebetaling omdat ik er eigenlijk geen recht op had.
Maar wat wil nu het geval dat ik vandaag een telefoontje kreeg van de politie dat ze waarschijnlijk de dader te pakken hebben *O* *O* *O* *O* *O* .

Maar nu komt 't als nu blijkt dat de motor nog bestaat, wat gebeurt er dan met die motor,....ben ik dan degene die de motor terug kan kopen of krijg ik alsnog de andere 25% van de verzekering????

Want de motor is meer waard dan de 75% die ik heb gekregen.
Het kenteken staat nu op naam van de verzekering.
Of kan ik het resterende bedrag(25%) bij de dader gaan verhalen???

Wie heeft zoiets al eens mee gemaakt???

Graag wil ik hier info over

m.v.g. RS555 alias D'n drifter(maar nu ff niet) |( |(
Ik heb zo iets meegemaakt. Ooit een Ducati van me gestolen, verzekering wilde in eerste instantie niet uitkeren omdat de motor niet op dubbel slot stond. Ze stonden min of meer in hun recht, maar ik vond het nogal onredelijk en heb toen een rechtzaak aangespannen. Na veel touwtrekken, enkele zittingen met getuigen verder ben ik na zo'n anderhalf jaar een schikking aangegaan met de verzekering. Ik kreeg omgerekend iets van 60% van de nieuwaarde en de kosten van de advocaat vergoed. De motor werd daarmee eigenaar van de verzekering.

Een maand of twee later werd de motor teruggevonden, zwaar verwaarloosd en beschadigd. Ben er toen niet meer achteraan gegaan of ik hem nog kon terugkopen. Was er sowieso zwaar ziek van dat ik anderhalf jaar uberhaupt geen motor meer heb gereden.
 
Ik heb zo iets meegemaakt. Ooit een Ducati van me gestolen, verzekering wilde in eerste instantie niet uitkeren omdat de motor niet op dubbel slot stond. Ze stonden min of meer in hun recht, maar ik vond het nogal onredelijk en heb toen een rechtzaak aangespannen. Na veel touwtrekken, enkele zittingen met getuigen verder ben ik na zo'n anderhalf jaar een schikking aangegaan met de verzekering. Ik kreeg omgerekend iets van 60% van de nieuwaarde en de kosten van de advocaat vergoed. De motor werd daarmee eigenaar van de verzekering.

Een maand of twee later werd de motor teruggevonden, zwaar verwaarloosd en beschadigd. Ben er toen niet meer achteraan gegaan of ik hem nog kon terugkopen. Was er sowieso zwaar ziek van dat ik anderhalf jaar uberhaupt geen motor meer heb gereden.

Kan 't me voorstellen,....ik was er ook goed ziek van.
Ze moeten gewoon van je spullen afblijven,...met een beetje geluk kan ik de rest verhalen op de dader.

Ik hoop er 't beste van!!!

Greetzzzzzzz
 
Kan 't me voorstellen,....ik was er ook goed ziek van.
Ze moeten gewoon van je spullen afblijven,...met een beetje geluk kan ik de rest verhalen op de dader.

Ik hoop er 't beste van!!!

Greetzzzzzzz
Succes in ieder geval.

Mijn motor was destijds pas 6 weken oud, ik had er eerst ook nog eens 6 weken op moeten wachten voordat hij geleverd kon worden. Die gozer die mijn motor gejat had hebben ze later wel gepakt en nog voor heel wat meer zaken, maar ja, iemand zonder geldige woon- of verblijfplaats, vuurwapen gevaarlijk en meer van dat soort ongein, daar hoefde ik dus niet bij aan te kloppen.

Oh ja, ik verzeker never nooit meer een motor all risk, gewoon de goedkoopste WA-verzekering. Als hij nu worddt gejat, dan weet ik dat ik pech heb gehad, maar heb ik in ieder geval niet meer die romslomp en frustraties.
 
Een verzekering afsluiten is gemakkelijk, maar als ze moeten betalen geven ze vaak 'niet thuis'. En of een motor nu met 1 of 2 sloten vaststaat: als ze hem willen jatten doen ze het toch wel.

Betalen moet ze, die verzekeringen. En die dieven: handjes eraf hakken!! :Y


CAT
 
In veel gevallen zal de motor eigendom zijn van de verzekering.
Ik weet niet of je dit topic al gelezen hebt, maar daarin staat ook vrij veel informatie over de afhandeling van diefstal(-verzekeringen).
 
Iemand heeft jou schade berokkend --> aansprakelijk stellen.
 
Iemand heeft jou schade berokkend --> aansprakelijk stellen.

Het hangt een beetje van de voorwaarden van uitkering van z'n verzekering af. Vaak is er namelijk sprake van subrogatie (in rechten treden van de zekeringsmaatschappij) waardoor die de schade moet/gaat verhalen en niet de gedupeerde. De verzekering wil immers het geld dat ze hebben uitgekeerd terug. Dat zal in dit geval trouwens anders liggen omdat er maar deels is uitgekeerd maar daar zal de topicstarter zijn polis op na moeten slaan.
 
Het hangt een beetje van de voorwaarden van uitkering van z'n verzekering af. Vaak is er namelijk sprake van subrogatie (in rechten treden van de zekeringsmaatschappij) waardoor die de schade moet/gaat verhalen en niet de gedupeerde. De verzekering wil immers het geld dat ze hebben uitgekeerd terug. Dat zal in dit geval trouwens anders liggen omdat er maar deels is uitgekeerd maar daar zal de topicstarter zijn polis op na moeten slaan.

Ik zal me polis eens nalezen,....

Ben onderweg :W
 
Ik zal me polis eens nalezen,....

Ben onderweg :W

Ja gevonden
full
met andere woorden ik mag hem terug kopen voor het geld wat uitbetaald is.
Maar dan moet ik dit wel kenbaar maken

Greetzzzz
 
Ja gevonden(Afbeelding)met andere woorden ik mag hem terug kopen voor het geld wat uitbetaald is.
Maar dan moet ik dit wel kenbaar maken

Greetzzzz

Kijk aan. Ben benieuwd in wat voor staat ie verkeerd als ie nog gevonden wordt. Maar als ik de rest van de gestolen/teruggevonden topics lees vrees ik het ergste voor je.
 
Kijk aan. Ben benieuwd in wat voor staat ie verkeerd als ie nog gevonden wordt. Maar als ik de rest van de gestolen/teruggevonden topics lees vrees ik het ergste voor je.

Ik kreeg net een sprankje hoop :? :? :?

Maar idd je weet niet wat ze er mee doen of gedaan hebben,..ass holes zijn 't!
 
Ik kreeg net een sprankje hoop :? :? :?

Maar idd je weet niet wat ze er mee doen of gedaan hebben,..ass holes zijn 't!

Ho, het was niet mijn bedoeling je hoop de grond in te boren. Maar het schijnt nogal vaak voor te komen dat die motor binnen een week uit elkaar schroeven of naar het buitenland helpen.
Maar laat even weten hoe het verder loopt.
In ieder geval fijn dat ze de boef gepakt hebben :Y
 
Ho, het was niet mijn bedoeling je hoop de grond in te boren. Maar het schijnt nogal vaak voor te komen dat die motor binnen een week uit elkaar schroeven of naar het buitenland helpen.
Maar laat even weten hoe het verder loopt.
In ieder geval fijn dat ze de boef gepakt hebben :Y

Ik laat 't zeker weten hoe 't afloopt!
 
FF een update,

moet vanmiddag foto's gaan kijken op 't politie buro
ik heb goede hoop, omdat de desbetrefde ambtenaar zei dat ze waarschijnlijk de dader hadden,.....wordt vervolgd.
 
Update

Helaas er zat niet 't juiste fotootje bij :( :( :( :( :(

Afwachten maar weer

Greetzzzzzzzzz
 
Update

Helaas er zat niet 't juiste fotootje bij :( :( :( :( :(

Afwachten maar weer

Greetzzzzzzzzz
Zal nog wel ff duren denk ik.

Ik weet nog goed dat ze mij belde dat mijn Ducati gevonden was. Ben toch even gaan kijken, ik kon wel janken, totaal afgerost. Die wilde ik dus echt niet meer terugkopen. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan