Wat te doen bij een bumperklever.

Ik kies er meestal ook gewoon voor even om te kijken en "oogcontact" te zoeken (voor zover dat mogelijk is met een zonnebril op...) en als dat niet werkt even rustig met mijn linkerhand een gebaar maken: afremmen/afstand houden (hand naar beneden en een "duwend" gebaar naar achter.... best lastig een gebaar goed te omschrijven BTW) werkt nagenoeg altijd. Werkt dat niet dan zit er dus echt een idioot/maniak achter je en die laat ik dan liever bij de eerste de beste mogelijkheid voorbij. Dan natuurlijk wel even een duimpje naar hem opsteken ("grote jongen!")
 
En toch heb je er vaak zelf ook invloed op.....door je eigen weggedrag.


Probeer eens te kijken naar je positie op de weg.


De bestuurder zit links en veel motorrijders rijden iets rechts van de wegas.
De automobilist kijkt dus als het ware langs je op in de verte...daar focust hij zich op het eerst volgende wat hij ziet en houdt nog maar half-om-half rekening met die motorrijder die aan de rand van z'n gezichtsveld rijdt.

Als ik privé een klever heb (tijdens t werk gebeurd dat idd stukken minder :P ) dan merk ik dat het absoluut verschil maakt om gewoon je positie zo aan te passen dat je echt recht voor de bestuurder van de auto gaat rijden.
Hij heeft dan plotseling een veel korter zichtsveld en laat zich eigenlijk altijd direct iets afzakken.
 
Mensen toch !!

Les 1: bij bumperklevers achter je :: Bok omlaag trappen zodat de klevert getracteerd wordt om een vonkenregen op z`n voorruit !



Zo niet meer vergeten nu !
(en pech als je geen bok hebt)

Je middenbok even naar beneden duwen, van de vonken schrikken ze wel.


Woehaha heb je dat wel eens echt geprobeerd of is dat meer een verhaaltje voor op verjaardagen? Werkt niet. Je moet best even aanhouden voordat de vonken eraf springen en bovendien maakt dat niet echt indruk als de klever op 1,5 meter zit.... ziet'ie waarschijnlijk niet eens.

En dan nog: kom je thuis, motor op de bok, pleurt'ie om. Bok versleten _O-
 
Nog niet meegemaakt dat omkijken niet helpt. Meestal werkt nadrukkelijk in de spiegel kijken al. Het uitgebreid gaan verzitten en omkijken sorteerd vooral effect wanneer je het in een bocht doet.

Over het algemeen moet ik zeggen dat me opvalt dat auto's bij motoren zowieso meer afstand houden dan bij auto's, en da's mooi!
 
Voor ik het vergeet, vooral leuk voor de mensen met carburateurs;

Even lekker die dodemansknop uit en aan drukken :+
 
Bumperkleven, bloedirritant. Voor mij toch wel ergenis nummer 1 in het verkeer. Steeds als ik weer zo'n eikel tref zit ik me helemaal op te winden achter het stuur. Met licht knipperen helpt geen zak. Meestal haal ik ze bij de eerste de beste gelegenheid in, zelfs over doorgetrokken streep.

Eikels zijn het. Steeds als je een beetje gas bij geeft doen zij dat ook.

:+
 
Bumperkleven, bloedirritant. Voor mij toch wel ergenis nummer 1 in het verkeer. Steeds als ik weer zo'n eikel tref zit ik me helemaal op te winden achter het stuur. Met licht knipperen helpt geen zak. Meestal haal ik ze bij de eerste de beste gelegenheid in, zelfs over doorgetrokken streep.

Eikels zijn het. Steeds als je een beetje gas bij geeft doen zij dat ook.

:+

idd, vooral als ze zo lullig 8erom gaan kijken...
Met andere woorden van: "He kun je niet zien dat ik hier rij?!"

:9 :+
 
Snelheid rustig aanpassen aan de afstand die die knakker tot jou heeft.

Dus voor anderhalve meter is dat dus stapvoets......

Maar voordat je dat bereikt heb, is die al ergens aan je voorbij gegaan.
 
Voor ik het vergeet, vooral leuk voor de mensen met carburateurs;

Even lekker die dodemansknop uit en aan drukken :+
:Y :}


Een kennis(JPI van het Ratbike-Forum), heeft op zijn motor iets gemaakt waardoor ie olie op/in de uitlaat kan laten druppelen, waardoor er een grote rookwolk ontstaat _O-
 
Nee gewoon steeds zachter gaan rijden zodat degene die zo zit te plakken zelf geirriteerd raakt. Dan effe goed omkijken en aankijken en dan weer gas erop.

gewoon niet gek laten maken, hij kan toch niet door je heen

mzzl psycho
 
1. ga meer naar de lijnen rijden om in geval van tussen de voorgangers te kunnen...
2. vergroot de afstand met mijn voorganger. Hoe dichter op mijn achterwiel hoe groter de afstand naar mijn voorganger (vergroot mijn remweg wel alvast zodat ik minder hard een noodstop hoef te doen in geval van nood of andere uitwijkmogelijkheden kan creeeren)...
3. ff mijn alarmlichten aan...

Blijft het dan nog dan is mijn irritatiegrens bereikt en komen de minder nette oplossingen...
 
Nee gewoon steeds zachter gaan rijden zodat degene die zo zit te plakken zelf geirriteerd raakt. Dan effe goed omkijken en aankijken en dan weer gas erop.

gewoon niet gek laten maken, hij kan toch niet door je heen

mzzl psycho

alleen...toch denkt 1 op de [zoveel] toch dat ie dat wel kan....nou is statistisch de kans dat je net diegene treft niet zo groot, maar als je 'm treft zijn de gevolgen WEL héél erg groot.

Het heeft in het verkeer geen enkele zin om bewust een ander te gaan irriteren, zeker niet als motorrijder.

Door iemand te irriteren is nog nooit iemand zich beter gaan gedragen en tenzij hij op z'n knieen neerstort en om excuus voor z'n gedrag vraagt, zal elke andere actie die hij onderneemt op jou irriterende gedrag jou nog weer meer irriteren en kom je in een circel terecht waar niemand beter van word.
 
Het vervelende van de bumberklevers is dat je ze niet kan negeren.. Ze brengen je immers in gevaar.. Eigenlijk zou je op zo'n moment eens rustig moeten kunnen zeggen wat je er van denkt... :) met of zonder 9mm :P

Misschien een bordje op mn motor plakken met "pas op radioactief" of iets in die richting.. Iemand nog meer goede ideeën?
:Y
 
Waarom irriteren jullie mensen dan met die gele briefjes :+

Maar zit ik nu aan te denken: als iemand bij jouw kleeft schrijf je dan achteraf ook een bon uit als je prive aan het rijden was?

:+


Nee, slechts 1 maal iemand gehad die echt kleefde en niet op positieverandering reageerde. Zelfs bewust dichterbij leek te komen en gekke bekken dacht te moeten trekken naar me.

Ik heb toen een punt afgewacht vlak voor een rotonde waar hde snelheid dus erg laag lag en hij door de middengeleider enerzijds en de berm anderszijds niet meer wegkon. Motor tot stilstand gebracht en naa de bestuurder gelopen om hem eens aan te spreken. Op zo'n moment is de metalen huls waarin hij zich bevind niet echt meer een morele bescherming, hij zittend en ophoogkijkend en jij staand naast de auto en de gehele zijruit vullend naar beneden kijkend....

Zelfs legitimeren was niet nodig om excuus te krijgen voor z'n kinderachtige gedrag O-) ;)
 
Tot nu toe is even nadrukkelijk omkijken voldoende om ze te laten inzien dat het me irriteert.
Zou dat niet helpen kun je nog een handgebaar geven natuurlijk.

Als dat niet helpt zou ik toch maar maken dat je weg komt, vooruit of naar rechts.

Opties van een noodstop e.d. :X lijken mij minder slim |(




je kan het trouwens ook anders zien..: hoe dichter ze op je zitten hoe minder hard de klap is :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan