Wat te doen bij een bumperklever.

full


Op de rem gaan staan })
 
Dat van die 9mm is natuurlijk een grapje....dat maakt bij een beetje klusbuschauffeur geen indruk dus neem je een .44 magnum.... _O-


Gisteren zat ik in de auto en had een bumperklevende motorrijder achter me. Daar stoor ik me ook gigantisch aan want als ik moet hard moet remmen sta ik met de auto veeeel eerder stil dan iemand met een motor twee meter achter me....Als motorrijder zou-ie toch beter moeten weten...

Ik denk serieus dat het enige dat tegen bumperklevers helpt een KLPD video auto is.Met bijbehorende, pittige bekeuring. Daar (en een paar andere bijzonder asociale weggedragingen) zouden KLPDers zich wat mij betreft meer op mogen concentreren dan op snelheid (binnen redelijk perken natuurlijk).
:W
 
Wat te doen bij een bumperklever..

Voorbijlaten, u rijdt te lang links en verdient eigenlijk een boete B| B|

Btw, bumperkleven doe ik zelf niet meer (al helemaal niet op de motor). Veels te gevaarlijk. Direct rechts inhalen is veel beter, ook voor je eigen rust.

Edit> In mijn voorstelling van dit verhaal is de snelweg leeg en rij jij in de weg, dit is de dagelijkse praktijk van mijn woon-werk situatie. Op een drukke weg waar je niet harder kan is het natuurlijk anders.
 
Laatst bewerkt:
Nee, slechts 1 maal iemand gehad die echt kleefde en niet op positieverandering reageerde. Zelfs bewust dichterbij leek te komen en gekke bekken dacht te moeten trekken naar me.
....
Zelfs legitimeren was niet nodig om excuus te krijgen voor z'n kinderachtige gedrag O-) ;)
Ik wil de bumperklever zijn gezicht dan wel eens zien _O-
 
duw als er iemand bumperkleeft meestal mijn standaard aan de grond zodat de bumperklever wat vonken over zijn motorkap ziet komen wordt er echt wel geremd achter je
 
Hoi mede-forumgebruikers,

Vanochtend was het weer zover ik had weer een "plakkerd" achter me.
Misschien dat het kwam dit ik dit keer op de "kleine" Guzzi van m'n broertje zat(v35 en lijkt op een brommer ;) ).
Dan nog is dat geen reden om 1,5 meter achter me te rijden.

Wat doen jullie in zo'n geval? Kei hard op de rem gaan staan is geen optie, ik heb namelijk geen trekhaak die een "klusbus" op kan vangen..

Gas geven was, gezien de enorme hoeveelheid flistkasten binnen Erp ook geen optie..

Het valt me wel op dat het bijna altijd van die klusbusjes zijn die achter je plakken, of je geen voorrang geven enz... |(

Heeft iemand een goede tip hoe ik dit de volgende keer kan aanpakken? Serieuze maar ook totaal niet serieuze reacties zijn welkom :Y

Bedankt,

Stan


Olie injectie in de uitlaat, en selectief bij zetten O-)
 
3de waarschuwing noodstop

leren ze het nog niet dan stap ik af

Die 3e waarschuwing van jou flikte een maat van me afgelopen weekend in de ardennen, zijn SV600 ligt nu in de puinpoeier en hij zit nu in de ZW met twee zwaargekneusde polsen :+

Ik hoop niet dat jij teveel bumerklevers tegenkomt :)
 
Voorkomen is beter dan genezen:

Op mijn vorige bike had ik onder mijn kentekenplaat een sticker geplakt van mijn vorige werkgever.

full


Soms kwam er eentje dichterbij rijden, om daarna weer braaf afstand te houden...
8-)
 
Beetje rommelen aan je motor, net zoiets als wanneer je hem op reserve moet zetten. Works for me 8-)
 
Wat te doen bij een bumperklever..

Voorbijlaten, u rijdt te lang links en verdient eigenlijk een boete B| B|

Btw, bumperkleven doe ik zelf niet meer (al helemaal niet op de motor). Veels te gevaarlijk. Direct rechts inhalen is veel beter, ook voor je eigen rust.

Edit> In mijn voorstelling van dit verhaal is de snelweg leeg en rij jij in de weg, dit is de dagelijkse praktijk van mijn woon-werk situatie. Op een drukke weg waar je niet harder kan is het natuurlijk anders.

:^

niet onnodig links rijden. Als je dan alsnog een klever achter je hebt gewoon naar rechts gaan en lekker laten gaan. :z
 
:+


Nee, slechts 1 maal iemand gehad die echt kleefde en niet op positieverandering reageerde. Zelfs bewust dichterbij leek te komen en gekke bekken dacht te moeten trekken naar me.

Ik heb toen een punt afgewacht vlak voor een rotonde waar hde snelheid dus erg laag lag en hij door de middengeleider enerzijds en de berm anderszijds niet meer wegkon. Motor tot stilstand gebracht en naa de bestuurder gelopen om hem eens aan te spreken. Op zo'n moment is de metalen huls waarin hij zich bevind niet echt meer een morele bescherming, hij zittend en ophoogkijkend en jij staand naast de auto en de gehele zijruit vullend naar beneden kijkend....

Zelfs legitimeren was niet nodig om excuus te krijgen voor z'n kinderachtige gedrag O-) ;)


Hij vergat zelfs te zeggen dat ie je gespot had _O-
 
Ik rij met een vespa 125, dus veel mensen komen te dicht achter dat scootertje rijden. "Wat doet die nu in het midden van de weg???" ook al rij ikzelf al te snel.

Effe remlicht laten "flikkeren".
Als dat echt niet helpt eens omkijken.
En dan ostentatief naar de rechterkant zwenken, en met je hele arm gebaren dat ie voorbij MOET! Zo heeft meestal iedereen in de buurt het gezien.
 
Ik heb eens op de A6 m'n snelheid tot 40km/u laten zakken omdat iemand achter me zo nodig m'n schaamranden van dichtbij wilde bekijken in z'n koekblik. Hij kon er niet langs want het was redelijk druk en rechts reden te veel auto's. Gevolg was een hoop getuter natuurlijk etc en ik kon alleen maar lachen, want effe 't gas erop en ik was er weer vandoor natuurlijk. Bereik ik er niks mee: nee. Was 't leuk effe die lul te frustreren: ja.
 
Je onderschrift klopt niet.... tenzij jij momenteel in Monaco woont :+
Zou ik wel willen ja ! :Y

Heeft JvdG dan geen appartement meer in Monaco ? Ik las in een interview met hem dat hij het daar erg naar z'n zin had, maar da's alweer een jaartje geleden ofzo. Ik spreek 'm ook niet dagelijks meer ;)

OK, misschien is mijn signature niet up to date,
maar de sticker onder mijn kentekenplaat werkt prima tegen klevers !
 
Terug
Bovenaan Onderaan